يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۰۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
این فیلم به روشنی نشان می دهد که کمک دلار 4200 تومانی به کنترل قیمت ها(قیمت مرغ) خلاف واقعیت بازار و یک فریبکاری است.
مرغ یک دلاری وارد بازار ایران شد!

این فیلم به روشنی نشان می دهد که کمک دلار 4200 تومانی به کنترل قیمت ها(قیمت مرغ) خلاف واقعیت بازار و یک فریبکاری است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تحریریه، مقایسه نمودارهای قیمت دلار و قیمت مرغ از سال 1397 تاکنون نشان می دهد که اثری از دلار 4200 تومانی در قیمت نهایی مرغ نیست و در 3 سال گذشته این کالای پرمصرف با قیمت دلار آزاد؛ و منطق قیمتگذاری یک کیلو مرغ یک دلار؛ به دست مصرف کننده ایرانی رسیده است.

ضمن اینکه به تصریح صادق خلیلیان وزی اسبق جهاد کشاورزی تمام گردش مالی صنعت مرغ کشور فقط 33 هزار میلیارد تومان معادل 1.2 میلیارد دلار در سال است.

خلیلیان به صراحت گفت: بر اساس بررسی‌هایی که بر روی واردات 4 کالاهای اساسی شامل ذرت، کنجاله سویا، دانه های روغن و جو  انجام دادم، قیمت وارداتی ما در سال قبل 50 درصد بیشتر از قیمت های جهانی بوده است که این به خاطر جذابیت ارز 4200 تومانی است. در سال 98 فقط در دو قلم ذرت و کنجاله سویا رانت ارزی ( تفاوت نرخ ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی ) که ایجاد شده است 34 هزار میلیارد تومان بود در حالی که کل گردش مالی صنعت مرغ گوشتی کشور در همان سال  33 هزار میلیارد تومان بود. حال این رانت دست چه کسی می رسد آیا مرغداران نیز منفعت می برند؟ وضعیت قیمت مرغ و تخم مرغ نیز در بازار  نیاز به تفسیر ندارد.

چه منطقی باعث شده است برای کنترل یک بازار 33 هزار میلیارد تومانی 57 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی در 3 سال که معادل ریالی آن بیش از 1400 هزار میلیارد تومان و تقریبا دو برابر بودجه سالانه کشور است را بین عده ای با هویت مبهم! توزیع کنند و هیچ انتقادی را شنونده نباشند، تا در نهایت حسن روحانی با صراحت بگوید: دولت تا روز آخر خدمت خود، حراست از معیشت مردم را وظیفه نخست خود می‌داند و تأمین کالاهای اساسی با نرخ ترجیحی، سیاست قطعی دولت تا پایان خواهد بود.             

دولت حسن روحانی در برابر طرح مجلس مبنی بر پرداخت 30 هزار میلیارد تومان یارانه معیشتی به مردم مقاومت و جنجال می کند، اما مصر بر ادامه پرداخت دلار 4200 تومانی است تا منتفعین از سفره 1400 هزار میلیارد تومان، 200 هزار میلیارد تومان دیگر بهره مند شوند.         

درخواست مردم و کارشناسان از مجلس شورای اسلامی روشن است و به صراحت می پرسند که آیا مجلس به وظیفه خود در حذف صدها هزار میلیارد تومان رانت با اسم کمک به معیشت و پرداخت دلار 4200 تومانی عمل کرده و ارز را تک نرخی می کند یا چشم خود را بر روی نابودی ذخایر ارزی کشور می بندد؟ وجود دلار 4200 تومانی ریشه نابسامانی در بازارهای کالا و ارز است، زیرا هرچقدر قیمت دلار بالاتر و پرنوسانتر باشد، حاشیه سود گیرندگان رانتی دلار 4200 تومانی هم بیشتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها