أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۴۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
در آستانه برگزاری مذاکرات 1+5 با ایران، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در موضعی تهدیدآمیز از کشورهای عضو این گروه خواست تا محدودیت های سختگیرانه ای علیه برنامه هسته ای ایران تنظیم کنند.

فارس، درحالیکه قرار است دور جدید مذاکرات گروه 1+5 با ایران اواخر فروردین ماه جاری برگزار شود، "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه امروز خود با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" در رویکردی تهدیدآمیز و ضد ایرانی به 6 کشور مذاکره کننده با ایران هشدار داد که مذاکرات آتی سختگیرانه ترین محدودیت ها را درباره غنی سازی هسته ای ایران را اعمال کنند.

باراک در این مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که اگر 1+5 حداقل محدودیت ها را مانند صرفا توقف غنی سازی اورانیوم 20 درصد در قبال برنامه هسته ای ایران تعیین کند، این امر به معنای این است که هزینه ای که مقامات ایرانی در صورت ادامه مسیر برنامه تسلیحات هسته ای خود می پردازند، کم و ارزان است و این برنامه با سرعت آرام تر ولی بدون تحریم ادامه می یابد.

این اظهارات باراک در شرایطی گزارش می شوند که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی سه معیار را به عنوان راه حل مسالمت آمیز در قبال برنامه هسته ای ایران ارائه کرد؛ یک اینکه جمهوری اسلامی تاسیسات هسته ای زیرزمینی خود در قم را از بین ببرد، دوم اینکه غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند و سوم اینکه تمام مواد غنی شده در داخل ایران که فراتر از درصد غنای مورد نیاز برای ساخت ایزوتوپ های پزشکی و یا تولید برق هسته ای است، باید به خارج از این کشور منتقل شوند.

در حالیکه روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" نیز در قالب گزارشی با اشاره به نزدیک شدن زمان مذاکرات 1+5 با ایران نوشته است که بر اساس اعلام دیپلمات های آمریکایی و اروپایی، واشنگتن و متحدان اروپائی اش درصدند تا در مذاکرات هسته ای خود با تهران خواسته خود مبنی بر تعطیلی تاسیسات هسته ای فردو در قم و توقف غنی سازی سوخت اورانیوم را مطرح کنند، وزیر جنگ اسرائیل نیز اعلام کرد که ایران باید اجازه دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تمام تاسیسات هسته ای خود را بدهد و تمام فعالیت های مرتبط با تولید تسلیحات هسته ای خود را متوقف کند.

موضع ضد ایرانی اسرائیل علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در شرایطی ادامه دارد که خود تل آویو بین 200 تا 400 کلاهک هسته ای دارد و با اتخاذ سیاستی مبهم وجود زرادخانه های هسته ای خود را نه تائید و نه رد می کند و پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای "ان پی تی" را نیز امضا نکرده است؛ پیمانی که بر اساس آن کشور عضو باید دسترسی بازرسان آژانس اتمی به تاسیسات هسته ای خود را تامین کنند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
گمشو سگ یهودی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها