يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۵۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
یکشنبه؛
جشنواره ادبی رسانه‎ای حضرت ابوطالب (ع) یک‎شنبه، هفدهم اسفند با حضور شخصیت‌های ادبی و رسانه‌ای و تقدیر از برترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، حجت الاسلام علی اسفندیار در جمع خبرنگاران با اعلام خبر اختتامیه این جشنواره ادبی گفت: آئین اختتامیه جشنواره حضرت ابوطالب (ع) ۱۷ اسفندماه در سالن همایش کوثر سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، رسانه‌ای و تجلیل از برگزیدگان بهترین آثار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰۸ اثر به مرحله داوری رسیده است، افزود: ۴۲ شعر، ۲۴ یادداشت، ۱۵ مینیمال، ۲۰ نثر ادبی، ۵ گزارش از سوی اهالی ادب و رسانه به دبیرخانه جشنواره حضرت ابوطالب (ع) ارسال شده است.

دبیر اجرایی جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب (ع) با اشاره به فرصت یک ماهه فراخوان این جشنواره، تعداد آثار رسیده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب نخستین جشنواره حق‌التألیفی بود که در کنار همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب، حامی پیامبر اکرم (ص) به اجرا درآمد، همچنین در کنار تقدیر از همه نویسندگان این جشنواره، از برترین‌ها در روز اختتامیه تجلیل می‌شود.

وی مراسم نثر خوانی، شعرخوانی و یادداشت‌خوانیِ برخی از برگزیدگان این جشنواره را از برنامه‌های روز اختتامیه اعلام کرد.

دبیر جشنواره حضرت ابوطالب (ع) با قدردانی از تلاش‌های مدیران مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پرداختن به شخصیت گمنام حامی پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: فعالیت چندین ماهه دبیرخانه این همایش بین‌المللی نشان می‌دهد، جامعه امروز بیش از پیش نیازمند شناخت صحیح شخصیت‌های تاریخی اسلامی است.

گفتنی است این جشنواره به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع)، همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع)، خبرگزاری حوزه و کانون فرهنگی تبلیغی مداد الفضلاء (نویسندگان حوزوی) برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها