يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۶۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
سعید محمد یکی از فرماندهان سپاه عزم خود را برای حضور در انتخابات 1400 جزم کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، سعید محمد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه استعفا داد.

سرلشکر سلامی فرمانده سپاه هم استعفای وی را پذیرفت. دلیل الی استعفای محمد از قرارگاه سازندگی سپاه به گفته ای خودش ورود به فضای انتخاباتی است.

سردار سعید محمد که چهره شناخته شده‌ای تا چند ماه پیش در سپاه و فضای سیاسی کشور نبود در چند ماه گذشته فعالیت‌های زیادی در عرصه فضای مجازی و سیاسی کشور انجام داده است.

برخی منابع گفته بودند که سعید محمد دیداری هم با یکی از اعضای فقهای شورای نگهبان برای رایزنی جهت تایید صلاحیت داشته است که محتوای این جلسه توسط آن عضو شورای نگهبان تکذیب شد.

اما استعفای چند ماه پیش وی و پذیرش آن توسط فرمانده سپاه جای هیچ تردیدی را در فضای سیاسی کشور باقی نمی‌گذارد که سعید محمد وارد عرصه انتخابات شده است و عزم خود را برای ورود به پاستور جزم کرده است.

سعید محمد متولد (زادهٔ ۱۳۴۷)، هم‌اکنون به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران فعالیت دارد و سابقاً فرمانده. محمد پیش‌تر مدیرعامل گروه ایرانیان اطلس (وابسته به بنیاد تعاون سپاه) بود، همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعاملی سپاسد (از زیرمجموعه‌های قرارگاه خاتم) را برعهده داشت. محمد در جایگاه مدیرعاملی سپاسد، در سال ۱۳۹۳ تندیس برنز جایزه بین‌المللی پروژه برتر در سطح پروژه‌های عظیم را از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) کسب، و در سال ۱۳۹۲ تندیس بلورین جایزه ملی پروژه برتر در سطح پروژه‌های عظیم را نیز از انجمن ملی مدیریت پروژه ایران دریافت کرد.

این گروه در کارنامه کاری خود احداث سد مخزنی «کرخه» و سد «گتوند علیا» دارد. سد «گتوند علیا» یکی از جنجالی‌ترین سد‌های ساخته شده در ایران است. سعید محمد به عنوان چهره‌ای جوان و از نسل دوم سپاه به عنوان فرمانده ارشد بازوی مهندسی و عمرانی سپاه منصوب شد.

از سوابق علمی و پژوهشی او می‌توان به تألیف کتاب‌های «تأثیر الیاف فولادی در کنترل ترک‌های کششی بتن»، «مدیریت طرح‌های عمرانی»، «طراحی و اجرای روسازی بلوکی بتنی»، «انتخاب، طراحی و اجرای خط با دال بتنی در خطوط قطار شهری» و «بهسازی خاک با نگرشی ویژه به سد‌های خاکی»؛ همچنین ترجمه دو کتاب «زمین‌شناسی مهندسی در کارست» و «کاربرد بتن غلطکی» اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها