أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۵۴۳۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
نامه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به رئیس قوه قضائیه: در قبال عملکرد ناصواب رئیس‌جمهور که کشور را با موج سهمگین کرونا مواجه کردند، اقدام بایسته قضایی را معمول فرمایید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه، رئیس ستاد ملی کرونا را مقصر اوج گیری کرونا در نوروز اعلام کرد و از آیت الله رئیسی خواستار برخورد با رئیس جمهور شد.

حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه رئیس جمهور را مقصر اوج گیری کرونا در نوروز اعلام کرد و از آیت الله رئیسی خواستار برخورد با ایشان شد.

متن نامه:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضاییه سلام علیکم؛

احتراما، همانگونه که مستحضرید بیماری کرونا در سطح جهان همچنان بی محابا می تازد و تاکنون درمان خاصی برای آن پیش بینی نگردیده و تنها پیشگیری از سرایت آن می تواند این روند را کند و کم اثر نماید . این در حالی است که ورود و چرخش ویروس جهش یافته خطرناک جدید در کشور اوضاع را پیچیده تر و شکننده تر نمود. در این میان و ناباورانه راهکار شناخته شده فاصله گذاری اجتماعی و از شاخص ترین مصادیق آن محدودیتهای سفر در ایام نوروز ۱۴۰۰ نادیده گرفته شد به گونه ای که می توان این حادثه خطرناک را به نبود اراده در کسانی دانست که وظیفه جلوگیری یا به حداقل رسانیدن مسافرتهای نوروزی را داشتند اما آن را اعمال ننمودند.

این در حالی است که وزارت بهداشت و جامعه علمی بیش از تعطیلات به کرات هشدارهای لازم را دادند و انتظار این بود که با توجه به موجهای قبلی و سفرهای برون شهری نوروز ۱۴۰۰، که با یکسال آگاهی بخشی در ذهن مردم به عنوان یک امر ناشایست و ضد سلامت نقش بسته بود، به یکباره به امری مباح مبدل نشود تا تجربه ها تکرار نشود و شاهد فاجعه ای که امروز با آن در مراکز درمانی مواجهیم نباشیم اما این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که چرا چنین شد و در این میان مقصر کیست؟

مرجع و صاحب صلاحیت در این خصوص "ستاد ملی کرونا" است که ریاست آن با رئیس جمهور محترم است سونامی نوروز، کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری بود. قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات در این خصوص روشن است و بنظر می رسد قصور یا تقصیر را متوجه ریاست ستاد می داند، ساده انگاری و در کنار آن چشم پوشی از ادای تکالیف میدانی در جلوگیری از مسافرتهای نوروزی از عوامل این اتفاق ناگوار است، این کمیسیون همگام با جامعه پزشکی و دست اندر کاران حوزه های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه های خستگی مردم از یکسال تحمل محدودیتها، بهاری مصیبت بار را گوشزد می کرد، از جنابعالی به عنوان حافظ حقوق عمومی مصرانه استدعا دارد در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می توانستند با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین دیگری از این بیماری مواجه نمودند، اقدام بایسته قضایی را معمول فرمایید.

کمیسیون بهداشت از رئیس‌جمهور شکایت کرد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها