يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۵۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می شود؛
پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» به همّت مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در قم، برگزار می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پویش مطالعاتی کتاب «طرح کلّی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در قم برگزار می‌شود.



این پویش ویژه‌ی ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰ می‌باشد که با بهره‌مندی از اساتید حوزه و پشتیبانی علمی و محتوایی در بستر فضای مجازی برگزار می‌گردد. زمان آغاز این پویش روز ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ می‌باشد.

کتاب «طرح کلّی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» مشتمل بر سلسله جلسات تفسیر موضوعی رهبر معظّم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳ می‌باشد. ایشان خود درباره‌ی این مباحث کتاب می‌فرمایند: «بنده یک ماهِ رمضان در مسجد امام حسنِ مشهد سخنرانیِ مستمرّ سی‌جلسه‌ای داشتم. […] در آن سخنرانی‌ها راجع به توحید، امامت، ولایت، نبوّت و سایر مباحث اساسی بحث شده است که الان هم آنها را تأیید می‌کنم. اینها پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بود؛ اگرچه ما آن موقع امیدوار نبودیم که نظام اسلامی شش، هفت سال دیگر محقّق شود. می‌گفتیم اگر پنجاه سال دیگر هم ایجاد بشود، بالاخره پایه‌های فکری‌اش اینهاست. آن کار، جهت دادن به فکر نسل جوانِ آن روز بود.»

علاقمندان شرکت در این پویش، می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی شیوه‌ی اجرای پویش، به این پیوند (https://b2n.ir/y55874) مراجعه فرمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها