أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۵۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
وزارت خارجه کره جنوبی از احضار سفیر ژاپن در سئول به دلیل اقدام توکیو در رهاسازی آب‌های آلوده نیروگاه فوکوشیما در دریا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، به دلیل تصمیم توکیو برای رها سازی آب‌های آلوده نیروگاه فوکوشیما در دریا، کره جنوبی سفیر ژاپن در سئول را برای ادای توضیحات فراخواند.

بر اساس گزارش اپراتور نیروگاه فوکوشیما دایچی، در حال حاضر ۱.۲۳ میلیون تن آب آلوده در محل این نیروگاه نگهداری می‌شود و با توجه به اینکه فضای موجود برای نگهداری آب آلوده در حال اتمام است، مقامات دولتی ژاپن ناچار به تصمیم‌گیری فوری در این رابطه شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از فعالان محیط زیست نسبت به طرح‌های مورد بررسی دولت برای مدیریت آب‌های آلوده این نیروگاه معترض بوده و بسیاری از کشاورزان و ماهیگیران محلی از بازگرداندن آب آلوده به اقیانوس اظهار نگرانی کرده‌اند.

لازم به ذکر است که زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ میلادی، سبب فاجعه اتمی فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو شد. متخصصان این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی تاریخ می‌دانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها