يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۶۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
این هفته، هفته سختی است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به ۹۰ درصد برسد.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه تنها رعایت یک پروتکل کافی نیست، افزود: همه پروتکل‌ها از جمله شستن دست ها، استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع‌ها و دورهمی ها، سفر نکردن وایزوله و قرنطینه کامل افراد مبتلا باید به صورت کامل و دقیق رعایت شود تا بتوانیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

روحانی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی، رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را در بر می‌گیرد و می‌تواند مسیر ما را برای مقابله با این بیماری به طور کامل مشخص کند، اظهار کرد: در شرایط بروز مشکل همه باید دست به دست هم دهیم و همه تریبون‌ها هم شامل هشدار باشند و هم به جامعه آرامش دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هفته بسیار سختی را پیش رو داریم، تاکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد تا بتوانیم این موج جدید و سخت بیماری را در هفته آینده مهار کنیم..

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در شرایط آرامش قرار گرفته و میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد، همه برای اینکه این موفقیت را به نام خود ثبت کنند با یکدیگر مسابقه می‌گذارند، اما وقتی شرایط برعکس می‌شود، هرکسی به دنبال آن است که تقصیر را به گردن دیگری بیندازد، درصورتی که در مواجه شدن با شرایط سخت همه باید دست به دست هم آن را حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در تریبون‌ها و مواضعی که مطرح می‌شود، بایستی هم هشدار و هم آرامش وجود داشته باشد، تصریح کرد: هیچ تریبونی نباید آرامش را بهم بزند در همه تریبون‌ها باید آموزش، آرامش و همچنین هشدار‌های لازم به طور متوازن برای رسیدن به نقطه مطلوب، بیان شود.

روحانی در ادامه با اشاره به مباحث این جلسه درخصوص واکسن و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: براساس مطالب بیان شده تنها یک بار تزریق واکسن کفایت نمی‌کند و ممکن است ۶ ماه دیگر دوباره لازم باشد که واکسن تزریق شود.

امروز همچنین وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که واکسن نمی‌تواند مصونیت ۲ ساله و حتی یکساله ایجاد کند، لذا باید به فکر تهیه واکسن انبوه حتی برای سال‌های آینده باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظاهراً حافظه برخی ضعیف شده است، خاطر نشان کرد: زمانی که به دنبال خرید واکسن از روسیه و چین بودیم، کسانی پشت تریبون اعلام کردند که اگر از روسیه و یا چین واکسن بیاورید، این واکسن را نمی‌زنیم و حتی برخی تشکل‌های پزشکی نامه نوشتند که از روسیه و چین واکسن نیاورید، چرا که خطرناک است.

وی افزود: آن روزی که به دنبال تهیه واکسن بودیم، برخی در این رابطه تزلزل ایجاد کردند و امروز همان افراد که می‌گفتند این واکسن را نخرید به ما می‌گویند که چرا واکسن کم خریدید یا چرا زودتر خریداری نکردید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز تهیه واکسن یک امر ضروری است، اظهار کرد: البته واکسنی که خریداری می‌شود، حتماً باید وزارت بهداشت و درمان آن را تأیید کند.

روحانی تأکید کرد: اگر شرکتی که مورد قبول وزارت بهداشت و درمان است و می‌تواند واکسنی را با ارز نیمایی خریداری و در بازار عرضه کند، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای اینکه واکسن داخلی زودتر به نتیجه برسد، بکار گرفته است. چرا که برای ما مهم است که روی پای خود بایستیم و بسیار امیدوار هستیم که در تابستان بتوانیم از واکسن داخلی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در ۲ ماه پیش رو بایستی هر چقدر می‌توانیم واکسن از خارج تهیه کنیم.

ضمن اینکه تا پایان همین هفته تزریق حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن انجام می‌شود و گروه اول واکسن را دریافت می‌کنند و مصمم هستیم واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را انجام دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: درمورد تخت‌های بیمارستانی نیز تلاش خواهیم کرد در چند ماه باقیمانده در دولت هزاران تخت را آماده کنیم و در همین روز‌ها تزریق مالی آن را انجام خواهیم داد تا با آرامش بیشتری هفته‌های سخت را پشت بگذاریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: اطمینان دارم با همکاری و تلاش و فداکاری کادر درمان که بار سنگینی را بر دوش دارند، در هفته‌های آینده از این مشکلات عبور خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها