أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۸۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
عضو نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گوید: نامزدی ظریف منتفی است اما عارف در تدارک برپایی ستاد انتخاباتی است.

به گزارش پایگاه 598، حسن رسولی که سابقه مدیریت در ستاد انتخاباتی عارف را دارد و ضمنا عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم هست، به خبرآنلاین گفت: ما در بین جریان اصلاحات افراد زیادی داریم که به صورت بالقوه با خودشان اعلام آمادگی کرده‌اند یا احزابشان آنها را معرفی کرده‌اند و طبعا آقای حسن خمینی یکی از چهره‌های برجسته بود، هرچند ایشان تمایلی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نداشت اما به عنوان فرد ارشد بین فرزندان امام در بین نیروهای انقلاب از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخوردار بود که با آنچه که طی ۴۸ ساعت گذشته سپری شده است، حضور ایشان عملا منتفی شد.

وی در پاسخ این سوال که شرایط کاندیداتوری آقای عارف و آقای ظریف در بین اصلاح‌طلبان چگونه است؟، گفت: آقای عارف به صورت بالقوه نامزد انتخابات هستند و مقدمات ستاد ایشان هم فراهم شده است و بستگی به این دارد که شرایط پیش رو چگونه خواهد بود. زیرا ایشان همواره منادی وحدت و انسجام و ۳ دور رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری بودند و تقریبا و عملا به بحث انسجام اصلاح‌طلبان پایبند بوده و هستند، طبعا با رصد شرایط آتی، چنانچه فضا مناسب باشد در موعد مقتضی اعلام کاندیداتوری خواهند کرد.

رسولی افزود: من کاندیداتوری آقای ظریف را منتفی شده می‌دانم.

عضو ستاد عارف درباره کارکرد عارف در ریاست فراکسیون امید مجلس و نگاه افکار عمومی به آن اظهار داشت: لیست امید ما اکثریت داشت اما فراکسیون امید اکثریت نداشت، با این وجود اقدامات ارزشمند و تاریخی از سوی مجلس دهم باقی مانده است، به عنوان مثال این مجلس توانست یکی از معضلات مهم فرزندان متولد شده از مادران ایرانی و پدران غیرایرانی را حل کند، در ارتباط با تغییر قانون مجازات متهمین به مواد مخدر جلوی بسیاری از اعدام‌هایی که به تجربه دریافتیم بی‌حاصل بود را گرفت، در حوزه برجام یکی از محکم‌ترین استوانه‌های دولت در به سرانجام رسیدن برجام فراکسیون امید مجلس بود.

در همین روزنامه آرمان از قول احمد زیدآبادی نوشت: دکتر محمدرضا عارف در طول چند سال اخیر به شدت مورد حمله و هجوم و انتقاد بسیاری از اصلاح‌طلبان بوده است، اما اگر بگویم کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات خردادماه سال جاری، در وجود همین آقای عارف «متعین» شده است،

راهبرد و راهکار تعریف شده و مشخص و اجماعی در بین اصلاح‌طلبان دیده نمی‌شود، اما اصول زیر از فحوای کلام اکثر آنها قابل استخراج است: یک- انتخابات مهم‌ترین؛ بلکه تنها ابزار سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه است. دو- به هیچ بهایی نباید از حضور در انتخابات شانه خالی کرد ویا به عبارت دیگر، به هر بهایی باید در انتخابات شرکت کرد. سه- نامزدهای دسته اول اصلاح‌طلبان شانس عبور از فیلتر شورای نگهبان را ندارند، بنابراین باید حمایت از نامزدی در دستور کار قرار گیرد که از این شانس برخوردار باشد. چهار- انتخاب بین بد و بدتر اصلی عقلایی است و در واقع سیاست عملی هم چیزی جز این نیست. با توجه به این اصول چهارگانه به نظرم دکتر عارف تنها نامزدی است که نهایتا برای جریان اصلاح‌طلب در صحنه انتخابات باقی می‌ماند. با این همه، شاید اصلاح‌طلبان به دلیل کوششی که برای بی‌اعتبار کردن آقای عارف به خرج داده‌اند، حاضر به حمایت از وی نشوند، اما در آن صورت، خلاف اصول چهارگانه خود عمل کرده‌اند! بنابراین عارف می‌تواند بدون تشویش و دغدغه در انتخابات ثبت‌نام کند و اگر اصلاح‌طلبان به حمایت از او برنخاستند، با تکیه بر همین اصول چهارگانه آنان را به چالش بکشد! بلانسبت آقای عارف، او مصداق ضرب‌المثلی برای اصلاح‌طلبان خواهد شد که می‌گوید: هرچیز که خوار آید یک روز به کار آید!



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها