يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۸۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نقدی بر سخنان شائبه‌دار جناب رئیس جمهور؛
خسارت و اهمال دولت فعلی برای مردم به‌ قدری زیاد است که حتی تصور این موضوع که زمان ریاست جمهوری آقای روحانی حتی یک روز هم افزون شود؛ غیر قابل تحمل است و ادامه این دولت و روندی که در کنترل بیماری بیماری کرونا طی می‌کند؛ بازی با جان مردم است و می‌تواند موجب ناامیدی مردم از عزم کشور برای رفع مشکلات و لبریز شدن کاسه صبر آنان شود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز اول اردیبهشت در جلسه هیات دولت گفت: "در مذاکرات هسته‌ای هیچ نظری به انتخابات نداریم؛ حتی اگر انتخابات مثلا در سال ۱۴۰۱ برگزار شود. البته اگر مردم احساس کنند موفقیت بیشتری ایجاد شده بیشتر در انتخابات شرکت می‌کنند."

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر پایتخت نیز روز گذشته گفت: "به نظر می‌رسد که اردیبهشت ماه شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در این شرایط هم قصد داریم و برنامه ریزی کرده‌ایم چهار انتخابات را همزمان اجرا کنیم که می‌تواند پیک چهارم را به پیک پنجم تبدیل کند."

برخی افراد از این سخنان آقای هاشمی، این‌طور برداشت کردند که منظور ایشان تعویق انتخابات ریاست جمهوری است. عباس عبدی، فعال و روزنامه‌نگار صاحب نام اصلاح طلب نیز چندی پیش در توییتی نوشت: "با این دست فرمانی که حکومت درباره انتخابات حرکت می‌کند گمان می‌کنم، تا پیش از واکسیناسیون و بهبود فضای سیاسی، عطای انتخابات را به لقای رییس‌جمهور جدید می‌بخشند."

موج سواری طیف اصلاح‌طلب بر افسارگسیختگی شیوع کرونا در حالی است که به گفته وزیر بهداشت، مقامات دولت به توصیه‌های بهداشتی کنترل این ویروس و محدودیت رفت و آمد در ایام تعطیلات نوروز توجهی نداشتند و موج چهارم کرونا نیز نتیجه این بی‌اعتنایی و نظرات غیرکارشناسی اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا است.

سعید نمکی، روز جمعه ۲۷ فروردین در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه گفته بود که "از ماه‌ها پیش از عید هشدار داده شد که باید خودمان را برای سهمگین‌ترین و سخت‌ترین اپیدمی آماده کنیم."

۲ شرط اصلی ایران برای خرید واکسن | فاز اول کوویران برکت رو به اتمام است -  همشهری آنلاین

نمکی 23 فروردین ماه نیز در کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در وزارت بهداشت با بیان این‌که قبل از عید تمام رؤسای دانشگاه‌ها را به صورت ویدئوکنفرانس دعوت کردم؛ اظهار کرد: "گفتم خودتان را برای یکی از سهمگین‌ترین مبارزات تاریخ اپیدمی آماده کنید. من می‌دانم که 25 درصد از این موارد ابتلا به کرونا به دلیل تست‌های منفی کاذب از دستمان درمی‌رود. شما از محتوای این مکاتبات خبر ندارید و اگر خبر داشتید حتماً با من با یقه جر داده حمایت می‌کردید!"

از طرفی در شرایط فعلی که هرروز رکورد جدیدی را در آمار کرونای کشور شاهد هستیم محدودیت کرونایی به صورت سابق اعمال نمی‌شود و این موضوع نگرانی‌های بسیاری کارشناسان سلامت و کادر درمان را برانگیخته است. با این اوصاف در خوش بینانه‌ترین حالت می‌شود گفت که دولت سرگرم مسائل مهم‌تر از سلامت و حفظ جان مردم است که عزم جدی در برقراری دستورالعمل‌های بهداشتی دیده نمی‌شود.

در شرایطی که کشور 95 درصد ترکیه در شرایط قرمز و سیاه کرونایی است و حتی بازار شهرهای توریستی این کشور در تعطیلی کامل به سر می‌برد؛ با این حال بساط سوداگری شرکت‌های توریستی کماکان پابرجاست و با تورهای گردشگری به راحتی می‌شود با قیمتی کمتر از روزهای عادی به این کشور سفر کرد. در این‌جا دیگر نمی‌شود انگشت اتهام را سمت مردم گرفت!

کرونا در جهان: کمک ترامپ به ایتالیا و تصمیم ترکیه به قرنطینه ۴۸ ساعته |  ایران اینترنشنال

از این گذشته قطعا خسارت دولتی که جزئی‌ترین مسائل کشور نظیر مشکل آب خوردن مردم به توافق با غرب گره زده و با غلو در مشکلات، کشور را در برابر غرب خالی از ظرفیت جلوه می‌دهد و حتی الان نیز از فجایع بار آورده گذشته درس عبرت نگرفته و مشغول مذاکره مجدد با غرب است، به مراتب از خسارتی که بیماری کرونا بر مردم تحمیل کرده است، بیشتر است.

خسارت و اهمال دولت فعلی برای مردم به‌ قدری زیاد است که حتی تصور این موضوع که زمان ریاست جمهوری آقای روحانی حتی یک روز هم افزون شود؛ غیر قابل تحمل است و ادامه این دولت و روندی که در کنترل بیماری بیماری کرونا طی می‌کند؛ بازی با جان مردم است و می‌تواند موجب ناامیدی مردم از عزم کشور برای رفع مشکلات و لبریز شدن کاسه صبر آنان شود.

سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.


* علی شعبانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها