يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۹۱۲
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
پایگاه خبری اکسیوس آمریکا - Axios؛
دیو لاولر در پایگاه خبری اکسیوس آمریکا در مطلبی پیرامون فعال شدن سه جبهه مهم در عرصه جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن نوشت: روسیه در حال تهدید مرز‌های اوکراین است، چین سیگنال‌هایی (به زعم نویسنده سیگنال‌های شوم) را به تایوان ارسال می‌کند و ایران غنی‌سازی اورانیوم را به سطح بی‌سابقه‌ای رسانده است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دیو لاولر در پایگاه خبری اکسیوس آمریکا در مطلبی پیرامون فعال شدن سه جبهه مهم در عرصه جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن نوشت: روسیه در حال تهدید مرز‌های اوکراین است، چین سیگنال‌هایی (به زعم نویسنده سیگنال‌های شوم) را به تایوان ارسال می‌کند و ایران غنی‌سازی اورانیوم را به سطح بی‌سابقه‌ای رسانده است.

اوکراین، تایوان و برنامه هسته‌ای ایران همواره در فهرست بحران‌های احتمالی رئیس‌جمهور بایدن قرار دارد. امّا طی چند روز گذشته، چراغ‌های به طور همزمان در هر سه جبهه  به حالت قرمز درآمد. انفجاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز ایران در روز یکشنبه به وقوع پیوست، ۲۵ جنگنده چینی وارد محدوده پدافند هوایی تایوان شدند و اوکراین اعلام کرد که شمار نیرو‌های روسی که در کریمه و مرز‌های شرقی این کشور تجمع کردند، به ۸۰ هزار نفر رسیده است. (در بیانیه اتحادیه اروپا تعداد نیروهای روسی ۱۰۰ هراز نفر یاد شده است)

روسیه: ویلیام برنز رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (C.I.A) روز چهارشنبه هشدار داد: «روسیه اکنون برای یک عملیات تهاحمی محدود به اندازه کافی نیرو جمع کرده است.» مسکو از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۱۴، از چنین مداخله آشکاری پرهیز می‌کرد. امّا اکنون می‌تواند به اوکراین حمله کند و یا برای تامین امنیت منابع آبی مورد نیاز منطقه کریمه اقدام کند. پس از تماس‌های متعدد واشنگتن با کیف و ارسال سیگنال‌های پشتیبانی از اوکراین، بایدن روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین تماس تلفنی برقرار کرد و پیشنهاد یک نشست سران جهت بحث پیرامون اوکراین و دیگر معضلات پیشنهاد کرد. ژنرال «تاد والترز» فرمانده یوروکام (سرفرماندهی منطقه اروپا ارتش آمریکا) گفت: خطر حمله روسیه طی هفته‌های آینده وجود دارد. 

چین: تهدید مداخله چین در تایوان کمتر از حد ضرورت است ولی خطری به مراتب بالاتر را دارد که طی آن آمریکا به ورطه یک رویارویی نظامی مستقیم کشیده شود. پکن بارها عنوان کرده است که کنترل جزیره تایوان را با زور نظامی به دست می‌گیرد. (تایوان بخشی از قلمرو چین بود که پس از انقلاب کمونیستی در این کشور اعلام استقلال و خودمختاری کرد) بر همین اساس، بایدن سیاست قدیمی ابهام استراتژیک را ادامه می‌دهد و سیگنال‌هایی ارسال می‌کند که آماده دفاع از تایوان است بدون آنکه صریحاً متعهد به آن شود. بعد از ورود هواپیماهای نظامی چین به تایوان که بزرگترین مورد تا آن روز بود، بایدن سه مقام ارشد آمریکا را به تایوان اعزام کرد. حرکتی که پکن آن را بازی با آتش توصیف کرد.  دریادار «فیلیپ دیویدسون» فرماندهی ایندوپاکام (فرماندهی اقیانوس هند-اقیانوس آرام ارتش آمریکا) گفت: خطری واقعی و فزاینده‌ای وجود دارد که چین طی سال‌های آینده حمله خواهد کرد. امّا یک سناریو نگران‌کننده در کوتاه مدت وجود دارد و آن "حادثه یا محاسبه غلط" است که بتواند منجر به تشدید اوضاع شود.

ایران: پس از اقدام آشکار اسرائیل در خرابکاری هسته‌ای تاسیسات نطنز، ایران اعلام کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصد را آغاز می‌کند. این سطح غنی‌سازی نزدیک به درجه لازم برای بمب اتمی است. خرابکاری هسته‌ای اسرائیل در نطنز و پاسخ ایران، این خطر را دارد که مذاکرات پیرامون احیاء توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از خط خارج شود. آیت‌الله علی خامنه‌ای به صورت غیر مستقیم اعلام کرد که ایران ممکن است [با فرسایشی شدن روند مذاکرات وین و عدم گشایش در مسئله تحریم‌های آمریکا علیه ایران] بزودی از میز دوری کند. درصورتی که گفتگو‌ها به نتیجه نرسد و ایران روند غنی‌سازی اورانیوم خود را ادامه دهد، احتمالاً اتفافات بیشتری به وقوع خواهد پیوست. [ایران علاوه بر افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم، یک کشتی اسرائیلی و پایگاه نیروهای موساد در اربیل را هدف قرار داد.] 

ترجمه: ایلیا فروزش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها