يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۱۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پایگاه 598: این روزها موضوع فایل صوتی آقای ظریف در همه جا مورد بحث است. آقای ظریف و دوستانش تلاش می کنند چنین القاء کنند که این مصاحبه از اول هم با نیت انتشار نبوده و برخی مغرضین اقدام به انتشار این فایل نموده اند تا چهره وزیر خارجه جمهوری اسلامی را مخدوش کنند!

چنانچه از موضع رفیع تری به این موضوع نگاه کنیم، پس از کنار زدن دود استتاری که یاران وزیر خارجه مان بپا کرده اند، متوجه خواهیم شد که این الم شنگه! چیزی جز رد گم کنی نیست.

با اندکی دراعت، خواهیم دید که شأن نزول این مصاحبه ـ که محرمانه هم نبوده ـ از قضا انتشار آن بوده است، اما برای هیجانی کردن آن و مخدوش کردن اذهان هموطنان در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، نیاز به یک نوع آرتیست بازی بوده که این مهم! حاصل شده است.

این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که دست زدن به چنین اقدام شنیعی با هدف مغشوش کردن اذهان جامعه آن هم در شرایطی که کشورمان می خواهد دولت جدیدی را ریل گذاری کند، بی هزینه نخواهد بود. عاملین این شعبده بازی بایستی در برابر مردم پاسخگو باشند که چرا دست به چنین خیانتی زده اند.

حال باید دید که هدف متولیان و دست اندرکاران تهیه و انتشار این فایل صوتی چه بوده است، و چرا در روزهای منتهی به انتخابات؟

جانمایه مصاحبه آقای ظریف دارای یک نگاه و دو منظر است؛ یک نگاه متفاوت از نگاه مقام معظم رهبری به مسائل و مشکلات مردم و کشور، با دو منظر داخلی و خارجی، که البته این دو از هم جدا نیستند.

از منظر داخلی، اقدام آقای ظریف و جریانات حامی آن، به قصد شلیک هدفمند به سوی صندوق های آراء و متلاشی کردن امید و اعتماد مردم صورت گرفته است؛ یعنی همان کاری که ضد انقلاب و در رأس همه آنها سازمان منافقین، ۴۲ سال است در مرصاد نظام نشسته و برای بهره برداری از چنین فرصت هایی لحظه شماری می کنند. منافقین بنا به تجربه ثابت کرده اند که چنین پتانسیلی را دارند که جوانان را با کارهای انگیزه ای در مصاف با مطالبات اجتماعی، به کف خیابان بیاورند. از قضا این منظر از انتشار فایل صوتی آقای ظریف، بسا بسا مخرب تر از منظر خارجی آن است. به عنوان دشمنی با برند براندازی، منافقین در این سالیان، بارها و بارها به زبان اشهد گفته اند که به چیزی جز براندازی این نظام نمی اندیشند و همواره مترصد کسری از ثانیه در فرصت های بوجود آمده بوده و هستند تا به هدف خودشان دست یابند. بهتر است که با خودمان رو راست باشیم و واقعیت های جامعه را درست تحلیل کنیم. ورود منافقین به فایل صوتی و تاثیرگذاری بر روند انتخابات، فقط یک بهانه است، دشمن، اصل نظام را نشانه گرفته است.

و اما از منظر خارجی، هدف از انتشار فایل صوتی، دادن این پیام به غرب و آمریکاست که گویا عملکرد سردار دلها حاج قاسم بوده که مانع از بوجود آمدن گشایش در تحریم ها توسط دستگاه دیپلماسی کشورمان گشته است!. فایل صوتی دارای یک پیام مستتر نیز هست؛ و آن هم این که به آمریکا و کشورهای اروپایی گرا می دهد که چنانچه از انتخابات ۱۴۰۰یک نظام تک قطبی بیرون بیاید، باید مذاکرات را علیه ایران پیچیده و پیچیده تر کنند!

یادداشت را با این اعتقاد به پایان می برم که این اقدام آقای ظریف و جریان حامی وی در دولت، باید در محاکم قضایی سیاست شوند. نمی شود که «گاندو» در مرداب مذاکره با آمریکا، نرد عشق ببازد و نظام را به چالش بکشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها