يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۳۷۵
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
در همایش بین المللی شهید قدس مطرح شد؛
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال تواصی بر صبر و حقوق قدس در بین هیئت‌ها با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بیشتر از قبل بود و محدودیت‌های کرونایی خللی بر استقامت بر آرمان قدس ایجاد نکرد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، حجت الاسلام محمد قمی، صبح جمعه مصادف با روز جهانی قدس، در اولین همایش بین‌المللی شهید قدس که به همت سازمان تبلیغات اسلامی و مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه به فرموده قرآن انسان در خسارت است و قسم‌های بزرگ قرآن در سوره مبارکه والعصر نشانگر در خسارت بودن جامعه بشری است، گفت: صراط مستقیم و عمل صالحی که مبتنی بر سرزمین حاصلخیز ایمان و تواصی به حق و صبر است راه نجات از خسارت جامعه بشری است. امروز ضرورت حیات مومنانه مسلمین همین تواصی به حق و صبر است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: نسبت ما با مسئله قدس تحت تعالیم حضرت امام خمینی (ره)، اعتقادی است و بی انصافی است اگر افرادی، پایبندی با حق را با تعصبات مذهبی مخلوط کنند. پایبندی بر حق وظیفه همه ما است. جنگ ما جنگ حق و باطل است و در مسیر حق ثبات قدم خواهیم بود و در این مسیر صبورانه به پیش خواهیم رفت.

عضو عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از شعبات صبر، صبر بر طاعت است، گفت: برترین صبرها، صبر بر دستور خداوند در جهاد فی سبیل الله است. رمز استقامت ما تواصی بر صبر و حق است. در قرآن کریم بسیار سفارش به صبر شده‌ایم. ضرورت این صبر انفعال نیست؛ بلکه حرکت به سمت قله‌هاست. صبر مؤمن استقامت در مسیر قله‌هاست. امروز روز تواصی به صبر و حق بر آرمان قدس، و فردا روز نماز گزاردن در قدس است ان‌شاءالله.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به گسترده شدن مکتب شهید سلیمانی، تصریح کرد: فرزندانی که امروز در مکتب تربیتی قهرمانان بزرگی همچون سردار سلیمانی تربیت یافته‌اند، فردا در موقع علنی شدن مقاتله ظهور، تواصی بر صبر و حق را از خود نشان خواهند داد. امسال تواصی بر صبر و حقوق برابر قدس در بین هیئت‌ها و گروه‌های جهادی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با قدس بیشتر از هر سال دیگر وجود داشت و محدودیت‌های کرونایی محدودیتی بر استقامت در آرمان قدس ایجاد نکرد.

قدس و فلسطین به قلوب مردم منطقه نزدیک تر است تا حکومت‌های منطقه

حجت الاسلام سید مرتضی سندی در همایش بین‌المللی «شهید قدس» که امروز در قم برگزار شد،با نثار سلام و درود بر همه آزادگان جهان گفت: ایران اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) هیبت و عظمتی بسیار زیاد هم در دیدگاه استکبار جهانی و هم در سطح کشورهای اسلامی پیدا کرده است.


وی در ادامه افزود: روز قدس با حرکت با اخلاص و شجاعانه ای که حضرت امام آن را شروع نمود در حقیقت جهت قطب نمای مبارزه را به سمت صهیونیست تغییر داد و مانع از شکل‌گیری پروژه‌ها و طرح‌های نظام استکباری برای مسلمانان در آینده شد.

حجت الاسلام سید مرتضی سندی با اشاره به اینکه این هجمه‌های سنگینی که امروزه به جمهوری اسلامی وارد می‌شود به سبب اعتقاد و التزام راستین جمهوری اسلامی نسبت به اصول و مبانی انقلاب اسلامی است تصریح کرد: جمهوری اسلامی آنها را به صورت علنی اعلام نموده است و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و در حال حاضر با زعامت امام خامنه‌ای در مقابل حملات وسیع نیروهای استکباری و عمال و نیروهای نیابتی آنها ایستاده است.

این فعال جبهه مقاومت با بیان اینکه در گذشته جمهوری اسلامی به تنهایی در مقابل جبهه استکبار ایستاده بود، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی تنها نیست بلکه قوی‌ترین و مهمترین محور مقاومت در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن و بحرین و پاکستان و افغانستان و نیجریه است.

حجت الاسلام سید مرتضی سندی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فکری و عقیدتی است، بیان کرد: فکر و عقیده را نمی‌توان به جغرافیا و مرز محدود کرد و مسئله فلسطین امروز در وجدان همه عالم اسلام و بلکه همه آزادگان عالم زنده است. دشمنان می‌خواهند ایران را محاصره کنند ولی ایران ایران اسلامی دست از قضیه قدس و فلسطین نخواهد کشید. در حال حاضر بعضی از دولت‌ها و حکومت‌های سرسپرده برخلاف میل مردمشان اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمودند و این عادی سازی یک مرحله از گام جدا شدن حکومت آنها از مردم غیورشان در مسئله قدس و فلسطین است.

فعال جبهه مقاومت با بیان اینکه هدف دشمنان از محاصره ایران اسلامی، حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه است، تاکید کرد: دشمنان از گروه‌های جاسوسی و تروریستی مخالف جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند و آنها می‌خواهند روابط با اسرائیل را مشروع جلوه دهند ولی انشاالله نمی‌تواند به این هدف شوم برسند و مردم منطقه از رژیم صهیونیستی برائت می‌جویند. فرهنگ مردم منطقه با فرهنگ مقاومت آمیخته شده و وجود رژیمی مانند رژیم صهیونیستی را در منطقه قبول نخواهند کرد

وی در پایان افزود: مساله قدس و فلسطین به قلوب مردم منطقه نزدیک تر است تا حکومت‌های منطقه. قضیه فلسطین زنده است و نخواهد مرد. قدس و فلسطین به آزادی و خروج از اشغال نزدیک است و به عنوان هویت و قبله گاه مسلمین خواهد ماند.

تشکیل نیروی قدس از ابتکارات مقام معظم رهبری بود
سردار حسن رونده، امروز همزمان با روز جهانی قدس در همایش بین‌المللی «شهید قدس»، که در جمکران برگزار شد،با عرض تسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) گفت: از مردم میدان قم که با زحمات زیادی این برنامه را پیگیری و برپا کردند تا یادی از شهید سلیمانی در روز قدس زنده شود تشکر می‌کنم.


وی افزود: اقدامات شهید سلیمانی در خصوص فلسطین و قدس را فقط پنج درصد از مردم ایران از آن خبر دارند. مقام معظم رهبری در خصوص قدس و فلسطین فرمان ویژه‌ای به شهید سلیمانی دادند. تشکیل نیروی قدس اقدام مقام معظم رهبری بود و معظم‌له برای قدس برنامه داشتند.

سردار رونده ادامه داد: حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ بعد از بمباران هوایی و حمله به مردم فلسطین در یک بیانیه بمباران صهیونیست‌ها را محکوم کرد و آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نام گذاری کرد. در واقع ریل گذاری و کار زیربنایی در خصوص قدس و فلسطینیان را حضرت امام انجام داد و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید.

همرزم شهید سلیمانی در ادامه افزود: با پیروزی انقلاب چند حادثه مهم اتفاق افتاد: حمایت همه جانبه از مردم فلسطین؛ اخراج دیپلمات‌های اسرائیلی از تهران که متقابل آن سفارت اسرائیل به فلسطینیان واگذار شد؛ تشکیل گروه‌های جدید مقاومتی با رویکرد اسلامی.

سردار رونده در ادامه سخنان خود گفت: وقتی مقام معظم نیروی قدس را تشکیل دادند در آن زمان رئیس جمهور مخالف تشکیل چنین نیرویی در سپاه بود؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند باید نیروی قدس تشکیل شود. بعد از رحلت حضرت امام (رحمت الله علیه)، مقام معظم رهبری نیروهای سپاه را به ۵ نیرو افزایش داد: نیروی زمینی، هوایی، دریایی، قدس و مقاومت).

وی افزود: قبل از تشکیل نیروی قدس هیچ کجا به صورت متمرکز در مقاومت و مقابله با صهیونیست‌ها فعالیت نمی‌کردند که نیروی قدس تشکیل شد و این از ابتکارات مقام معظم رهبری بود.

سردار رونده در ادامه گفت: حضرت امام که روز قدس را اعلام کرد چند هدف را مشخص کرد از جمله زنده نگه داشتن نام فلسطین در جهان اسلام؛ چون صهیونیست‌ها تصمیم به نابودی فلسطین به فراموشی سپردن فلسطین داشتند که حضرت امام (رحمت الله علیه) با اقدام هوشمندانه خود و انتخاب روز جهانی قدس باعث زنده ماندن نام فلسطین شد؛ قبلاً صهیونیست‌ها هر لحظه که تصمیم می‌گرفتند به هرجایی حمله می‌کردند که با نام گذاری روز قدس قدرت اسلام به استکبار نشان داده شد.

همرزم شهید سلیمانی گفت: اولین اقدام شهید سلیمانی اهتمام ویژه برای برگزاری روز جهانی قدس بود، ایشان در ۲۳ سال فرماندهی خود در نیروی قدس اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری روز جهانی قدس داشتند و شخصاً برنامه‌های روز قدس را در تمام نقاط جهان پیگیری می‌کردند و واقعاً روز جهانی قدس را شهید سلیمانی زنده کرد.

وی افزود: دومین اقدام شهید سلیمانی، حضور در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی بود. قبل از حضور سردار سلیمانی در نیروی قدس کارهای جدی نظامی نداشتیم و همه اقدامات ما دفاعی و امنیتی بود و بیشتر کار امنیتی انجام می‌دادیم که با ورود سردار سلیمانی به سمت فرماندهی نیروی قدس، شکل و شمایل کار عوض شد و ایشان شخصاً در صحنه حاضر شد و با یک بازدید گسترده از منطقه مقاومت، امکانات را بررسی کرد.

سردار رونده در ادامه گفت: با توجه به منش سیاسی سردار سلیمانی همه گروه‌های کشور ایشان را قبول داشتند و از همه سیاسیون کمک می‌گرفت. از خیرین هم کمک می‌گرفت. شهید سلیمانی می‌ گفت، هر کس می‌تواند به مقاومت کمک کند. به هر کسی که می‌خواست کار سیاسی انجام دهد، اجازه کار سیاسی نمی‌داد.

حاج قاسم سلیمانی نماد عقلانیت و حافظ منافع ایران و اسلام بود
حجت الاسلام شعبانزاده  امروز جمعه در همایش بین‌المللی «شهید قدس» با اشاره به اهمیت روز قدس که در مسجد جمکران برگزار شد، گفت: روز قدس از چند جهت دارای اهمیت است و اهمیت اول از آن جهت است که به رهبری یک رهبر الهی خلق شد.


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: ویژگی دوم روز قدس این است که یک روز جهانی برای همه مسلمانان عالم است. روز قدس عامل همبستگی بین‌المللی مسلمانان عالم در حمایت از حقوق قانونی مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: اهمیت دیگر این روز، پیام جهانی روز قدس است. مسلمانان عالم زیر بار ظلم نمی‌روند. نه ستم می‌کنند و نه ستم می‌پذیرند. امام خمینی (ره) با ابتکار خودش جبهه بندی جهانی برای دفاع از امت مظلوم فلسطین ایجاد کرد.

حجت الاسلام شعبانزاده با بیان اینکه ما ۴۸ ساعت فرصت داشتیم که برنامه همایش بین‌المللی شهید قدس را برنامه‌ریزی کنیم، گفت: این ابتکار و این اقدام از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و مجری این برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.

وی افزود: از همه مجموعه‌های حاضر در عرصه بین‌الملل که به صورت خودجوش نقش‌آفرینی کردند، و همچنین از شخصیت‌های حوزوی و شخصیت‌های مبارز حاضر در جلسه و فعالان حوزه مقاومت و عزیزانی که در بخش‌های مختلف نقش آفرینی کردند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم قدردان و حافظ پیام این همایش جهانی باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: قدس هنوز دارای اولویت اصلی جهان اسلام و ایران است و در هر شرایطی که باشیم از این همبستگی دفاع خواهیم کرد.

حجت الاسلام شعبانزاده گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد عقلانیت و حافظ منافع ایران و اسلام در غرب آسیا بود. این همایش یک آغاز است و در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت تا از منطق پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که سپاه قدس از این منطق نمایندگی می‌کند و از شهید پرافتخار جبهه مقاومت دفاع کند. حقیقت این منطق روزبه‌روز برای مردم ایران و منطقه نمایان خواهد شد.

وی در پایان افزود: امیدواریم که لشکر حاج قاسم آزادسازی روز قدس را ببیند و با امامت امام عصر (عج) در مسجد الاقصی نماز را برپا کند.


مخالفان داخلی جریان روز قدس ساده اندیش یا سازشکار هستند
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در همایش بین‌المللی «شهید قدس» که همزمان با روز قدس در قم برگزار شد، با بیان اینکه فرمایشات امام در مورد قدس مانیفستی درباره با مسئله فلسطین است، گفت: ما باید ادبیات امام درباره مسئله فلسطین را تبیین و گسترش دهیم.


این فعال فرهنگی با بیان اینکه روز قدس مسئله سرزمین و مسئله مسلمانان است، گفت: امام روز قدس را فراتر از جنبه سرزمینی و جنبه مسلمانی آن مطرح کرده‌اند. ایشان روز قدس را روز مقابله مسلمانان با استکبار جهانی مطرح می‌کنند.

وی افزود: بیان اهمیت این روز برای جوانان خودمان با این تفسیر اهمیت دارد و این روز را یک روز عادی تلقی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر مردم اروپا بفهمند که مشکلات جهانی زیر سر صهیونیست‌هاست جهان شامل تحولات جدید خواهد بود. متأسفانه برای تبیین مفاهیم انقلاب خودمان دارای سستی هستیم و باید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها با امکانات امروزی و با زبان مشترک به تبیین مفاهیم بپردازند.

وی ادامه داد: ما باید از تعابیر جهانی استفاده کنیم تا بتوانیم روشنگری کنیم و مردم جهان را آماده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: از فرمایشات امام بر می‌آید که روز قدس روز امام زمان عجل الله است. مهدویون که به امام زمان عشق می‌ورزند باید روز قدس را به عنوان روز عملیات شدن انتظار و فرج زنده نگه دارند.

مدیر مدرسه علمیه دار الحکمه گفت: حضرت امام می‌فرمایند که روز قدس روز تقابل استکبار و مستضعفین است. روز قدس روز نهایی برای آماده شدن برای فرج و ظهور امام زمان است.


وی افزود: مخالفان داخلی جریان روز قدس، ساده اندیش یا سازشکار هستند. در راهپیمایی‌های روز قدس سال‌های قبل بعضی روزنامه‌ها حتی در حد یک تیتر به این مسئله نمی‌پرداختند و بعضی‌ها با روز قدس خوب نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: ما اگر فقط ایرانی باشیم نه مسلمان و نه شیعه، باید روز قدس برای ما با اهمیت باشد زیرا زندگی ما ایرانی‌ها بنا بر اسناد تاریخی، صهیونیست‌ها با ایرانی‌ها خصومت چند هزار ساله دارند. رژیم صهیونیستی با منافع ملی و هویت ایرانی دارای دشمنی و مخالفت است.

وی ادامه داد: روز قدس دارای جنبه جهانی مهدوی و جنبه ایرانی است و باید به این جنبه‌ها پرداخت و ابعاد آن را تعیین کرد. حضرت امام فرمودند که حوزه با مفاهیم نظری سر و کار دارد و دانشگاه‌ها با مفاهیم تجربی و عملی انس دارند. ایشان فرمودند که حوزه‌ها باید ادبیات خودشان را در خصوص دانشگاه‌ها تغییر دهند تا جوانان مفاهیم انقلاب را درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: ما برای آنکه جوانانمان را حفظ کنیم، حوزه باید ادبیات خود را به ادبیات دانشگاه نزدیک کند. امروز باید کارکرد دین را به زبان دنیا بیان کرد و فقط با مباحث اعتقاد به مبدا و معاد نمی‌توان مردم را دعوت به مفاهیم دینی نمود.

وی افزود: شهید صدر در برابر اندیشه مادی گرایانه به خصوص اندیشه مارکسیست‌ها، ایستادند و دانشگاه‌ها را از افکار آنها و جنگ‌های آنها نجات داد. ما باید انقلاب و اسلاممان را با ادبیات متفاوت تبیین کنیم و باید تأسف خورد که افرادی با شعار واقع بینی در برابر ارزشهای انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

این سخنران مذهبی ادامه داد: متأسفانه بعضی‌ها مخصوصاً بعضی افراد سیاسی روحیه انقلابی گری را یک روحیه موقت می‌دانند و اعتقاد دارند که ما باید به سراغ واقع‌بینی برویم و با شعار واقع‌بینی در حال محدود کردن روحیه انقلابی هستند و این دوگانه را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه مفاهیم دینی و دین را یک امر فردی طلب می‌کنند و باید از این نوع ادبیات پرهیز کرد تا دیگران سو استفاده نکنند. متأسفانه امر انقلاب را یک امر پرشور ولی غیر واقع‌بینانه می‌دانند.

این سخنران مذهبی گفت: مسئله این است که روز قدس را باید روزی بدانیم که دارای مساله میهن پرستی است. باید به دنبال حل این مسئله باشیم و ما باید یک قرارگاه بین‌المللی برای مسئله فلسطین داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به بخش‌هایی از کلام حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در مورد روز قدس که فرمودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، گفت: در نظر امام خمینی (ره) حقیقت و ماهیت حکمرانی به شیوه جمهوری اسلامی باید در روز قدس به همه عالم معرفی شود. با معرفی معنای ولایت فقیه و آنچه باید جمهوری اسلامی به آن عمل کند، می‌توان همه انسان‌ها را با هر فکری که داشته باشند به سمت اسلام جلب کرد.

وی افزود: در نظر امام خمینی (ره) روز قدس روز هشدار به جریان روشنفکر وابسته به مستکبران است. روزی است که دایره آن از جهان اسلام فراتراست. روز احیای کلّیّت و حقیقت اسلام و روز اجرای قوانین اسلام در همه ممالک اسلامی است.

سخنران همایش شهید قدس، روز قدس را طبق نظر امام خمینی (ره) روز حیات اسلام دانسته و افزود: امام نقطه مرکزی استکبار را فقط آمریکا نمی‌داند و روز قدس روز مقابله با همه مستکبران قلمداد می‌کند. روز قدس بسیار عملیاتی تر از شعار دادن است. روز جدایی متعهدین از منافقین است.

وی افزود: عملیاتی کردن روز قدس در ابعاد سیاسی به این صورت که یک حزب مستضعفین در دنیا ایجاد شود مد نظر امام خمینی رحمت الله علیه است. به فرموده امام خمینی (ره) همه دین، سیاسی است و روز قدس، روز تأمین منافع ملی است.

در پایان این همایش از خانواده معظم شهدای مقاومت تجلیل شد.









نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها