أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۳۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مجری و سردبیر ویژه برنامه افطار شبکه افق مطرح کرد:
مجری ویژه برنامه افطار شبکه افق گفت: تولید برنامه‌ای معارفی و زیبا در لحظه‌های ناب افطار در حرم امام‌رضا(ع) توفیق و برکت است.

به گزارش پایگاه 598: علی امیدواریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه افطار شبکه افق که در حرم مطهر رضوی ضبط می‌شود، اظهار کرد: «رضای خدا» ویژه برنامه افطار شبکه افق است که در حرم مطهر امام رضا(ع) در استودیو صحن انقلاب تولید می‌شود.  این برنامه محتوا محور است و گفت‌وگو محور نیست.

حس ناب گره زدن لحظات مخاطب با حال و هوای حرم رضوی

وی با بیان اینکه این برنامه بخش‌های مختلفی دارد، اضافه کرد: گروه تولید برنامه، چند کلیپ به عنوان میان برنامه تولید می‌کنند که هر شب پخش می‌شود. یک کلیپ با محوریت فعالیت‌های آستان قدس رضوی و کلیپ‌های دیگر متناسب با موضوع برنامه تهیه و تنظیم می‌شوند.

مجری ویژه برنامه افطار شبکه افق ادامه داد: بخشی از برنامه به بیان تفسیر فرازی از ابوحمزه ثمالی اختصاص دارد. تفسیر با نگاه ادبیاتی، دلی و داستان محور بیان می‌شود و به نکته‌ای در این دعا ختم می‌شود.

امیدواریان تاکید کرد: بخش دیگری از برنامه «دانشگاه رمضان» نام دارد. در این بخش نکته‌های آموزشی ماه رمضان و روزه‌داری با نگاه روانشناسی بیان می‌شود. مخاطب این بخش لزومی ندارد مسلمان یا شیعه باشد یا حتی روزه بگیرد. این بخش از برنامه قصد دارد بیان کند که رمضان یک دانشگاه است با هزاران هزار درس و نکته که همه می‌توانند از آن پند گیرند.

وی ادامه داد: برنامه هر روز به قشری از جامعه هدیه می‌شود و از زبان این قشر با امام رضا(ع) صحبت و حرف دل این افراد بیان می‌شود.

مجری برنامه افطار شبکه افق افزود: به غیر از برنامه «ولادت امام حسن(ع)» که شاعر، مداح و کارشناس به عنوان مهمان در برنامه حضور داشتند در باقی برنامه‌ها مهمان نداشته و تنها یک گفت‌وگوی تلفنی کوتاه با یک کارشناس در برنامه قرار می‌گیرد.

امیدواریان بیان کرد: اصل این اتفاق و حضور و اجرای برنامه در حرم مطهر رضوی توفیق بزرگی است. این که بتوانی سی شب ماه رمضان با مردم حرف بزنی و نکته‌ای، کلامی، روایتی یا حرف دلی را بیان کنی؛ اتفاق پربرکتی است و این‌ها همه‌ توفیق و لطف پرودگار است.

وی افزود: پیدا شدن فرصت حضور در این برنامه، در این سبک و سیاق و در این مکان و دیده شدن به عشق علی بن موسی‌الرضا(ع) و قرار گرفتن در قابی که مردم به واسطه گنبد طلایی این امام رئوف دوستش دارند، سراسر رحمت و برکت است.

سردبیر برنامه رضای خدا ادامه داد: لحظات افطار ناب‌ترین لحظه‌هاست. قلب و دل بنده‌های خدا رقیق و حالشان خوب‌تر است و به خدا نزدیک‌ترند. گره زدن لحظات مخاطب با حال و هوای حرم و اجرا در چنین لحظاتی حس نابی دارد و سرشار از لذت، توفیق و افتخار است.

امیدواریان با تاکید بر اینکه قرارگیری در رسانه ملی باعث مواجهه با بازخوردهای متفاوتی می‌شود، تصریح کرد: تماشاگران این برنامه ممکن است برنامه «رضای خدا» را بپسندند یا نه؛ اما همه ما در این مجموعه تلاش کرده‌ایم چیزی جز حق، داستان، روایات، حکمت‌ها و آیات را بیان نکنیم. در این برنامه سعی شده است با نگاه و شیوه‌ای جدید با مردم صحبت شود.

برنامه افطار شبکه افق که در حرم مطهر رضوی ضبط می‌شود برخلاف بسیاری از تولیدات ویژه برنامه‌های افطار گفت‌وگو محور نیست و با ایجاد فضایی جدید و متفاوت برنامه‌ای جذاب را تولید کرده است. شایان ذکر است که این برنامه سعی داشته کپی‌برداری از دیگر برنامه‌های معمول تلویزیون در این ایام نباشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها