يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۶۰۷
زمان انتشار: ۱۶:۳۳     ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در استان به تشریح برنامه‌ها و راهکارهایی در این باره پرداخت که لزوم استفاده دستگاه های اداری از ژنراتورها در ساعات پیک، برخورد با دستگاه‌های دولتی که ماینر دارند و پیش‌بینی مشوق‌هایی برای مدیریت مصرف برق برخی از آنهاست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان ضمن تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در استان به تشریح برنامه‌ها و راهکارهایی در این باره پرداخت که لزوم استفاده دستگاه های اداری از ژنراتورها در ساعات پیک، برخورد با دستگاه‌های دولتی که ماینر دارند و پیش‌بینی مشوق‌هایی برای مدیریت مصرف برق برخی از آنهاست.

 انوشیروان محسنی بندپی امروز در دومین جلسه شورای اداری استان تهران در سال جاری گفت: چهار دستور کار پراهمیت ظرف سالهای گذشته مورد پیگیری بوده که نخستین آن در رابطه تحقق دولت الکترونیک بوده است بی تردید حفاظت و امنیت شبکه دولت در دو سال گذشته جهش مطلوبی را پشت سر گذاشته و در حوزه فناوری اطلاعات در همه دستگاه ها به ویژه استانداری تهران شاهد تحول جدی بوده ایم.

وی افزود: استفاده و بکارگیری سامانه مکاتبات الکترونیک باعث شده که بسیاری از مراجعات به دستگاه های مختلف کاهش پیدا کند و این سامانه و توسعه آن در دستگاه های مختلف باید با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مصرف انرژی مسئله ای روز و ملی است، افزود: متاسفانه میل مصرف در همه بخشها از جمله مصرف آب ، برق و ... در جامه ما نسبت به استانداردهای جهانی از رقم بالاتری برخوردار است و به طور کلی در فرهنگ مصرفی همه آحاد جامعه این افزایش مصرف را شاهدیم. مثلا در میزان تولید زباله ما بالاتر از سرانه دنیا قرار گرفته ایم لذا ضرورت دارد الگوی بهینه مصرف به عنوان راهبرد مدنظر قرار گیرد.

استاندار تهران ادامه داد: در حوزه تحقق الگوی بهینه مصرف در شرایط کنونی باید همکاری میان دستگاه ها شکل بگیرد و در این راستا در حوزه آموزش فرهنگ سازی و ایجاد مشوقها که عمده آن به وزارت نیرو بازمی گردد باید از کمک رسانه ها نیز بهره بگیریم. بی تردید در مسائل اجتماعی اگر همراه سازی مردم وجود نداشته باشد در پیشبرد اهداف موفق نخواهیم بود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص مصرف انرژی و لزوم تحقق مصرف بهینه نیز گفت: ماینرها برای استخراج رمز ارزها مصرف برق قابل توجهی دارند لذا استفاده از این دستگاه ها در دستگاه های دولتی تخلف است و باید با مدیران مربوطه برخورد انجام شود. چطور مدیری که به صورت خلاف از واکسن استفاده کرده با آن برخورد می شود، باید این موارد نیز به عنوان خلاف برخورد قاطعی با آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: در انتخابات وزارت کشور مجری است ولی انتخابات بحث حاکمیتی و ملی است که در قانون نیز به کمک دستگاه های مختلف اشاره شده همانطور که در مدیریت بیماری کرونا یک هم افزایی میان دستگاه ها را شاهد بودیم که باعث شد استان تهران ۱۴ میلیون نفری با کمک خداوند در مدیریت این بیماری عملکرد مناسب داشته باشد و دانشگاه های علوم پزشکی هیچگاه احساس تنهایی نکردند و دستگاه های مختلف چون پلیس، شهرداریها در این راستا کمک کردند و در ادامه نیز در موضوع واکسیناسیون نیز همین گونه عمل شد در انتخابات نیز که از اهمیت به سزائی برخوردار است باید همه دستگاه ها کمک کنند.

استاندار تهران در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۰ با بارش های کم آغاز شد و نسبت به میانگین نیز شاهد کاهش بودیم. همچنین در فروردین ماه نیز افزایش دما را داشتیم و از سوی دیگر هر ساله واحدهای صنعتی، تجاری و اداری ۲۰۰ هزار مشترک جدید را به شبکه برق می افزایند. لذا لازم است در این زمینه مدیریت مصرف انرژی محقق شودو باید اقدامات لازم برای هماهنگی میان دستگاه های مختلف انجام شود.

وی افزود: دستگاه اداری باید ۵۰ درصد صرفه جویی مصرف نسبت به سال قبل داشته باشند و برای تحقق این مهم باید از همه ظرفیتها بهره بگیرند. دستگاه های اداری باید در ساعات پیک مصرف برق از ژنراتورها استفاده کنند مدیریت پیک مصرف محقق شود. از سوی دیگر مشوقهای هم برای مصرف در نظر گرفته شده از جمله این که برای چاه های کشاورزی اگر در ۴ ساعت پیک مصرف از برق استفاده نشود ۲۰ ساعت بعدی برای آنها رایگان محاسبه خواهد شد. همچنین باید کاهش برق معابر و بزرگراه ها نیز مدنظر قرار گیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها