أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۶۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
یادداشت/
دکتر حسن نیلی احمدآبادی
پایگاه 598: آیت الله سید ابراهیم رئیسی سرانجام تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات با صدور یک بیانیه هوشمندانه اعلام کرد. اینکه عده ای سعی می کردند، ایشان را نیامده برای خود مصادره نمایند، با این بیانیه و شیوه ورود مستقل به عرصه انتخابات بی خاصیت شد.

واقعیت اینست که اگر تنها 20% امکانات کشور در عرصه های مختلف به میدان آورده شود، بسیاری از مشکلات کنونی قابل حل خواهد بود. این مهم بخوبی از بیانیه آقای رئیسی مشهود بود.

مثلا فرض کنید اگر 20% سهم ایران از تجارت منطقه ای که بالغ بر 1000 میلیارد دلار است محقق شود، یا اینکه دولت بتواند تنها 20% بازار محصولات کشاورزی کشورهای همسایه را جذب کند، درآمد حاصله بیش از درآمد حاصله از صادرات نفت خواهد بود، و ارز حاصله نیز دشواری انتقال ارز حاصله از صادرات نفت را نخواهد داشت. یا اگر بیست درصد از ظرفیت کشور درحوزه مسکن محقق شود، مشکل مسکن حل خواهد شد. چون ما در حوزه مسکن نیاز به زمین، مصالح، نیروی انسانی و سرمایه داریم. همه اینها در کشور به وفور یافت می شود و فقط 20% از آن اگر به میدان آورده شود، وضعیت مسکن حل خواهد شد.

در حوزه نیروی انسانی متخصص نیز داستان به همین صورت است. سر ریز نیروی انسانی متخصص کشور که به دلیل عدم کشش بازار و سوء مدیریت جذب، اکنون جذب کشورهای غربی شده است، بسیاری از مشکلات آنها را در حوزه تکنولوژی و فنآوری حل کرده است. در حوزه گردش گردی و توریسم نیز داستان به همین صورت است. امید است دولت آینده به ریاست آقای رئیسی از حاشیه ها بدور باشد و بتواند حکمرانی در نظام اسلامی را به ریل اصلی خود بازگرداند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها