يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۶۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
وام مسکن روستایی که امسال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، دوره بازپرداخت ۲۰ ساله دارد. در ادامه شرایط دریافت وام مسکن روستایی را مشاهده می کنید.
به گزارش پایگاه 598، افزایش وام مسکن روستایی ۱۴۰۰  هفته گذشته ابلاغ شد. بر این اساس وام روستایی مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. شرایط وام مسکن روستایی نیز اعلام شده این وام باری نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهر‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر است. سقف وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است. بر اساسا مصوبه دولت تسهیلات مسکن روستایی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است است. البته سازمان برنامه و بودجه مکلف شده است مابه‌التفاوت این نرخ سود را با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است، از محل بودجه سنواتی به بانک مرکزی بازپرداخت کند. 

شرایط دریافت وام مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ + جزئیات

انواع وام مسکن روستایی

نهاد‌های مختلفی برای تحت پوشش قرار دادن گروه‌های خاصی از روستاییان،  وام مسکن روستایی ارائه می‌دهند، مانند بانک مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران.

وام مسکن روستایی بانک مسکن

بانک مسکن یکی از مراجع اصلی اعطای تسهیلات بانکی به منظور تامین مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن در مناطق شهری و روستایی است.

وام مسکن روستایی چقدر است

وام مسکن روستایی ۱۴۰۰  به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله بوده و با نرخ سود ۵ درصد خواهد بود.

شرایط بازپرداخت وام مسکن روستایی ۱۴۰۰

وام مسکن روستایی ۱۴۰۰  به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله بوده و با نرخ سود ۵ درصد خواهد بود.

جزئیات ابلاغ وام مسکن روستایی ۱۴۰۰

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران در خصوص تسهیلات مسکن روستایی را به وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه بانک مرکزی مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر کدام برای بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، حاشیه شهر‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر اقدام کند. نوع ضمانت این تسهیلات، سفته زنجیره‌ای تعیین شده است. سقف تسهیلات مذکور در سال جاری، ۱۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله خواهد بود. بر اساس مصوبه مذکور، تسهیلات مسکن روستایی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد است؛ سازمان برنامه و بودجه نیز مکلف خواهد شد مابه‌التفاوت این نرخ سود را با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر ۱۸ درصد است، از محل بودجه سنواتی به بانک مرکزی بازپرداخت کند.

بنیاد مسکن نیز مکلف به همکاری با بانک مرکزی در زمینه تعیین سهمیه هر استان مبنی بر تعداد واحد‌های مسکونی مشمول دریافت این تسهیلات در آن استان، شده است.

شرایط دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

وثیقه قابل‌قبول برای دریافت و گرفتن وام مسکن روستایی، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن داشته باشد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته اخذ می‌شود. چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود. همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید ۲۵ سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

نحوه درخواست وام مسکن روستایی اکنون به صورت آنلاین است. متقاضی با مراجعه به سایت بانک مسکن، به ترتیب با وارد کردن اطلاعات تسهیلات، اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک و اطلاعات وثیقه، درخواست خود را ثبت می‌کند.

تسهیلات مسکن بانک مسکن در قالب خرید، فروش اقساطی، جعاله تعمیر و مشارکت مدنی ارائه می‌شود.

وام مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات مسکن خود را در قالب طره ویژه بهسازی و مسکن روستایی، تسهیلات بازسازی و تسهیلات قرض الحسنه ارائه می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها