يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۶۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
براساس آمار موردتایید دولت؛
هرچند عملکرد سیاه دولت روحانی در حوزه اقتصاد صرفا مربوط به بانک مرکزی و شخص همتی نیست اما آنچه جای تعجب دارد ژست طلبکاری وی در مناظرات انتخاباتی است به طوری که دائما دیگران را به مشارکت در وضع موجود متهم می‌کند حال آنکه فقط در زمان مدیریت خودش در بانک مرکزی نرخ توم 33 درصد و قیمت دلار 145 درصد افزایش یافته است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، عبدالناصر همتی در تاریخ 3 مردادماه 1397 با حکم حسن روحانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد؛ در حکم انتصاب همتی چنین آمده بود " انتظار می‌رود در راستای ایجاد ثبات، آرامش و رونق در اقتصاد کشور، با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط نسبت به ساماندهی بازار پولی و ارزی و پیگیری اصلاح و اجرای دقیق مقررات نظام بانکی کشور اقدام عاجل و کامل بعمل آورید."



عبدالناصر همتی در شرایطی مسئولیت بانک مرکزی را به عهده گرفت که نرخ تورم نقطه به نقطه (مردادماه 1397) 14درصد و قیمت دلار در بازار آزاد 9550 تومان بود؛ اینک تقریبا با گذشت 3 سال از انتصاب وی در بانک مرکزی نرخ تورم نقطه به نقطه طبق آخرین آمار اعلام‌شده در اردیبهشت 1400 به بیش از 47 درصد و قیمت دلار به 23300 تومان افزایش یافته است.

هرچند عملکرد سیاه دولت روحانی در حوزه اقتصاد صرفا مربوط به بانک مرکزی و شخص همتی نیست اما آنچه جای تعجب دارد ژست طلبکاری وی در مناظرات انتخاباتی است به طوری که دائما دیگران را به مشارکت در وضع موجود متهم می‌کند حال آنکه فقط در زمان مدیریت خودش در بانک مرکزی نرخ توم 33 درصد و قیمت دلار 145 درصد افزایش یافته است.

حجم نقدینگی در زمان انتصاب همتی بر بانک مرکزی 1 هزار و 602 هزار میلیارد تومان بود که تا پایان فروردین ماه سال جاری به 3 هزار و 489 هزار میلیارد تومان رسیده است؛ به عبارتی همتی حجم نقدینگی را به میزان 1 هزار و 887 هزار میلیارد تومان افزایش داده است، این در حالی است که حجم نقدینگی در دولت نهم و دهم از 68 هزار میلیارد تومان در پایان سال 83 به 460 هزار میلیارد تومان در پایان سال 91 رسید.

بررسی میزان افزایش حجم نقدینگی نشان می‌دهد که عبدالناصر همتی در عرض 3 سال به میزان 5 برابر کل دوره 8 ساله دولت نهم و دهم حجم نقدینگی کشور را افزایش داده است و در سال 1399 با رشد 40 درصدی رکورد افزایش نقدینگی 43سال اخیر را شکسته است که این میزان چاپ پول را می‌توان یکی از بزرگترین فجایع اقتصادی دوران بعد از انقلاب عنوان کرد.

نتیجه چاپ بی‌حساب و کتاب اسکناس در دوران ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی صرفا محدود به آمار و ارقام نیست بلکه بازتاب آن را می‌توان در افزایش نرخ تورم و بی‌ارزش شدن پول ملی مشاهده کرد.

از سوی دیگر بازار سرمایه نیز در زمان ریاست همتی بر بانک مرکزی با یک فاجعه تاریخی همراه بود و یکی از سیاه‌ترین دوران خود را پشت سر گذاشت به گونه‌ای که حجم زیادی از سرمایه مردم در این بازار نابود شد و اعترضات شدیدی را به دنبال داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها