يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۷۴۸
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اظهارات روحانی درباره مناظره‌ها، خطاب به او گفت:‌ در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد لذا اعلام آمادگی می‌کنم و شما از دفتر خود خارج و در در صدا و سیما حاضر تشریف بیاورید تا درباره موضوع کرونا و سایر موضوعات با شما مناظره کنم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی در سومین مناظره تلویزیونی درباره راهکارهای دولتش برای مقابله با تورم، عدالت، رکورد، مقابله با فساد، یارانه ها و اشتغال توضیحاتی ارائه داد که محورهای آن به شرح زیر است:

قاضی‌زاده: آقای روحانی را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم/در پنجره طلایی هستیم اما دچار انسداد شده‌ایم

- لازم است این دغدغه‌ها ریشه یابی شود و روش اصلاح آن بیان شود.

-عدم توازن تراز و نمودار بیکاری و روندهایی است که از سال ۸۵ تاکنون بر اساس شاخص آماری همچنان در حال تکرار است.

- وضعیت افزایش نرخ بیکاری در سراسر کشور و همچنین وضعیتی که در حوزه اشتغال و بخش‌های مختلف‌های تولیدی وجود دارد همچنان به روال قبل باقی مانده است.

- بخش خدمات و به خصوص کارمندی در حال افزایش است اما نرخ بیکاری در بین استان‌ها نیز مشخص است که افزایش می‌یابد و از این موضوعاتی که نشان دهنده عدم توازن در بخش آموزش و غیره است؛ به طور مثال ما با اینکه افزایش تولید مسکن پیدا کردیم اما محصول آن فقط در چند استان است و این باعث شده کم کم یک مهاجرت سراسری شکل بگیرد و وضعیت ترکیب جمعیتی کشور تغییر پیدا کند.

- این مهاجرت سراسری که اتفاق افتاده آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق را افزایش می‌دهد. آنهم به خاطر هویت اجتماعی که از بین می‌رود و وضعیت سرمایه اجتماعی مشخص است به دلیل اینکه منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است و منابع به صورت نادرست توزیع می‌شود اتفاق می‌افتد.  مردم این‌ها را از نحوه مدیریت ناکارآمد و کار نابلدی مسئولان می‌بینند.

- آن چیزی که امروز در  زندگی مردم مطرح است این است که می‌گویند ما در پنجره‌های طلایی هستیم اما متاسفانه وضعیت کشور به جای اینکه رشد پیدا کند دچار یک قفل و انسداد شده است.

- کارنامه این دولت ها هم در این زمینه روشن‌ است. همه دولت‌ها نقاط قوت و ضعفی داشتند اما موضوعات اساسی حل و فصل نشده است؛ مشکلاتی که در گذشته وجود داشت و در مناظرات دوره قبل هم  ذکر شد اکنون هم مطرح است.

- این اختلالات اجتماعی و نحوه مدیریتی که مردم می‌بینند بی‌اعتمادی به دولت‌ها را شکل داده است.

- در فقره کرونا ببینید مردم چقدر گرفتار شده‌اند، خانواده‌هایی را می‌شناسم که مادر یا پدر سرپرست خانوار فوت کرده و دو فرزند یتیم به جا گذاشته است اما مردم یک نوع اختلال رفتار و سوء مدیریت در تصمیم‌گیری‌ها می‌بینند و بعد هم تقصیرها گردن مردم می‌افتد!

- مردم یک سال است که از بین نان و جان مانده‌اند و ۶۰ درصد مشاغل ما به صورت روزمزد است، حال به آنها می‌گوییم کار نکنید. بنابراین مجبورند سنگین فعالیت کنند.

- خطاب به مسئولان مربوطه به ویژه آقای روحانی که مناظرات را مورد تفقد قرار داده است، عرض می‌کنم که در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد لذا اعلام آمادگی می‌کنم و شما از دفتر خود خارج و در در صدا و سیما حاضر تشریف بیاورید تا درباره موضوع کرونا و سایر موضوعات با شما مناظره کنم.

- در موضوع بنزین مشخص نشد که چه کسی مسئول است، ستادهایی درست کردیم که همه پشت آن پنهان می‌شوند و در نهایت مقام معظم رهبری مجبور است که وسط کار بیاید چرا که از مسئولان مربوطه کسی حاضر نشد اظهار تاسف کرده و استعفا دهد و عذرخواهی کند.

- مسئله اصلی نظام دیوان‌سالاری کشور است که ۸۰ سال است تغییر پیدا نکرده و باعث شده است روز به روز مردم مستضعف تر شوند و عده خاصی که به رانت و سیاست و قدرت وصل هستند برخوردار شوند و مردم ضعیف‌تر شوند.

- لازم است که ساز و کارهای اداری کشور و طرز تفکر مدیریت تغییر پیدا کند و نوع نگاه به مردم تغییر یابد.

- در قانون اساسی نحوه حاکمیت را ذکر کردیم اما امروز مردم را از گردونه خارج کرده‌ایم. حاج قاسم سلیمانی گفته است هر کجا مردم بودند آنجا موفقیت بود و هر کجا مردم نبودند با شکست مواجه شدیم.

-  پیش‌بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم، منظومه‌ای به نام دولت و مردم تشکیل خواهیم داد که این واگذاری اختیارات اجرایی طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی به فرمانداران و بودجه‌ها تجمیع شده به صورت برنامه‌ریزی شهرستان و فرمانداران در اختیار از آنها قرار گیرد که از مدیران به مردم داده خواهد شد.

- اگر یک سوم مردم شهرستان از مدیری ناراحت شوند و آن را استیضاح کنند، دولت موظف است آن را اجرا کند اما در حال حاضر تمام اختیارات را از مردم گرفته و فقط در اختیار دولت مرکزی قرار داده شده بنابراین ما آن را در سراسر کشور توزیع می‌کنیم و همه شهرستان ها از نظر ما پایتخت خواهد بود و اختیارات هیئت وزیران را دارند.

-سپردن درمان امروز به بانیان وضع موجود مثل سپردن درمان مالاریا است به پشه آنوفل و یا سپردن درمان کرونا به ویروس کرونا است.

- دوستان طوری حرف می‌زنند که در دوره مدیریت کشور نبودند و از بیرون آمده‌اند!‌ خودشان از سابقه ۳۰ ساله و ۴۰ ساله ذکر می‌کنند.

- کمترین تجربه اجرایی و نقش آفرینی در حوزه های اجرای موجود در کشور را بنده دارم، بنده در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده منتخب مردم بودم، حالا درباره موضوعی که چرا چنین و چنان شده است حرف‌هایی می‌زنند که ۸ سال پیش ساخته شده آنهم با همین کلمات از قبیل تحریم.

- بهتر است که برگردیم و این اختیار فوق‌العاده‌ای که مقام معظم رهبری که به دولت دادند را ببینیم،‌ دولت در این هشت سال فرصت مذاکره را از بین برد آنهم با بد مذاکره کردن.

- این اختیاری که این دولت داشت در حتی مذاکره مستقیم با آمریکا کدام دولت قبل از این داشته است؟ روندها و روندهای ۴۰ - ۵۰ ساله از مشکلات ساختاری نهادی است. شما بلد نبودید کشور را اداره کنید.

- جوانان، نخبگان و فناوران کنار و زنان کنار گذاشته شدند اینها تقصیر شخص دیگری است؟ بنده بازهم می‌گویم که راه‌حل امروز تغییر نسل سیاستمداران است، امروز ما جوانان و زنان توانمندی داریم، اینگونه نیست که آنها به ما محتاج باشند بلکه ما به آنها احتیاج داریم که از توانایی‌های آنها استفاده کنیم برای اینکه ما را از وضع موجود خارج کنند.

- برای مردم سوال است که چرا این مشکلات تکرار شده حل نمی شوند؟ و چرا مسائل مزمنی که همواره می‌گویند به قوت خود باقی مانده است؟ برای اینکه عده‌ای با شوآف و شومن بازی و پرت کردن حواس ها به جای اینکه جراحی کنند و تومورهای بدخیم را بردارند با دولت پایش را از روی گردن مردم گذاشت.

- دولت‌ها، ضد مردمی و ریاستی و متعلق به یک طبقه خاص و فرزندانشان شده‌اند، اینها رفتند فامیل های جدید آمده‌اند و قومیت گرایی و حزب بازی آمده است. مردم این ها را می‌بینند و ناراحت هستند؛ معلم بازنشسته ما همه اینها را می بینند بنده ۲۰ برنامه و ۲۰ پروژه در این حوزه دارم.

- جوانان باید تغییر مدل حکمرانی به سمت مردم را پیش ببرند مانند اول انقلاب که جوانان انقلابی در میدان بودند و کنار مردم قرار گرفتند و دغدغه‌مند دست آنها را گرفتند و با انقلاب حرکت دادند  لذا همچنان جوانان پای کار هستند دانش و سواد آموختند و تجربه کسب کردند دنیا را دیدند لذا می‌توانند.

- برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت؛ وقتی ما از مهار تورم به عنوان ام المصائب کشور یاد می‌کنیم یعنی تورم باعث بیکاری شده است و به خاطر از بین بردن تولید، تورم باعث فقر و نابرابری شده است لذا مهاجرت به وجود آمده و تورم باعث جلوگیری از تشکیل خانواده شده و سن ازدواج را بالا برده است.

-  وقتی به ساختار ایجاد تورم در کشور نگاه می‌کنیم تمامی نهادها در ایجاد تورم نقش داشتند، نظام کسری بودجه ما به حوزه مالی کشور مسئله بانک‌ها، بانک مرکزی و ساختار بانک‌های کشور، بانک‌های دولتی و خصوصی، موضوع خلق پول و نقدینگی و همچنین نظام توزیع و زیرساخت‌های نادرست حوزه تولید کشور موانع زیادی در جلوگیری از رساندن کالای ارزان قیمت به دست مصرف کننده داشته است.

- با اینکه ما سال‌ها از یارانه‌ای که در اختیار قرار دادیم و به نام مردم داده شده، اما ۳۰ میلیارد دلار فقط در یک فقره به عنوان ارز مداخله‌ای و یارانه داده شد که معلوم نشد تکلیف آن چیست که مجموعه مبدا تا مقصد آن باید مدیریت شود.

- دولت سلام مجموعه فرآیندها را در قالب مدیریت زنجیره تامین می‌بیند یعنی از زمان واردات یا از زمان استحصال مواد اولیه تا صادرات آن و صادرات در یک زنجیره ای که پیش بینی می کند و بخش‌های مختلف تولید را مدیریت می‌کند.

- دولت سلام در خرید تضمینی محصولات اساسی در دادن یارانه به مصرف‌کننده نهایی و قیمت تعرفه برای حمایت از تولید داخلی ورود کرده و به سمت اتحادیه‌ها و سندیکاها خواهیم رفت.

- توانایی اتحادیه‌ها به قدری است که به جای دولت مجموعه فعالیت را مدیریت کنند، اتفاقی که در مرغ اتفاق افتاد تولید کنندگان مرغ به ما مراجعه کردند. ما دو و نیم برابر ظرفیت‌های مصرف داخلی توان تولید داریم به ما می‌گفتند بگذارید تا ما خودمان از ابتدا تا انتها را مدیریت می‌کنیم و شما نگران این نباشید که چه اتفاقی می‌افتد و حتی ۳۰ درصد زیر قیمت بازار می توانیم کالا را به مصرف‌کننده نهایی برسانیم.

- در داستان گوشت این را به خوبی دیدیم که وقتی قیمت ارز را اصلاح کردیم به جای آنکه گران تر شود ارزان‌تر شد فقط یک رانتی داده بودیم و به دنبال سلطان های مختلف بودیم.

- یکی از برنامه‌های جدی ما این است که تورم را به زیر ۵ درصد برسانیم، ۴ میلیون مسکن تولید کنیم به طوریکه سه دهک پایین صاحب مسکن شوند و ۳۰ ساله برگردانند.

- می‌خواهیم کاری کنیم که هیچ فردی با سوءتغذیه در کشور نباشد، وزارت خانواده تشکیل می‌دهیم و برای ازدواج پایدار و فرزندآوری و آسیب‌های اجتماعی صندوق اعتبار خانواده تعلق خواهیم داد که برای هر جوان موضوع ازدواج، مسکن و اشتغال آنها ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

- ما معتقدیم می‌توانیم بورس را می توان مدیریت کنیم همانطور که یک روزه بورس و داراریی مردم نابود شد، با همان بازه زمانی کم هم می‌توان بورس را نجات داد.

- با استقرار دولت سلام پرونده کلاهبرداری‌ که در سهام عدالت وارد بورس شد به سرعت به نتیجه خواهد رسید.

- برنامه برای اشتغال سریع داریم که حداقل نیمی از جوانان جویای کار ظرف دو سال اول مشغول به کار شوند و واکسیناسیون را تحت عنوان مهر و سلامت تا ۲۲ بهمن به اتمام خواهیم رساند و درمان افراد بالای ۷۰ سال کاملاً در مراکز دولتی رایگان خواهد شد.

- نظام جامع شفافیت دولت الکترونیک محقق خواهد شد و دیپلماسی عمومی و اقتصادی منشاء برنامه‌های ما خواهد بود و وزیر خارجه‌ای که سابقه تجارت بین المللی دارد منصوب خواهد شد.

- آموزش و پرورش نوین را جایگزین آموزش و پرورش فعلی می‌کنیم به طوری که طول عمر فرزندانمان تلف نشود و مهارت یاد بگیرند.

- طول دوره تحصیل کوتاه و کنکور حذف می‌شود و با کمک نیروهای مسلح نفره سربازی را حل و فصل کنیم.

- در حوزه فضای مجازی باید بگویم مسئله فضای مجازی اکنون مسئله حکمرانی است، اگر به دولت الکترونیک نیاز داریم و می‌خواهیم شفافیت داشته و مبارزه با فساد داشته باشیم و مسائل اقتصادی روز دنیا مانند پول و بانک را کنترل کنیم و توسعه مشاغل مشاغل دهیم و مدیریت اشتغال را دنبال کنیم کسب و‌کارهای امروز را دنبال کنیم همه اینها به فضای مجازی نیاز دارد.

- ما نباید فضای مجازی را محدود کنیم و در همه حوزه‌ها فضای مجازی یک اثر بسیار زیادی دارد.

- دولت سلام خواستار حقوق همه مردم خواهد بود و همه کسانی که حتی رای نمی دهند را حفاظت خواهد کرد؛ رای بدهند یا ندهند، مشارکت داشته باشند یا نداشته باشند،

- دولت سلام به دنبال تحقق حقوق معلمان، ایثارگران، پرستاران، کتابداران، کارگران، کشاورزان، سربازان، نظامیان رتبه‌بندی‌معلمان، استخدام ۳۵۰ معلم مورد نیاز به آموزش و پرورش طی دو سال آینده است.

 -گاهی اوقات مردم به ما می‌گویند آرزو می کنم یک روز بیدار شویم و ببینیم همه این ۸ سال فقط یک خواب بود و تمام شد به هر حال این کابوس در حال تمام شدن است و این ماییم که باید تصمیم بگیریم که این مسیر به پایان رسد و تکرار نشود.

- بنده به عنوان اولین جوان گام دوم آمده‌ام تا نسل نو را جایگزین طبقه ویژه کنم. افراد طرفدار تبعیض را از سفره انقلاب بیرون کنم. سفره انقلاب باید کامل شود و تبعیض و فقیر و غنی در آن نباشد.

- دولت سلام، دولت جوانان گام دومی با همراهی مردم خواهد بود در مقابل آنان که جامعه را به گروگان گرفتند خواهد ایستاد.

- اولین ویژگی جوان نترسیدن است، راه پرونده‌هایی که به دلیل حکمرانی بد و سیاست‌زدگی و انتخاب های غلط بازماندند خواهیم بست.

- بزرگترین درد مردم این است که چرا در این کشور همه چیز باید در یک بند خلاصه شود آن هم بند «پ» است با پارتی پول داشته باش، مدرسه خوب برو، رتبه برترکنکور داشته باش، سفر تفریحی برو و ماشین خوب و خانه خوب داشته باش و سربازی نرو و وام میلیاردی بگیر! اما دولت سلام دولت جوانان می‌آید تا بند «غ» را جایگزین بند «پ» کند یعنی غیرت.

- اگر یک جو غیرت بود دختر جوان ما بی جهیزیه نمی‌ماند، اگر یک جو غیرت بود از هنرمند فقط برای سیاست استفاده نمی شد؛ اگر یک جو غیرت بود ورزشکار ما دست فروش نمی‌شد، اگر غیرت بود بورس از جیب مردم داده نمی‌شد و اگر مسئولی در فرزندش به خارج از کشور بود خودش از مسئولیتش کناره‌گیری می‌کرد، غیرت یعنی همه مردم ایران سر سفره انقلاب بنشینند دولت سلام برای مردم ثبات آرامش می‌آورد.

- غیرت یعنی جوان ترکی که چند روز قبل در بازی والیبال غیرممکن را ممکن کرد و جوانان گام دومی با غیرتشان محال‌ها را امکان‌پذیر خواهد کرد.

- مردم اگر یک جو غیرت ببینند مانند حاج قاسم پاسدار دوستان خواهد بود. اگر امروز مردم مسئولان با غیرت و دلسوزی ندیدند. دولت سلام دولت جوانان و زنان است که با غیرتشان غیر متصورها را قابل تصور می‌کنند.

- پدران و مادران عزیز فرزندان شما آمده‌اند، یوسف هابزرگ شدند تا ایران را آباد کنند به آنها اعتماد کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها