يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۸۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
سیدبندی نهایی آسیا مشخص شد؛
سیدبندی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا پس از صعود 12 تیم مشخص شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، البته شکست اردن مقابل استرالیا، تکلیف تیم‌های صعود کننده را تا حد زیادی مشخص کرده بود اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که ازبکستان نتواند از عربستان صعود کرده امتیاز بگیرد اما این اتفاق رخ داد و ازبک‌ها با سه گل بازی را واگذار کردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

 پیش از این صعود کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و سوریه به مرحله بعدی قطعی شده بود و روز سه شنبه ۸ تیم صعود کرده دیگر هم مشخص شد: ایران، عراق، عمان، ویتنام، امارات، چین، عربستان و لبنان.

 تیم ملی ایران با کسب پیروزی ۱-۰ برابر عراق ۱۸ امتیازی شد و به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود کرد. امارات نیز در دیداری حساس، تماشایی و بسیار نزدیک، با حساب ۳-۲ از سد ویتنام گذشت و مثل ایران صدرنشینی را در هفته آخر تصاحب کرد.

 

 علاوه بر ایران و امارات، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و سوریه هم به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعدی شدند. ژاپن از هفته قبل سرگروهی را قطعی کرده بود و کره جنوبی هم با پیروزی برابر لبنان صدرنشین شد. عربستان ۳-۰ ازبکستان را شکست داد و استرالیا هم از سد اردن گذشت. نکته جالب اینکه سوریه تنها صدرنشینی است که بازی هفته آخر خود را واگذار کرد.

 عمان با برانکو ایوانکوویچ پس از یک دوره غیبت دوباره به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی صعود کرد. عراق، ویتنام و چین دیگر تیم‌هایی هستند که به عنوان برترین تیم دوم راهی مرحله بعدی شدند اما شاید داستان لبنان متفاوت از بقیه باشد.

 لبنان دو هفته متوالی به کره جنوبی و ترکمنستان باخت اما با کناره گیری کره شمالی، با ۱۰ امتیاز در جدول تیم‌های دوم به شکلی باورنکردنی صعود کرد. در راه این صعود علاوه بر کناره گیری کره شمالی، میزبانی قطر از جام جهانی هم اهمیت دارد چرا که باوجود صدرنشینی این تیم به مرحله بعدی نرفت و سهمیه اش به یک تیم دوم دیگر رسید.

 

 تاجیکستان هم امتیاز با لبنان به خاطر تفاضل گل کمتر از این مرحله حذف شد و نتوانست شگفتی سازی اش را ادامه دهد.

 بازی‌های مرحله نهایی در دو گروه شش تیمی برگزار می‌شود که دو تیم نخست به جام جهانی می‌روند و تیم‌های سوم دو پلی آف را خواهند داشت و در نهایت امکان کسب یک سهمیه دیگر را هم برای آسیا دارند.

 دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی روز سوم تیر ماه قرعه کشی خواهد شد و تیم‌ها حریفان خود را خواهند شناخت.

 همچنین قرعه کشی براساس سید بندی ای خواهد بود که طبق رنکینگ فیفا انجام شده و بنابراین ایران و ژاپن در سید یک خواهند بود و باهم رودررو نخواهند شد. در سید دوم استرالیا و کره جنوبی حضور دارند، در سید سه عربستان و عراق، در سید چهارم امارات و چین، در سید پنج سوریه و عمان و در سید ششم ویتنام و لبنان قرار می‌گیرند.

 شاید قرعه ایده آل برای تیم ملی ایران رویارویی با استرالیا، عراق، امارات، سوریه و لبنان باشد و البته احتمال قرارگیری در گروهی همراه با کره، عربستان، چین، عمان و ویتنام شگفتی ساز هم وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها