أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۰۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
وزیر بهداشت با بیان اینکه یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد، گفت: «شنبه» از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس از گرگان، سعید نمکی در ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان گفت: زمانی که من از رهبری تشکر کردم عده‌ای نابخردانه می‌گفتند نمکی برای رئیس جمهور شدن این حرف‌ها را می‌زند.
وی ادامه داد: از بین این افرادی که مطرح بودند مردم هوشمندانه انتخاب کردند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ۱۶ ماه گذشته لحظه‌ای در موضوع کرونا آرامش نداشتیم و آرزو‌ داشتیم یک شب بتوانیم تلفن را خاموش کرده و یک ساعت خواب راحت داشته باشیم.

نمکی گفت: خیلی‌ها در این مدت برای تخریب ما توییت زدند، مطلب زدند، تخریب کردند و زمانی که آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه شد من مسائل را برای ایشان مطرح کردم و قوت قلبی شد برای من در موضوع برخورد با فسادهای سازمان‌یافته.

رئیسی دستورات قاطعی برای برخورد با متخلفان صادر می‌کرد

وی اصافه کرد: ما در کرونا خیلی رنج کشیدیم و در آن ایام سخت هر که با ما همراهی کرد ما تا آخر شرمنده و قدردانش خواهیم بود.

وزیر بهداشت بیان کرد: معتقدم در آینده موضوع کرونا و پساکرونا رو موضوع سنجش مدیریتی قرار خواهند داد.

نمکی تاکید کرد: مدیریت کرونا در آینده نمره کشورها خواهد شد و یکی از کسانی که در این راه ما را ویژه حمایت کرد آقای رئیسی بود و دستورات قاطعی برای برخورد با متخلفان صادر می‌کرد و برای سفرهای استانی بدون استثناء از ما نظر می‌خواستند و کاملا هماهنگی می‌کردند و از دفتر ما استعلام می‌کردند.

وی افزود: استان گلستان در صدر استان‌های موفق در مدیریت کرونا بوده است که از ستاد استانی و بخصوص استاندار و مجموعه سپاه که در طرح شهید سلیمانی کمک‌های بسیار خوبی داشتند تشکر می‌کنم.

گلستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه رسانه‌های بیدار به خوبی عمل می‌کند

وزیر بهداشت گفت: گلستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه رسانه‌های بیدار به خوبی عمل می‌کند.

نمکی گفت: گلستان نه فقط یک ویترین از تنوع زیستی است، بلکه ویترینی تز تنوع قومیت‌هایی است که در یک فهم متقابل باهم زندگی مسالمت‌آمیزی را تجربه کردند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ایام کرونا برای همه ماها ایام سختی بود اما دستاوردهای بسیار قابل توجهی داشت که در اوج تحریم‌های ظالمانه توانستیم با این بیماری مبارزه کنیم.

تا همین چند روز خیلی‌ها باور نمی‌کرد که ما در موضوع واکسن تحریم هستیم

مکی بیان کرد: آمریکا روزهای گذشته گفت که ما تحریم‌های واکسن را بر خواهیم داشت که تا همین چند روز خیلی‌ها باور نمی‌کرد که ما در موضوع واکسن تحریم هستیم.

وی اضافه کرد: این موضوع بی‌مقدمه و بدون تلاش نبود، این تصمیم حاصل ساخت واکسن ایرانی بود که اعلام کردیم خودکان واکسن تولید می‌کنیم و زمانی که این خبر منتشر شد، بلافاصله این خبر را اعلام کردند.

وزیر بهداشت بیان کرد: ویروس انگلیسی چند برابر ویروس چینی قدرت انتقال و مرگ و میر داشت و به همکارانم‌ در موج چهارم اعلام کردم که خودتان را برای یکی از سهمگین‌ترین امواج اپیدمی آماده کنید.

نمکی گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در اوج تحریم این بود که یک بیمار با ویروس انگلیسی پشت درب هیچ بیمارستانی آواره نشد و یک‌ بیمار به دلیل بی‌پولی پشت درب بیمارستان سرگردان نشد.

بیش از ۲۵۰ هزار بیمار افغانستانی را در کشور رایگان درمان و مرخص کردیم

وی اضافه کرد: بیش از ۲۵۰ هزار بیمار افغانستان را در کشور رایگان درمان و مرخص کردیم و ثابت کردیم برای ما نژاد، ملیت، قومیت و یا موضوع دیگری در درمان و مقابله با کرونا ملاک نیست بلکه ملاک ما خدمت و انسانیت بوده است.

وزیر بهداشت گفت: در اوج بدترین تحریم به لطف خداوند توانستیم میزان تخت‌های مراقبت‌های ویژه را دو برابر کنیم.

وی افزود: ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی در کشور تزریق شد و نه تنها بیمار کرونایی برای تخت بیمارستانی آواره نشد بلکه بیمار صدمه‌دیده مغزی نیز آواره نشدند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در توسعه زیرساخت‌ها امسال ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه خواهد شد و‌ در تاریخ بی‌نظیر است.

نمکی خاطرنشان کرد: بنده نگران پیک‌های بعدی هستم و به همین خاطر تلاش دارم پروژه‌ها هرچه سریع‌تر افتتاح شود تا برای وزیر آینده شرایط بهتری برای مقابله با کرونا ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در طول یک سال ۴۷۰ اکسیژن‌ساز برای کشور تزریق کردیم و در این راستا سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کردیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روزی که ما ساخت واکسن را آغاز کردیم خیلی‌ها به ما خندیدند.

نمکی  با بیان اینکه تا پاییز علاوه بر تامین نیاز داخل از ابتدای زمستان می‌توانیم صادرکننده باشیم، تاکید کرد: سه‌شنبه «واکسن پاستور» مجوز مصرف اضطراری خواهد گرفت و بررسی‌ها نشان داد واکسن پاستور ۶۲ درصد قدرت اثرگذاری خواهد داشت که ۶ برابر واکسن آسترازنیکا اثرگذاری دارد.

وزیر بهداشت گفت: «واکسن رازی» فاز دوم را در حال تمام کردن است، «واکسن سیناژن» در مرحله فاز دوم است و در مجموع هفت پلتفرم را در حال بررسی و آزمایش بالینی هستیم تا با قدرت به نتایج دلخواه برسیم.

نمکی تاکید کرد: ما امیدواریم تا پایان پاییز کل جمعیت هدف در کشور واکسینه شوند و زنجیره انتقال را قطع کنیم.

وی اضافه کرد: فراموش نکنید که کرونا همچنان وجود دارد و نباید آن را نادیده بگیریم.

وزیر بهداشت بیان کرد: ویروس هندی و ویروس آفریقایی را در کشور داریم و حتی استان‌هایی مثل کرمان، یزد و آذربایجان غربی ویروس آفریقایی‌ را یک ماه پیش شناسایی کردند و ما با بیداری مستمر اجازه ندادیم گسترش یابد.

نمکی گفت: در حال حاضر در برخی از استان‌ها مثل هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان به شدت گرفتاریم.

وی اضافه کرد: من از استاندار و رئیس دانشگاه می‌خواهم با توجه به حجم سفرهای بین گلستان و سیستان و‌بلوچستان، موضوع را به شدت مراقبت و کنترل کنند.

وزیر بهداشت گفت: شنبه با حضور سفیر ایران در روسیه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود.

نمکی گفت: سه‌شنبه واکسن پاستور اجازه مصرف اضطراری را می‌گیرد. واکسن رازی فاز اول را طی کرده است و در مرحله دوم قرار دارد و سیناژن هم در حال طی کردن فاز دوم است.

وزیر بهداشت افزود: واکسن انگلیسی آسترازنکا روی گونه آفریقای جنوبی و برزیلی ۱۱ درصد اثر دارد و ما و کوبایی‌ها بررسی کردیم و دیدیدم واکسن پاستور ۶۲ درصد اثر می‌کند یعنی نزدیک ۶ برابر واکسن آسترازنکا روی این گونه ها اثربخش است.

نمکی خاطرنشان کرد: تا پایان پاییز کل جمعیت هدف کشور چه با واردات واکسن‌هایی که قرارداد داریم و چه با واکسن‌های تولید داخل واکسینه می‌شوند

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها