أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۱۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۱ تير ۱۴۰۰
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از اجرای ۱۲ مرحله طرح امنیت محله‌محور در محلات مختلف شهرستان‌های گیلان خبر داد و گفت: در ۳ ماه گذشته بیش از ۳۰۰۰ سارق دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد حجتی در جمع خبرنگاران امنیت محله‌محور را بخش مهمی از اقدامات پلیس پیشگیری در راستای انجام ماموریت‌ها عنوان و اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال، ۱۲۷ محله توسط کارشناسان انتظامی شناسایی و ۱۲ مرحله طرح امنیت محله‌محور در این محلات اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از ۳۰۰۰ سارق، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ فروشنده موادمخدر و معتاد، ۶۵۰ نفر از سربازان و مشمولان غایب، ۷۰۰ نفر هنجارشکن و مزاحم آسایش و آرامش مردم و بیش از ۱۹۰ نفر اتباع غیرمجاز دستگیر شدند، افزود: در این مدت، ۳ هزار و ۷۳۰ فقره انواع سرقت، بیش از ۳۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و حدود ۹۴ هزار عدد انواع کالای‌های ممنوعه و قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در این راستا پرونده قضائی تشکیل و افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: طی ۳ ماهه نخست امسال، ۲۷۰ مورد کلاس آموزشی در سطح مساجد، ‌مدارس، مجتمع‌های تجاری، ‌مسکونی و اصناف سراسر استان از سوی رده‌های پلیس پیشگیری برگزار و ‌در همین راستا بیش از ۱۵۰۰ بسته آموزشی حاوی مطالب آموزشی، انتظامی و راه‌های پیشگیری از سرقت در بین جامعه هدف از طریق فضای مجازی با همکاری ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی در شهرستان‌ها نشر و بازنشر داده شد.

سرهنگ حجتی به فعالیت ۹ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این مؤسسات،‌ ارتقاء ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی،‌ حفاظتی و مراقبتی به مردم است.

وی از برگزاری چندین نشست تعاملی با مدیران مؤسسات حفاظتی و مراقبتی و فعالیت موثر این مراکز در راستای برخورد با جرایم در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا، ۱۵ مورد همکاری توسط عوامل مؤسسات مراقبتی و حفاظتی با ماموران انتظامی در راستای دستگیری سارقان، ‌کشف موادمخدر، کشف کالای قاچاق و دیگر جرایم انجام شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان آموزش‌های همگانی را رکن اصلی پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم عنوان کرد و افزود: آموزش‌های همگانی و ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی، نقش بسیار مهمی در کاهش وقوع جرایم دارد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها