کد خبر: ۴۸۸۱۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۲ تير ۱۴۰۰
روزنامه اصلاح طلب آرمان ملی نوشت: جریان اصلاح طلبی ممکن است ناسا را به برگی از دفتر خاطرات تبدیل کند.

پیش‌بینی اصلاح‌طلبان: ناسا منحل می‌شودبه گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، روزنامه آرمان ملی در گزارشی با عنوان ناسا در مسیر شعسا نوشت:شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که کنار رفت بسیاری گفتند نهاد اجماع‌ساز جدیدی می‌تواند برای اصلاح‌طلبان خوش‌یمن باشد و موفقیت‌های پیشین را تکرار کند اما پس از گذشت چندی دیدیم ناسا نیز مانند شعسا گرفتار اختلافات درونی و نظرات متفاوت و متناقض شد. چنانکه به باور برخی حتی در مورد حمایت از یک کاندیدا نتوانستند به یک نتیجه کلی برسند.   هر چند نتیجه انتخابات نشان می‌دهد اگر جبهه اصلاحات ایران به‌طور تشکیلاتی از همتی حمایت می‌کرد هم تاثیری در اصل موضوع نداشت؛ چرا که شکاف میان مردم و اصلاح‌طلبان با حمایت و دعوت تشکیلاتی اصلاح‌طلبان پر نمی‌شود. به هر حل ناسا ماموریتی انتخاباتی داشته و حال انتخابات به پایان رسیده است. باید دید بهزاد نبوی و یارانش باز هم به حیات شعسا ادامه می‌دهند و در جریان اصلاح‌طلبی به کنشگری در قالب جبهه اصلاحات ایران خواهند پرداخت یا ناسا نیز مانند شعسا به برگی از کتاب خاطرات اصلاح‌طلبان در سپهر سیاسی ایران تبدیل خواهد شد.

این روزنامه در ادامه می نویسد:ماه‌هــا پیــش از بــرگــزاری انتخــابـــات ریاست‌جمهوری سیزدهم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بسیاری از تحلیلگران و جامعه‌شناسان با مورد توجه قرار دادن مطالبات جامعه و نارضایتی‌های موجود و انباشته شده طی سالیان نسبت به کاهش مشارکت جدی و معنادار جامعه در انتخابات‌های پیش‌رو هشدار دادند  و از لزوم توجه به این مساله از جانب دولت و همچنین جریان‌های سیاسی سخن گفتند. اما نه دولت به این مساله وقعی نهاد و نه اصلاح‌طلبان متوجه شکاف و گسست خود با جامعه شدند. حتی آنها در توجیه این امر، کاهش جدی مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ را  نارضایتی مردم از  مسائل اقتصادی و همچنین ردصلاحیت‌های خودشان عنوان کرده‌اند. گویی اینکه اگر کاندیداهای آنها تایید می‌شدند مردم به آنها رای می‌دانند

ارمان ملی در نهایت خاطر نشان می شود:بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران موضوع را مطرح کردند که اگر ناسا هم پای کار می‌آمد بازهم توفیقی حاصل نمی‌شد. چون اصلاح‌طلبان همانطور که نتوانستند به درک وضع اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم بپردازند و برای حل آن نامه‌ریزی کنند قدرمسلم اگر نامزدهایشان نیز تایید می‌شدند در انتخابات ۱۴۰۰ به‌طور اولی نمی‌توانستند مردم را پای صندوق رای دعوت کنند. حال اینکه حمایت نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان چقدر می‌توانست تاثیرگذار باشد نتیجه پایانی نشان داد در صورت حمایت ناسا نیز چندان تغییری در اصل موضوع به وجود نمی‌آمد. حال باید دید نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، که برای انتخابات تشکیل شده بود، ادامه کار خواهد داد یا اینکه روند شورای عالی سیاستگذاری را پیش خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها