کد خبر: ۴۸۸۱۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۰۲ تير ۱۴۰۰
مهدی چمران، منتخب نخست انتخابات شورای شهر در تهران طی سخنانی مدعای "شهر فروشی" یا شهر نفروشی اصلاح‌طلبان را فقط یک‌ شعار عنوان کرد و گفت: شهر فروشی با نساختن شهر و نبود ساخت و ساز متفاوت است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق، مهدی چمران، منتخب نخست انتخابات شورای شهر در تهران طی سخنانی مدعای "شهر فروشی" یا شهر نفروشی اصلاح‌طلبان را فقط یک‌ شعار عنوان کرد و گفت: شهر فروشی با نساختن شهر و نبود ساخت و ساز متفاوت است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: ما در دور چهارم شورا تلاش داشتیم در بافت فرسوده ساخت و ساز شود چرا که تهران بافت فرسوده زیادی دارد و این موضوع به ویژه در زمان زلزله خطرناک است.

چمران با اشاره به مشوق‌های ساخت و ساز گفت: در دوره‌های گذشته برای تشویق شهروندان در ساخت و ساز به ویژه در بافت فرسوده تشویق‌هایی در نظر گرفتیم که از جمله آنها عوارض رایگان شد.

منتخب اول مردم تهران برای شورای شهر ششم همچنین گفت: در حال حاضر از تمام ساخت و سازها جلوگیری کرده اند، سال ۹۹ حتی یک پروانه باغات هم صادر نشد و در سال ۹۸ تنها یک پروانه صادر شد؛ اینگونه نمی‌شود.

*صحبت‌های مهندس چمران درباره ادعای شهر فروشی، در واقع پاسخ به شبهه چندین ساله اصلاح‌طلبان شورای پنجم است که بصورت علی‌الدوام مدعی بودند شورای شهر در دوره‌های سابق اقدام به شهرفروشی در تهران کرده است.

مدعایی که بر اساس صحبت‌های چمران مشخص می‌شود جز یک توجیه پوچ برای ناکارآمدی اصلاح‌طلبان بیشتر نبوده است.

باید دانست که اصلاح‌طلبان شورای پنجم غیر از تمام ناکارآمدی‌ها و حواشی بزرگی که در دوران استیلای خود برای شورای تهران بوجود آوردند؛ عملا ۲ نمایه بیشتر نداشتند! تأکید بر وجود فساد در کارنامه جهادی شهردار سابق و اصرار بر اینکه جلوی چیزی به نام "شهر فروشی" را گرفته‌اند.

۲ گزاره‌ای که برای اولی حتی یک برگ سند هم به اثبات نرسید و مدعیان نیز یا به دلیل دروغگویی به حبس و شلاق محکوم شدند و یا اینکه حرف خود را پس گرفتند.

در بحث گزاره دوم نیز صحبت‌های چمران نشان داد مردم تهران عملا با یک نمایش بی‌محتوا برای پوشاندن ناکارآمدی و کم‌توانی مدیریتی آقایان در اداره تهران بزرگ مواجه بوده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها