أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۱۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۲ تير ۱۴۰۰
بی‌اثر کردن تحریم‌ها؛ از شعار تا واقعیت؛
معافیت تحریمی آمریکا برای مبادلات دارویی، این موضوع را به اثبات رساند که "بی‌اثر کردن تحریم‌ها" بهترین راهکار در راستای مقابله با تحریم‌هاست.

کووایران برکت چگونه تحریم مالی آمریکا را «بی‌اثر» کرد؟به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، واکسن کووایرن باری دیگر نشان داد که "بی‌اثر کردن تحریم" صرفا یک شعار توخالی نیست بلکه یک استراتژی کارآمد در مناسبات جهانی به حساب می‌آید.

تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در سالهای بعد از انقلاب یکی از بزرگترین چالش‌های بین‌المللی ایران بوده که محدودیت‌های فراوانی برای اقتصاد کشورمان بوجود آورده است؛ تلاش برای برداشتن تحریم‌ها از طریق گفتگو و مذاکره نیز هیچ توفیقی بدنبال نداشته کمااینکه در دولت یازدهم و دوازدهم علیرغم مذاکرات مستقیمی که با آمریکا انجام شد تحریم‌ها نه تنها کاهش نیافت بلکه به گفته‌ی حسن روحانی بدترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران اِعمال شد.

تجربه پالایشگاه خلیج فارس اثبات کرد که بهترین راهکار مقابله با تحریم، برطرف کردن کمبودهایی است که زمینه‌ی تحریم توسط کشورهای بیگانه را بوجود آورده؛ به طور مثال وقتی ایران در حوزه‌ی خاصی همچون "بنزین" خودکفا شد و نیازی به کشورهای دیگر نداشت آمریکا نیز نتوانست از بنزین بعنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کند لذا بنزین را از لیست تحریم خارج کرد.

حال بنابر دستورالعمل خزانه‌داری آمریکا «کلیه مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، باز صادرات، فروش یا عرضه، مستقیم یا غیرمستقیم کالاها یا فناوری‌های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید۱۹ (از جمله پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مرتبط با کووید۱۹) با ایران یا حکومت ایران یا با افراد و کشورهای ثالث که چنین کالاهایی را به طور خاص برای بازفروش به ایران خریداری می‌کنند، از تحریم‌ها معاف خواهند شد»

کووایران برکت چگونه تحریم مالی آمریکا را بی‌اثر کرد؟
این معافیت تحریمی در شرایطی صادر می‌شود که واکسن "کووایران برکت" مراحل تحقیقاتی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و اینک مراحل تزریق انسانی آن در چند استان درحال انجام است؛ آمریکا به خوبی می‌داند که تحریم در چنین شرایطی نمی‌تواند مانع تلاش ایران در مقابله با کرونا باشد و نتیجه‌ی مثبتی برای آنان به بار نخواهد آورد لذا مبادلات این حوزه را در لیست معافیت‌های تحریمی خود قرار می‌دهد.

کووایران برکت چگونه تحریم مالی آمریکا را بی‌اثر کرد؟
حسن روحانی اوایل اردیبهشت‌ماه به نقش تحریم‌های آمریکا در واردات واکسن اشاره کرد و گفت: قرار بود میلیون ها دوز واکسن کرونا از کوواکس دریافت کنیم اما تحریم های آمریکا مانع این امر شد. در یک مورد قرار بود ده میلیون دُز واکسن وارد [کشور] شود اما جلوگیری کردند.

هرچند که معافیت تحریمی آمریکا برای مبادلات دارویی ایران آنهم بعد از تولید واکسن توسط ایران، مثل نوشداروی بعد از مرگ سهراب می‌ماند اما لااقل این موضوع را به اثبات می‌رساند که "بی‌اثر کردن تحریم‌ها" بهترین راهکار در راستای مقابله با تحریم‌هاست.


کووایران برکت چگونه تحریم مالی آمریکا را بی‌اثر کرد؟سند همکاری میان هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران (زیرمجموعه وزارت‌بهداشت)
و شرکت گروه صنایع شفا فارمد (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام)

لازم به ذکر است که اینک واکسن کووایران برکت بعد از طی مراحل تحقیقاتی با اثربخشی بالای 85درصد درحال تزریق عمومی است و قیمت فروش هر دوز از این واکسن 8.5 دلار تعیین شده که از تمام واکسن‌های خارجی [بجز آسترازنکا] ارزانتر قیمت‌گذاری شده است. (البته واکسن برای مردم رایگان است)


کووایران برکت چگونه تحریم مالی آمریکا را بی‌اثر کرد؟قیمت دلاری هر دوز واکسن کرونا در شرکت‌های مختلف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها