أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۳۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۵ تير ۱۴۰۰
چالش عبور از ۶۰ امتیاز و رسیدن به قهرمانی؛
پرسپولیس با پیروزی مقابل مس رفسنجان از مرز 50 امتیاز عبور کرد تا فرصت شکستن رکورد بهترین قهرمان ایران را داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، شاگردان یحیی گل‌محمدی در فصل جاری نیز پا به پای سپاهان پیش آمده‌اند و برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی تلاش می‌کنند. نکته جالب این است که سرخ‌ها در این فصل نیز سنت شکنی نکردند و موفق شدند شش هفته مانده به پایان فصل، از مرز 50 امتیاز عبور کنند که البته از رکورد فصل گذشته شان ضعیف تر است.

 

پرسپولیس فصل پیش در هفته بیست و سوم 53 امتیاز به دست آورد و در هفته بیست و چهارم (مقطع کنونی) 56 امتیازی شد که پنج امتیاز بیشتر از آمار فعلی سرخپوشان است. قرمزها همچنین در لیگ نوزدهم هفته بیست و ششم از مرز 60 امتیاز نیز گذشتند و در پایان فصل نیز بهترین رکورد امتیازی تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند.

 

در سال‌های اخیر پرسپولیس در لیگ هفدهم زودتر از مرز 50 امتیاز عبور کرد. شاگردان برانکو در فصلی که مهدی طارمی را به دلیل محرومیت از دست دادند، یکی پس از دیگری حریفان خود را مغلوب کردند و در هفته بیست و دوم، از مجموع 66 امتیاز 51 تا را به دست آوردند و در پایان فصل نیز با قاطعیت قهرمان شدند.

 

نکته جالب این است که پرسپولیس در لیگهای شانزدهم و هفدهم پس از پیروزی در هفته بیست و چهارم (مقطع کنونی) در هفته بعدی بازنده شدند؛ یک بار به صنعت نفت و یک بار به استقلال. اما در لیگ هجدهم و نوزدهم یک پیروزی به دست آوردند تا به قهرمانی نزدیک تر شوند. این بار سرخپوشان رودرروی گل گهر قرار خواهند گرفت و در پایتخت فرصت خوبی برای پیروزی خواهند داشت.

 

اما در نهایت آنچه که پرسپولیس به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است و آمار نشان می‌دهد که این هدف با رسیدن به 60 امتیاز در دسترس خواهد بود. آنها برای این مهم، باید 3 بازی از شش بازی پایانی فصل را با پیروزی پشت سر بگذارند و البته خوش شانس باشند که سپاهان نیز طبق الگوی همیشه لیگ برتر رفتار کند.

 

قرمزها در لیگ نوزدهم زودتر از همیشه توانستند به بازه 60 امتیاز وارد شوند. آنها که با کالدرون قهرمان نیم فصل شدند، با یحیی گل‌محمدی بردهای متوالی به دست آوردند و در هفته بیست و ششم با کسب 62 امتیاز از 78 امتیاز، تا حد زیادی قهرمانی خود را با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان قطعی کردند. اما پرسپولیس در 4 هفته پایانی، تنها 5 امتیاز به دست آورد.

 

 

دیرهنگام ترین قهرمانی پرسپولیس نیز به لیگ هجدهم بازمی‌گردد. جایی که شاگردان برانکو ایوانکوویچ مثل حالا، در هفته بیست و چهارم از مرز 50 امتیاز عبور کردند اما در شش هفته پایانی تنها 10 امتیاز به دست آوردند تا مسجل شدن قهرمانی به هفته سی ام کشیده شود.

حالا پرسپولیس فرصت این را دارد تا با پیروزی مقابل سه تیم صنعتی گل گهر، فولاد و آلومینیوم، در هفته بیست و هفتم به 60 امتیاز برسد و در سه بازی پایانی، صدرنشینی قاطعانه را جستجو کند. نکته جالب اینکه باتوجه به هم امتیاز بودن پرسپولیس و سپاهان، احتمال دارد حتی با پیروزی پرسپولیس در شش بازی پایانی، سپاهان به خاطر تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ برتر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها