يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۳۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۵ تير ۱۴۰۰
نماینده مجلس گفت: قاطبه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در ابتدای کار، تجربه چندانی در امور تجاری، بازاریابی، فروش محصول و مدیریت منابع انسانی ندارند، باید بسته‌های حمایتی هدفمندی برای توانمندسازی این شرکت‌ها تدوین شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، هادی بیگی نژاد نماینده حوزه انتخابیه همدان و ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت‌های مورد نیاز شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، به ویژه در دو حوزه خرید خدمات و محصولات و تجربه اندوزی قابل تخصیص است.


دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: قاطبه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در ابتدای کار، تجربه چندانی در امور تجاری، بازاریابی، فروش محصول و مدیریت منابع انسانی ندارند، باید بسته‌های حمایتی هدفمندی برای توانمندسازی این شرکت‌ها، تدوین شود. این حمایت همیشه نقدی نیست و می‌تواند در قالب مشاوره یا خدمات و پشتیبانی‌های اداری صورت گیرد.


بیگی‌نژاد ضمن تبیین نقش شرکت‌های خلاق و نوآور در کشور، اظهار کرد: خرید خدمات و محصولات خلاق و دانش‌بنیان، دیگر روش حمایتی بسیار کلیدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از شرکت‌های فناور و خلاق گله‌مند هستند که مقاومت‌های در برابر خرید کالای ایران ساخت وجود دارد و لابی واردات مانع از شرکت این شرکت‌های جوان می‌شود.


وی تصریح کرد: البته در حال حاضر قانون محصول مشابه داخلی وجود دارد و باید تلاش کرد تا این قانون به شکل موثری اجرا شود. بر اساس این قانون در صورت تولید محصول در داخل کشور، وزارت صمت نباید اجازه واردات محصول مشابه خارجی را بدهد.

 

نماینده مجلس تصریح کرد: گاهی نیز راه‌های برای دور زدن این قوانین پیدا می‌شود، مثلاً دستگاه پیش از ورود به ایران باز شده و در قالب قطعات وارد کشور می‌شود و در داخل کشور مونتاژ می‌شود، ما البته درصدد هستیم که جلوی این گونه موارد را نیز بگیرم. به صورت کلی باید تلاش کرد تا همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و عمومی مکلف شوند که کالای ایران ساخت تهیه کنند.



نماینده حوزه انتخابیه همدان و ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حوزه فعالیت شرکت‌های خلاق گفت: ما در کشور در حوزه‌های بی‌شماری به خلاقیت نیاز داریم. برای مثال یک استارتاپ خوب دیدم که برای خریداران بالقوه خانه با استفاده از فناوری واقعیت افزوده امکان دیدن مبلمان و دکوراسیون نهایی منزل را فراهم می‌کرد تا آن‌ها منزل مورد نظر خود را انتخاب کنند. شرکت‌های خلاق در حوزه‌های وسیعی مانند کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، میراث فرهنگی، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و دیگر رشته‌ها می‌توانند سرمنشاء اثرات مثبت بسیاری باشند.


عضو قوه مقننه افزود: بر این اساس خدمت به شرکت‌های خلاق خدمت به جامعه است و ما نیز در نهاد قانونگذار مجلس از هیچ تلاشی برای توسعه چتر حمایتی بر سر فعالان فناور و خلاق کشور، فروگذار نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها