يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۳۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۵ تير ۱۴۰۰
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: بخواهند تیمی محلی در یک شهرستان کوچک را این شکلی مدیریت کنند همه خنده‌شان می‌گیرد اما آیا وزارت ورزش از در به در کردن استقلال خجالت نمی‌کشد؟

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، علی فتح‌الله‌زاده درباره چالش های مدیریتی باشگاه استقلال اظهار داشت: وقتی می‌خواهید شاگردی را خوب تربیت کنید، اگر خود معلم نیاز به تربیت داشته باشد باید خودش را هم فرد دیگری تربیت کند. ابتدا باید معلم تربیت داشته باشد تا بتواند شاگرد خوبی تربیت کند. وقتی در مورد استقلال صحبت می‌کنیم، از یک تیم معمولی حرف نمی‌زنیم بلکه از یک اَبر تیم ایرانی صحبت می‌ کنیم که قدمتی چند دهه‌ای دارد و در تالار AFC به آن احترام می‌گذارند. دو ستاره درخشان دارد و اسطوره‌های بزرگی مثل ناصر حجازی، منصور پورحیدری، مظلومی، احدی و خیلی دیگر از دوستان در آن بوده‌اند.

وی افزود: این افراد برای استقلال مو سفید کرده و زحمت کشیده‌اند. وقتی به امثال علی جباری، حسن روشن و... نگاه می‌کنیم، می‌بینیم پر از دردهانه‌های افتخار کشور در این تیم درخشیده‌اند. اگر یک تیم محلات در شهرستانی کوچک را می‌ خواستند اینگونه مدیریت کنند به وی نمی‌خندیدیم؟ آیا وزارت ورزش خجالت نمی‌کشد که تیم بزرگی را اینگونه دربه‌در می‌کند؟

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال عنوان کرد: این چه انتخابی است فردی که دو روزه آورده‌اید فرار کرده و می‌رود؟ برای اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد بلکه چندمین بار است. نوش‌جانتان که سر سفره نشسته‌اید اما سفره را خراب و نجس نکنید و به آن احترام بگذارید. این تیم خیلی از بزرگان فوتبال کشور را دارد، چرا از آنها مشورت نمی‌گیرید؟ تعجب می‌کنم چرا تیم به این بزرگی را دست یک نفر می‌دهید تا وی درباره‌اش صحبت کند؟ 

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: علی‌القاعده باید تیم خودش هیأت مدیره داشته باشد و اجازه ندهد افراد دیگر برایش تعیین تکلیف کنند. عادت بچه‌گانه‌ای هم پیدا کرده‌اند که وقتی می‌خواهیم ضعف‌هایشان را بگوییم، می‌گویند بدهی‌های گذشته. به جای بحث در این مورد بیاید ببینید چه داده و چه گرفته‌اید. قبلی‌ها چه داده و چه گرفته‌اند؟ 

وی درباره اینکه برخلاف پیش‌بینی‌ها احمد مددی با وجود اختلاف با هیأت مدیره و کادرفنی استقلال در این تیم ماندگار شد و آیا همین موضوع سبب ادامه اختلاف‌ها نمی‌شود، عنوان کرد: این موضوع تودهنی زدن به آحاد عظیم استقلال است. آنها می‌گویند فلانی را نمی‌خواهیم اما فلانی را عوض می‌کنید. اصلا تخلف قانونی انجام شده است. وقتی سه عضو هیأت مدیره که باید مدیرعامل باشگاه را انتخاب کنند می‌گوید فلانی را نمی‌خواهیم، قانونا چنین فردی وجاهت قانونی در باشگاه ندارد و هر چه امضا می‌کند خلاف قانون است. 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: نمی‌توانید به افرادی که اختیار تعیین مدیرعامل دارند بگویید این کار را انجام ندهید و آنها را کنار بگذارید. این هم یک تخلف است. دوستان قانونمدار ما کجا هستند و چرا به این تخلفات رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا هر کی به هر کی شده است؟ یکبار مصاحبه کرده و به آقای روحانی گفتم واقعا نمی‌تواند وزیرش را سین جیم کند و از وی توضیح بخواهد؟ نمی‌بینند که مردم اعتراض کرده و تجمع می‌کنند؟ دیدن این مسائل خیلی سخت است؟

فتح‌الله زاده ادامه داد: بفهمید چه کسی مرده و چرا مرده است؟ به داد این باشگاه برسید. یک مربی آورده‌اید که جوان است و احتیاج دارد که به وی برسید. این جوان مثل درخت میوه‌ای است که تازه کاشته‌اید. به جای مراقبت از این درخت، هر روز شاخه‌اش را می‌زنید و در معرض باد و طوفان قرارش می‌دهید؟ به چه دلیل؟ می‌خواهید به چه برسید؟ چرا مردم هر حرفی می‌زنند ناراحت می‌شوید؟

وی اضافه کرد: آقایان حرف منطقی بزنید. ما به شما توهین می‌کنیم یا الفاظ بدی به کار می‌بریم؟ محترمانه از شما انتقاد می‌کنیم. شما هم از ما محترمانه انتقاد کنید. از تاریخی که من از استقلال رفته‌ام تا کنون 800 میلیارد پول به استقلال آمده است. آقایان نهادهای نظارتی که به یک قران ما آن هم در شرایطی که کسی پول نمی‌داد و بنده با قرض پول را به باشگاه می‌آوردم نظارت می‌کردید، اکنون چرا به این مبالغ نظارت نمی‌کنید؟

مدیرعامل اسبق استقلال عنوان کرد:‌800 میلیارد تومان کجا هزینه شده؟ بیائید بگوئید زمان مرا هم نظارت کنند و اگر اشکالی دیده شد برای این آقایان را هم بگذارید من دربیاورم. آیا کارشناسی بهتر از من می‌خواهید؟ مجانی برای شما کار می‌کنم. سه ماه فرصت بدهید تا اسناد را بررسی کرده و بگویم چه تخلفاتی انجام شده است اگر راست می‌گوئید. 

فتح‌الله زاده درباره اینکه آیا مرسوم است سرمربی پس از هر بازی به بازیکنان 10 تا 20 میلیون پاداش بدهد، گفت:‌ اصلاً این کار سرمربی نیست. مربی استقلال اعصابش خورد است و ناراحت است. با وی صحبت کرده و گفتم اگر می‌خواهی با هر کسی درگیر شوی بگو ما درگیر می‌شویم و با آنها صحبت می‌کنیم. به کار خودت برس اما یک فرد با بی‌اخلاقی، صدای مرا به مدیر باشگاه رسانده است،  مدیر هم از من گلایه می‌کند که چرا چنین حرفی زده‌ای؟

وی افزود:‌ وقتی می‌بینم مربی تیم ناراحت است باید چه حرفی بزنم؟ باید از وی حمایت کنم تا بتواند کارش را انجام بدهد. این بچه اینقدر خوب کار می‌کند. آیا شکست دادن تیم امیر قلعه‌نویی کار ساده‌ای است؟ وی یکی از بهترین مربیان ایران است اما تیم همین مربی را هم می‌برد. ببینید در این فشار مربی استقلال چند برد به دست آورده است؟ 

مدیرعامل اسبق استقلال عنوان کرد: چرا این کارها را می‌کنید؟ اگر از استقلال بدتان می‌آید و دو ستاره چشمتان را نوازش می‌دهد، خودتان زحمت کشیده و بروید ستاره بگیرید. اصلا سیاره بگیرید، چرا این تیم را اذیت می‌کنید؟ این حرفها را به چه کسی گفته و با چه کسی صحبت کنیم؟

فتح الله‌زاده درباره اینکه آیا هیأت مدیره باشگاه استقلال با هم هماهنگ نبود، عنوان کرد: اگر هیأت مدیره هماهنگ بود، وضعیت تیم به این شکل نبود. چند نفر آمده و میلیاردی از جیب‌شان خرج کردند اما زمان ما از این صحبت‌ها نبود. خدا پدر شرکت های‌وب را بیامرزد که به اینها 100 میلیارد پول داده اما این پول کجاست؟

وی افزود: مدام می‌گوئیم بدهی می‌دهیم. این بدهی چاه ویل شده و هر چه به آن می‌ریزید تمام نمی‌شود. آیا 13 میلیارد پول تمام نمی‌شود؟ 800 میلیارد رفت اما بدهی تمام نشده. از این وضعیت خجالت بکشید. بدون این بدهی‌ها 8، 9 قهرمانی به دست آمد. کمپ حجازی که یک‌هزار میلیارد قیمتش است به شما دادیم اما اکنون یکصد و هزار برابر بدهی است، ما را چه فرض کرده‌اید؟

عضو سابق هیات مدیره استقلال عنوان کرد: واقعا از سلطانی‌فر گله‌مند هستم. چگونه برای آن تیم اینگونه راحت مدیر می‌گذارد؟ یک مدیر خوب و عاقل مثل سمیعی که آدم دست‌پاکی است و کم مصاحبه می‌کند را سر کار استقلال هم بگذارید. چرا این کار را انجام نمی‌دهید؟ چرا آنجا می‌توانید اما اینجا نمی‌توانید؟ آیا ما از قوی شدن پرسپولیس ناراحت می‌شویم؟ خیر خیلی هم خوشحال می‌شویم. آنها رفقای ما بودند و مدیران و بچه‌های دو باشگاه با هم ارتباط خوبی داشتند اما آنها را به جان هم انداختید. از این کار چه لذتی می‌برید؟ آیا سادیسم دارید که می‌خواهید مردم را اذیت کنید؟ 

فتح الله زاده در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: میلیون‌ها هوادار استقلال خواستار تجمع هستند، فکر می‌ کنید آنها بی‌کس هستند. خود من همین امروز به وزیر محترم کشور نامه می‌نویسم و از وی می‌خواهم برای ما مجوزی صادر کند تا جمع بشویم تا این آقایان بدانند چند نفر هستید. صد و دویست نفر نیستیم. اگر فتح‌الله‌زاده بخواهد حرف بزند صد نفر یا دویست نفر نمی‌آیند. اگر وزیر به من اجازه تجمع بدهد و در آن صورت کمتر از سی چهل هزار نفر آمدند، بگویند ما خط داده‌ایم. خجالت بکشید و این کارها را بس کنید. مردم از بس اذیت شدند، دیوانه شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها