يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۳۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۶ تير ۱۴۰۰
استراتژی سوخته اصلاح طلبان؛
جریان استحاله‌طلب که امیدی به استمرار قدرت سیاسی ندارند با یک استراتژی دوگانه تلاش کردند تا حداکثر استفاده را از شرایط بوجود آمده بنمایند.

خواسته غرب گرایان از رئیسی با تهدید: انسداد و فتنه یا سهم خواهی و ماندن در قدرت؟!به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، با مشخص شدن نتیجه انتخابات و اینکه جریان استحاله طلب غرب گرا فهمیدند که دیگر امیدی به استمرار قدرت سیاسی - اجرایی کشور ندارند با یک استراتژی دو گانه تلاش کردند تا حداکثر استفاده را از شرایط سیاسی بوجود آمده بشرح ذیل بنمایند:


یک: اولین استراتژی القای این موضوع بود که نتایج بدست آمده یک نه بزرگ به نظام سیاسی کشور بود که می‌خواست تا با پذیرش شرایط غرب و خصوصا امریکا به زعم خود تحریم‌ها را لغو کنند و در عوض تمام نماد‌های قدرت منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی را به غرب واگذار کند و حتی از تهدیدات براندازانه نیز در اینراه ابایی ندارد.


این نیز همان خواسته‌ای بود که در اولین مصاحبه داخلی و بین المللی رئیس جمهور منتخب از زبان خبرنگار اعزامی یکی از شبکه‌های خبری آمریکا از ایشان پزسیده شد که آیا ایران حاضر است در برجام بر سر موضوعاتی مانند: موضوعات منطقه‌ای و توان موشکی ایران نیز مذاکره کند که جواب قاطع رئیس جمهور روبرو شد و آب پاکی را روی دستان غربی‌ها و غرب گرایان ریخت.


بعنوان نمونه می‌توان به برخی مواضع تهاجمی و تهدیدات برخی اصلاح طلبان در این باره اشاره کرد. از جمله: غلامرضا ظریفیان، چهره اصلاح طلب مدعی شده است که بخشی از حکومت برای مردم تصمیم می‌گیرد و از این شیوه با عنوان «انسداد» یاد کرده است. مردم به حکومت هشدار‌های جدی می‌دهند و اگر رفتار‌ها اصلاح نشود ممکن است اعتراضات سخت‌تری رقم بخورد.


این فرد بدون اشاره به 8 سال ناکارآمدی دولتی که تمام جریان اصلاحات باتمام وجود و امکانات از آن حمایت و از برکات آن بهره‌ها نیز برده است تهدیدغیر مستقیمی به براندازی می‌کند و نمی‌گوید که آیا رفتار اصلاح طلبان در مدت 8 سال گذشته باعث چنین وضعیتی نبوده است؟ (جهان نیوز / 5 تیرماه 1400/ کد خبر: 767995 / مردم به حکومت هشدار‌های جدی، ولی نرم می‌دهند).


دو: دومین استراتژی میدانی اصلاح طلبان، پیشنهاد مصالحه و همراهی با جریان پیروز انتخابات است. از القای تندرو نبودن سید ابراهیم رئیسی تا پیشنهاد ابقای برخی وزرا در دولت آِینده و...؛ که بنظر می‌رسد تا زمان تشکیل دولت رئیس جمهور منتخب از اینگونه پیشنهادات تکرار خواهد شد خصوصا در جایی که به اقرار محمد علی وکیلی: مردم به کاندیدای اصلاح طلب اقبال نشان ندادند. نهاد‌های رسمی جریان اصلاح طلب، نمی‌تواند نماینده مطالبات اصلاح طلبانه باشد به همین خاطر داشتن نیم نگاهی با تهدید و همراهی رقیب به قدرت، شاید ایشان را از این وضعیت خارج کند.


نتیجه اینکه غرب گرایان نمی‌توانند میزان مشارکت مردم در انتخابات را از عملکرد دولت روحانی جدا کنند، زیرا ملاک برگزاری انتخابات در دوره رئیس جمهور مستقر است نه رئیس جمهور منتخب. مشارکت پایین یعنی دولت مستقر با نارضایتی عمومی مواجه است. این یعنی اصلاح طلبان در نوک حملات مردم قرار دارند. البته نباید فراموش کنیم که غرب گرایان از همین الان دندان تیز کرده اند تا چند ماه بعد و یا در سالگرد پیروزی رئیسی شروع به هیاهو کنند که رئیسی هم در حل مشکلات ناکام ماند و افکار عمومی را علیه او بشورانند. ایشان در زیر دستکش حریر خود چاقو را تیز کرده اند تا اگر در استراتژی دوم موفق نشدند استراتژی اول را با موضوع ناکارآمدی کلید بزنند.

*رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها