يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۳۷۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۷ تير ۱۴۰۰
یک شرکت بیمه اعلام کرده است که پول پیش مستأجران که نزد موجر است را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بیمه می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تجارت نیوز، این شرکت اعلام کرد، بیمه وام ودیعه مسکن را به منظور حمایت از مستأجران و با توجه به مسائل و مشکلاتی که ممکن است بین مالک و مستأجر به وجود آید (ورشکستگی، فوت مالک و…) طراحی کرده است.

چنانچه مستأجر، مبلغ ودیعه (پول پیش خود نزد صاحب‌خانه) را نزد این شرکت، بیمه کند می‌تواند در صورت بروز هر گونه مشکلی در عودت مبلغ توسط صاحبخانه، آن مبلغ را از شرکت بیمه دریافت کند.

در حال حاضر این بیمه‌نامه برای واحد‌های مسکونی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای واحد‌های تجاری تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به بالا قابل تهیه است.
شرایط بیمه وام ودیعه مسکن

-بیمه‌نامه مربوطه باید یک ماه پس از عقد قرارداد اجاره از سوی مستأجر تهیه شده باشد.


-قرارداد اجاره باید در سامانه ثبت معاملات و املاک ثبت شده باشد، قولنامه‌های دست نویس قابل قبول نیست، برای تمدید قرارداد باید مجدداً قرارداد جدید تنظیم شود و پشت نویسی قولنامه قابل قبول نیست.

ستاد ملی مقابله با کرونا، خرداد امسال اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای تهران، کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها را تا سقف‌های به ترتیب، ۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان تصویب و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد (مهر).
چه کسانی مشمول وام ودیعه مسکن نمی‌شوند؟

سال گذشته از ۹۰۰هزار متقاضی، ۶۷۵ هزار نفر موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند. امسال هم با وجود دوبرابر شدن سقف مجموع پرداختی بانک‌ها برای این تسهیلات، عده‌ای مشمول پرداخت نمی‌شوند از جمله مستأجرانی که سال گذشته از این وام استفاده کرده‌اند.

طبق دستورالعمل ابلاغ شده به شبکه بانکی، شرایط و مقررات سال ۱۳۹۹ تسهیلات ودیعه مسکن، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است.

پس افراد مشمول وام ودیعه مسکن عبارتند از متاهلان و کسانی که دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری هستند.

همچنین تاریخ انعقاد اجاره‌نامه باید مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد و حداکثر تا دو هفته پس از معرفی، به شعبه مراجعه کرده و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ارایه دهند.

چگونه وام ودیعه بگیریم؟
مستاجران از ۲۶ خرداد ماه امسال با مراجعه به سایت tem.mrud.ir امکان ثبت‌نام برای دریافت وام اجاره مسکن را دارند. مهلت ثبت‌نام نیز تا پایان شهریور امسال است.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن به دو صورت قابل برداشت است. در روش اول تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند.

در روش دوم دریافت وام کمک ودیعه مسکن، وام در اختیار مستأجر قرار گرفته و اقساط آن را پرداخت خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها