أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۴۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۷ تير ۱۴۰۰
رئیس و مسئولان دستگاه قضائی، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، همزمان با سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب و هفته‌ی قوه‌ی قضائیه، رئیس و مسئولان دستگاه قضائی، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

شهید بهشتی پایه‌گذار دادگستری اسلامی است

شهید بهشتی یک حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارند و آن پایه‌گذاری دادگستری اسلامی است. کار، کار آسانی نبود و کار دشواری بود. ایشان یک حرکت جدیدی را برای قوه‌ی قضائیه شروع کرده بود.

ایشان یک عالم متفکر بود، نظریه‌پرداز بود. مرحوم آقای بهشتی حقاً شخصیت برجسته و ممتازی بود؛ انقلابی بود؛ پرتلاش بود؛ از بن دندان معتقد به مبانی انقلاب بود. شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه پایبند به مبانی انقلاب و مبانی امام ره بود و پرهیزگار هم بود، مرد مؤمن و متشرعی بود.

بنده با ایشان زیاد معاشر بودم. خیلی متشرع بود، خیلی پرهیزگار بود، خیلی در حرکت در جهت دین و مسائل دینی جدی بود. علاوه بر این‌ها ایشان از ارکان تدوین قانون اساسی است. یعنی حق این بزرگوار بایستی شناخته بشود و گذارده بشود.

کشور‌های اروپایی به قاتلان هفتم‌تیر پناه داده‌اند و وقیحانه ادعای حقوق بشر دارند

منافقین در مثل امروزی هفتم تیر جنایت بزرگی کردند در حق ملت ایران که این شخصیت برجسته‌ی با عظمت ممتاز را با حدود هفتاد نفر شخصیت‌های دیگر از این کشور گرفتند و این قاتلها، قاتل‌هایی که خودشان اعتراف کردند به این جنایت و به این حرکت فجیع به این معنا که اعترافاتشان در دسترس است، امروز در همین کشور‌های مدعی حقوق بشر آزادانه دارند رفت و آمد میکنند، زندگی میکنند، در فرانسه و کشور‌های دیگر اروپا و دولت‌های اروپایی، دولت فرانسه و دیگران خجالت نمیکشند که با بودن این‌ها و با حمایت از این‌ها و با تریبون دادن به این‌ها حتی در مجالس ملی‌شان، در عین حال ادعای حقوق بشر میکنند. یعنی واقعاً وقاحت این غربی‌ها یک چیز فوق‌العاده و عجیبی است.

حرکت آقای رئیسی در دو سال اخیر در قوه قضائیه مصداق حرکت جهادی شبانه‌روزی بود

لازم است یک خدا قوّتی به جناب آقای رئیسی عرض بکنیم. ایشان در این دو سال و چند ماهی که مسئولیت قوه‌ی قضائیه را داشتند حقاً زحمت کشیدند، تلاش کردند، کار‌های خوبی انجام گرفت در این قوه و حرکت جناب آقای رئیسی در قوه‌ی قضائیه مصداق همان چیزی بود که ما همیشه تکرار میکنیم؛ [یعنی]حرکت جهادی، حرکت جهادی؛ یعنی جدی، شبانه‌روزی، پرتلاش، پرانگیزه، یک حرکت این‌جوری بود بحمداللّه.

آثار خوبی هم داشت و مهمترین اثر این حرکت همین بود که امید مردم به قوه‌ی قضائیه را زنده کرد، احیاء کرد، مردم را به قوه‌ی قضائیه خوش بین کرد.

ما شکایت‌های مردم را از دستگاه‌های مختلف دریافت میکنیم، خیلی تفاوت هست بین آن قبل از این دو سال و اندی با بعد از این دو سال و اندی در نظرات مردم. خیلی تفاوت هست. امید و اطمینان به قوه را زنده کرد.

این سرمایه‌ی اجتماعی است، این اعتماد مردم به دستگاه‌های فعال در جمهوری اسلامی یک سرمایه‌ی بزرگ اجتماعی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها