يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۴۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۷ تير ۱۴۰۰
بسیاری از افراد بویژه سالمندان دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند یا دارو‌های خاصی مصرف می‌کنند، از این رو باید قبل از تزریق واکسن کرونا به توصیه‌های پزشکی عمل کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از میزان، بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، افرادی که سابقه آلرژی دارند، حتما قبل از تزریق واکسن باید به تیم واکسیناسیون اطلاع دهند.

همچنین اگر فردی داروی سرکوب کننده ایمنی مثل کورتون با دوز بالا یا داروی شیمی درمانی مصرف می کند، لازم است قبل از تزریق واکسن با پزشک متخصص خود مشورت کند.

افرادی که داروی بیماری هایی مثل تیروئید، دیابت، پرفشاری خون و ... را که همیشه مصرف می کنند، نباید قطع نکنند.

همچنین قبل از تزریق واکسن، از داروهای ضد درد، ضد التهاب، آسپرین، آنتی هیستامین ها برای پیشگیری از عوارض جانبی واکسن نباید استفاده شود چون ممکن است اثر بخشی واکسن را تحت تاثیر قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها