يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۴۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۰۷ تير ۱۴۰۰
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی از رئیس‌جمهور به‌دلیل عدم برگزاری جلسات شورای‌عالی مدیریت بحران شکایت کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به‌دلیل نقض و استنکاف از اجرای مواد (6 و 7) قانون مدیریت بحران کشور مصوب 1398/5/7 از سوی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شده‌اند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس در همین راستا بیان کرد: مطابق ماده 6 قانون مدیریت بحران کشور مصوب 1398/5/7 شورای‌عالی باید به‌صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار تشکیل جلسه دهد ولی متأسفانه از زمان تصویب قانون جدید مدیریت بحران کشور تاکنون شورای‌عالی مدیریت بحران هیچ جلسه‌ای را تشکیل نداده است، لذا 34 تن از نمایندگان شکایتی را از رئیس جمهور به‌دلیل استنکاف از قانون در قالب ماده 234 آیین‌نامه تهیه و تدوین کرده‌اند و جهت رسیدگی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده است.

به گزارش تسنیم، این شکایت نمایندگان باید پس از اعلام وصول در صحن علنی مجلس در کمیسیون تخصصی بررسی شود و پس از رأی نمایندگان در صحن علنی پارلمان به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها