أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۴۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۸ تير ۱۴۰۰
در سایه بی توجهی دولت؛
هشدارهای زیادی درباره کشتار دام‌های مولد به دلیل کمبود نهاده شنیده شده است؛ با این دولت تاکنون در این خصوص اقدام موثری انجام نداده است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، انتشار فیلم سلاخی گاوهای مولد در شبکه‌های اجتماعی موجی از انتقادات و نگرانی‌ها را در پی داشت. در کلیپ مذکور که در یک کشتارگاه صنعتی دام ضبط شده تعدادی گاو مولد در حالی که باردار بوده‌؛ ذبح شده‌‌اند. در پلان دیگری از این فیلم نیز چند جنین گاو به تصویر کشیده شده است که جان خود را از دست داده‌اند.

ذبح گاوهای مولد در حالی رخ می‌دهد که طی ماه‌های اخیر، هشدارهای زیادی درباره کشتار دام‌های مولد به دلیل کمبود نهاده شنیده شده است؛ با این حال به نظر می‌رسد دولت تاکنون در این خصوص اقدام موثری انجام نداده است.

دامداران علت کشتار دام‌های مولد را کمبود نهاده و علوفه دام‌ها عنوان کرده و انگشت اتهام‌شان را به سمت نهادهای متولی تهیه علوفه دام دراز می‌کنند. این دامداران همچین کشتار گسترده دام‌ها را موجب از بین رفتن ذخایر ژنتیکی کشور می‌دانند.

جواد آزاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروری کشور ماه گذشته در این خصوص گفته بود: "زنگ خطر برای فصل پاییز است چون الان علوفه نیست دام‌ها به فروش می‌روند و لذا در پاییز دامی وجود ندارد که زایش کند و متاسفانه دولت در بحث گوشت قرمز برنامه ریزی مشخصی نداشته است."

راه‌اندازی کشتارگاه جدید در خرم‌آباد ضروری است/افزایش نرخ عوارض ذبح دام  خودسرانه است

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته: "نگرانی ما در حال حاضر کشتن بره ماده‌هاست که به نوعی نسل کشی محسوب می‌شود. کشتن بره ماده‌های مولد به آینده کشور ضربه می‌زند و از برج ۵ به بعد دچار کمبود دام و چالش در این حوزه خواهیم شد."

ملکی با بیان اینکه بره ماده‌ها به دلیل خشکسالی، شرایط نامطلوب مراتع و کمبود شدید علوفه و همچنین نهاده‌های دامی کشتار می‌شوند، گفت: "این بره‌ها وزن بسیار کمی هم دارند و حداکثر ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم گوشت از آنها حاصل می‌شود در حالی که در حالت نرمال میزان گوشت استحصالی باید حداقل ۲۳ کیلوگرم گوشت بدون دنبه باشد. آن‌چه که پیش‌بینی می‌شود این است که تا دو ماه آینده با کمبود دام و گوشت مواجه خواهیم شد."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها