أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۸۴۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۹ تير ۱۴۰۰
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره زمان واریز سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، محمدعلی دهقان دهنوی عصر دیروز(سه شنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از «پنجره واحد خدمات بازار سرمایه» در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت اجرای پیشنهاد 3+7 گفت: هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است و همچنان در انتظار ابلاغ آن برای اجرا هستیم.

زمان واریز سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، به زمان واریز سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می شود. با این توضیح که بخش کوچکی از این سود به دلیل اینکه شرکت های سرمایه‌پذیر افزایش سرمایه داشتند، به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند و سهام ارزشمند آن شرکت ها را بگیرند؛ بنابراین اجازه دادیم تا سود در افزایش سرمایه مصرف شود.

دهقان دهنوی با بیان اینکه چند شرکت هم در پرداخت سود با مشکل روبرو بودند و آخرین اخطارها را به آنها داده ایم، افزود: اگر این شرکت ها سود را واریز کنند، دومین مرحله از واریز سود به صورت کامل پرداخت می شود، در غیر اینصورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با شرکت هایی که سود مدنظر را در موعد مقرر واریز نکرده اند طبق ضوابط سازمان بورس به آنها برخورد خواهیم کرد.

 

توقف فروش سهام عدالت به علت فضای حاکم در بازار

وی به توقف فروش سهام عدالت اشاره کرد و گفت: فروش سهام عدالت به علت فضای حاکم در بازار و هیجان های ایجاد شده متوقف شد. حجم سهام عدالت در بازار زیاد است و در صورتی که فروش آن در بازار مورد مدیریت قرار نگیرد از ارزش آن کاسته می شود و منجر به ضرر و زیان سهامداران خواهد شد.

دهقان دهنوی به زمان فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: این موضوع وابسته به بهبود وضعیت بازار است، در آن زمان سهام عدالت را به صورت تدریجی عرضه خواهیم کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این موضوع باید مدنظر باشد که سهام عدالت جزو ارزشمندترین و بهترین سهام شرکت های کشور است و هیچ دارایی بهتر از آن در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به سهامداران این است که اگر افراد به پول حاضر از فروش این سهام نیازی ندارند به طور حتم از فروش آن خودداری کنند و از منافع آن در بلندمدت بهره مند شوند.

 

آخرین جزییات واریز  ۱۵۰ میلیون دلار به صندوق تثبیت بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به واریز معادل ریالی ۱۵۰ میلیون دلار به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و اذعان داشت: اجرای این موضوع بین بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در جریان است. بانک مرکزی از صندوق توسعه ملی درخواست داشت تا حساب‌هایی را معرفی کند که مبلغ قابل برداشت باشد، در صورت اجرای این اقدام هر چه زودتر این واریزی انجام خواهد شد.

 

جزییات اصلاح قانون بازار اوراق بهادار

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح قانون اوراق بهادار اکنون در کدام مرحله قرار دارد؟ گفت: اصلاح قانون بازار اوراق بهادار در مجلس و کمیسیون اقتصادی مطرح است، بحث های متنوع و پراکنده ای در این زمینه وجود دارد، در این میان سازمان بورس هم در حال جمع بندی نظرات خود است.

دهقان دهنوی اظهار داشت: با بخش هایی از این اصلاح موافق هستیم اما بخش های دیگر آن نگران کننده است و در خواست می کنیم تا صاحب نظران با ورود به این موضوع پیش نویس های آن را مطالعه کنند تا اگر اصلاحی انجام شد آن اصلاح مدنظر به نفع بازار سرمایه باشد.

 

علت عدم انتشار آمار خرید و فروش صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به علت عدم انتشار آمار مربوط به میزان حمایت ها و خرید و فروش صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: صندوق تثبیت و توسعه دارای دستورالعمل های خاص خود هستند، اکثر منابع صندوق توسعه بازار سرمایه، منابع بانک ها و کارگزاری ها است، اگر الزامی برای افشای اطلاعات  دیگر صندوق ها وجود داشته باشد برای این صندوق هم نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: صندوق تثبیت بازار سرمایه فعالیت های خود را بر اساس دستور العمل های مشخصی انجام می دهد، این صندوق ها گزارش های مفصلی را در وب سایت و درباره پرتفوی خود منتشر کرده اند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این صندوق‌ها نقش تثبیتی و حمایتی دارند، نمی توانند اطلاعات ریز و جزییات خود را منتشر کنند اما سازمان بورس، هیات امنای این صندوق و مراجع نظارتی به صورت دائم فعالیت آنها را مورد بررسی قرار می دهند.

 

راه اندازی معاملات املاک در بورس کالا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به راه اندازی بورس املاک در بورس کالا اشاره کرد و گفت: بیان کرد: بخشی از آن چیزی که باید تشکیل دهنده بورس املاک باشد صندوق های املاک و مستغلات هستند که ما با سرعت پیگیر اجرایی آن هستیم. دستور العمل آن قرار است اجرا شود و از طرف دیگر معاملات املاک را در بورس کالا راه اندازی کرده ایم.

وی افزود: ما زمانی بورس املاک را تاسیس می کنیم که نهادها و ابزارهای لازم را برای فعالیت داشته باشیم، بدین صورت که در ابتدا محیط کار را فراهم کنیم و بعد شرکت تاسیس شود.

 

حمایت سازمان بورس از بازار دائمی است

دهقان دهنوی به برنامه های مدنظر برای بهبود وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت بازار خوب است اما برنامه‌های حمایتی ما دائمی است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه دارای منابع قابل توجهی هستند و در روزهایی که نیاز باشد به بازار سرمایه ورود و از معاملات آن حمایت می کنند.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها