أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۵۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۱۰ تير ۱۴۰۰
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن:
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در سخنانی گفت: «أنصارالله» را به عنوان طرف اصلی در معادله سیاسی یمن به رسمیت می‌شناسیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از به نقل از المسیره، «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری «عبد ربه منصور هادی» سخنانی را در خصوص انصارالله یمن مطرح کرد.

«أنصارالله» را به رسمیت می‌شناسیم

 
بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما أنصارالله را به عنوان طرف اصلی در معادله سیاسی یمن به رسمیت می‌شناسیم. این همان موضعی است که از روز اول اعلام کردیم. درحال حاضر نیز به این موضع خود پایبند هستیم.
 
این درحالی است که پیشتر نیز «تیموثی لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن اعلام کرده بود که واشنگتن انصارالله یمن را به رسمیت می‌شناسد. پیش از این نیز «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات اخیر تیموثی لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن که گفته بود واشنگتن، جنبش انصارالله را به رسمیت می‌شناسد، واکنش نشان داد.
 
محمد علی الحوثی در این خصوص گفت: یمن با اتکاء به قدرتِ مقاومت پیروز شد. از همین روی، ما توانستیم مشروعیت و استقلال را برای خود به ارمغان آوریم.
 
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه یادآور شد: جامعه جهانی باید برخورد عادلانه ای با یمن داشته باشد. ما معتقدیم که جامعه جهانی باید از اخاذی از یمنی‌ها دست بکشد. تجاوز و محاصره علیه یمن و مداخله در امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این کشور باید متوقف شود.
 
چندی پیش هم «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم در گفتگو با شبکه المیادین تصریح کرده بود: سخنان فرستاده آمریکا در یمن مبنی بر مشروعیت انصار الله، اعتراف ضمنی به این است که آمریکا در پشت جنگ علیه یمن قرار دارد.
 
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین تاکید کرد: دستاوردهای میدانی یمنی‌ها، آمریکا را وادار کرد که انصار الله را به عنوان طرف قانونی در یمن به رسمیت شناسند. گفتنی است، فرستاده آمریکا در امور یمن روز پنجشنبه گفت که آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن که دستاوردهایی را نیز کسب کرده است، به رسمیت می‌شناسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها