کد خبر: ۴۸۸۵۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۰ تير ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از گام این شرکت برای تبدیل اسید سولفوریک به اسید فسفریک و خودکفایی کشور در تولید کودهای فسفاته خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در آیین افتتاح طرح انتقال، ذخیره و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس اظهار داشت: در 2 سال گذشته شرکت ملی صنایع مس ایران 1.5 میلیارد تن ذخیره جدید مس را با عیار نیم درصد اکتشاف کرده و مجموعه ذخایر مس کشور اضافه کردیم و در تلاشیم در ایام اخیر یک میلیارد تن ذخیره مس جدید نیز به ذخایر مس کشور اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: در 2 سال گذشته 17 درصد به ذخایر مس کشور اضافه شده ‌و هم اکنون بیش از 110 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجراست.

سعد‌محمدی تاکید کرد: با تلاش پرسنل شرکت ملی صنایع مس ایران در 4 سال آینده جزو 4 شرکت برتر دنیا در تولید مس قرار خواهیم گرفت و درآمدهایمان به 4.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون 2 طرح جدید در دست اجراست که طرح ذخیره اسید سولفوریک با اعتبار 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخت 8 مخزن با ظرفیت 115 هزار تن، 5 کیلومتر ریل، 100 واگن مخزن دار، 200 ایزوتانک، 4.7 کیلومتر خط انتقال برای صادرات اسید سولفوریک اجرا شده ‌از جمله آن‌ها‌ست.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران تاکید کرد: برای زنجیره بعدی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با 100 میلیون یورو اعتبار اسید سولفوریک که هم‌اکنون در بازار جهانی 90 دلار قیمت آن است به اسید فسفوریک تبدیل خواهیم کرد که در بازار جهانی 950 دلار به فروش می‌رسد.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه گام جدی در خودکفایی کودهای فسفاته مورد استفاده در کشاورزی برداشته خواهد شد و تا حدود 70 درصد در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها