يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۷۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۵ تير ۱۴۰۰
جدال لفظی سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی و رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا که با یک توصیه از سوی سرمربی مربی سابق بارسلونا آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، توصیه اخیر پپ گواردیولا به خاویر تباس برای یادگرفتن از همتایان خود در لیگ برتر انگلیس در توزیع یکنواخت درآمدها میان باشگاه‌های لیگ برتر و تلاش برای برقراری عدالت میان آنها به مذاق رئیس لالیگا خوش نیامد و او را برآن داشت که به سرمربی اسپانیایی بارسلونا پاسخ دهد.

گواردیولا اخیراً در مصاحبه‌اش با تلویزیون کاتالونیا موفقیت مدیران لیگ برتر انگلیس برای فروش حق بخش بازی‌های‌ این لیگ در آسیای شرقی را یکی از دلایل موفقیت اقتصادی بیشتر فوتبال جزیره در مقایسه با لالیگا دانست و گفت که تباس باید یاد بگیرد همین ساز و کار را در مورد لالیگا پیاده کند.

اظهارات گواردیولا واکنش تباس را به همراه داشت و او در یک توئیت اینگونه به سرمربی سابق بارسلونا پاسخ داد: «گواردیولا بهتر است که درباره اقتصاد کلان فوتبال، آثار افزایش حقوق روی باشگاه‌ها، جمعیت‌شناسی، نفوذ شبکه‌های تلویزیونی پولی و شرایط چین چیزهایی بیاموزد....».

گواردیولا با خواندن این پیام از رئیس سازمان لیگ اسپانیا نتوانست سکوت کند و این بار خود او را مخاطب قرار داد و در یک توئیت نوشت: «خاویر، لیگ اسپانیا در دو دهه اخیر اینگونه بوده است: کلی قهرمانی از بارسلونا و رئال مادرید، خیلی زیاد (در لیگ قهرمانان) فینالیست شدن والنسیا و اتلتیکومادرید (در لیگ قهرمانان) و کلی قهرمانی در لیگ اروپا برای سویا به عنوان پرافتخارترین تیم این تورنمنت و سال گذشته هم که ویارئال قهرمان این رقابت‌ها شد؛ قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های اروپا (2008) با لوئیس آراگونس. قهرمانی تیم ملی در جام جهانی و یورو با ویسنته دل‌بوسکه. مسی و کریستیانو در لیگ ما بودند و کارهایی انجام دادند که پیش از آن هرگز دیده نشد و بعد از این هم هرگز دیده نخواهد شد. همه فوتبال اسپانیا را تحسین می‌کنند اما باشگاه‌های ما هنوز مشکل دارند. این تو هستی که باید بدانی چرا وضعیت باشگاه‌ها این‌گونه است، نه؟ من از اقتصاد کلان، جمعیت شناسی یا نفوذ شبکه‌های پولی یا چین چیزی نمی‌فهمم و به همین خاطر هم است که تو رئیس لیگ شده‌ای. پس تو به ما بگو که چرا لیگ ما با وجود دو دهه سلطه هنوز اینقدر از لیگ برتر انگلیس فاصله دارد، چون تو نماینده ما هستی و باید این مشکل را حل کنی».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها