أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۸۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۶ تير ۱۴۰۰
ایتالیا با یپروزی مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی، راهی دیدار فینال رقابت های یورو 2020 شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، شاگردان روبرتو مانچینی بعد از تساوی 1-1 مقابل اسپانیا در وقت های قانونی و اضافی، در نهایت در ضربات پنالتی موفق شدند حریف را شکست بدهند و راهی دیدار نهایی یورو 2020 شوند.

اسپانیا بازی را بهتر آغاز کرد اما در دقیقه 4، این نیکولو بارلا بود که صاحب اولین موقعیت بازی شد و ضربه او به تیر دروازه حریف برخورد کرد اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و توپ بیشتر در میانه زمین در جریان بود. بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 25، روی پاس دنی اولمو، این اویارسابال بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او را دوناروما برگشت داد.

 

دو دقیقه بعد، اشتباه دوناروما در شروع بازی باعث شد تا اسپانیا صاحب موقعیت شود ولی حضور به موقع کیه‌لینی مانع از این شد که اولمو از این فرصت استفاده کند.

در دقایق پایانی نیمه اول بازی باز هم دو تیم نمایش پایاپایی داشتند و بازی بیشتر به شکل نبردهای میانه زمین در جریان بود. در دقیقه 45 بود که روی پاس اینسینیه، امرسون گوشه محوطه جریمه اسپانیا صاحب موقعیت شد و ضربه او به تیر دروازه اونای سیمون برخورد کرد و در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم را اسپانیا بهتر آغاز کرد و در دقیقه 52، این اویارسابال بود که روی پاس بوسکتس صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه ایتالیا به بیرون رفت.

پس از آن بازی متعادلتر شد تا اینکه در دقیقه 60، این ایتالیا بود که روی یک ضدحمله به گل رسید. روی ضدحمله ای که دوناروما آغاز کرد، ابتدا این ایموبیله بود که صاحب موقعیت شد ولی آیمریک لاپورته توپ را با تکل دفع کرد ولی کیه‌زا خیلی سریع از راه رسید و با یک ضربه تماشایی، توپ را به گوشه دروازه اونای سیمون فرستاد.

ایتالیا 1(4)-(2)1 اسپانیا: آتزوری به ومبلی می‌رود

انریکه خیلی سریع به این گل واکنش نشان داد و با فرستادن آلوارو موراتا به زمین، خط حمله تیمش را تقویت کرد. در دقیقه 65، روی ارسال عالی کوکه، بار دیگر اویارسابال صاحب موقعیت شد اما نتوانست از این فرصت استفاده کند.

حملات اسپانیایی ها ادامه داشت و بازیکنان این تیم یکی دو موقعیت خوب دیگر را از دست دادند تا اینکه سرانجام در دقیقه 80 به گل تساوی رسیدند. روی همکاری با دنی اولمو و پاس در عمق او بود که موراتا با دوناروما تک به تک شد و با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.

ایتالیا 1(4)-(2)1 اسپانیا: آتزوری به ومبلی می‌رود

در دقایق پایانی بازی باز هم این بازیکنان اسپانیا بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و کار به وقت‌های اضافی کشیده شد.

در وقت های اضافی اسپانیایی ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند، هرچند تا دقیقه102 طول کشید تا آنها صاحب موقعیت شوند. روی ارسال پدری بود که موراتا می توانست گل دومش را به ثمر برساند اما دوناروما با واکنش خوب توپ را برگشت داد.

در نیمه دوم وقت های اضافه هم دو تیم چندان به آب و آتش نزدند و در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

 

مانوئل لوکاتلی و دنی اولمو ضربات اول دو تیم را از دست دادند اما پس از آن بلوتی، جرارد مورنو، بونوچی و تیاگو آلکانتارا ضربات شان را تبدیل به گل کردند. ضربه چهارم ایتالیا را برناردسکی گل کرد ولی دوناروما ضربه موراتا را مهار کرد تا ایتالیا پیش بیفتد. در نهایت جورجینیو ضربه نهایی ایتالیا را تبدیل به گل کرد تا آتزوری راهی فینال شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها