يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۰۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۲۰ تير ۱۴۰۰
محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:
محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به اهمیت چینش کابینه دولت سیزدهم درترمیم اعتماد از دست رفته مردم به دولت بیان کرد: اولین نکته این است که دولت آینده با یک چالش بزرگ روبه رو خواهد بود که بدون عبور از این چالش و مانع قادر به مدیریت صحیح نخواهد بود و امکان مدیریت کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به اهمیت چینش کابینه دولت سیزدهم درترمیم اعتماد از دست رفته مردم به دولت بیان کرد: اولین نکته این است که دولت آینده با یک چالش بزرگ روبه رو خواهد بود که بدون عبور از این چالش و مانع قادر به مدیریت صحیح نخواهد بود و امکان مدیریت کشور وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در دوران هشت‌ساله دولت روحانی عملا یک بی‌اعتمادی بزرگی بین دولت و جامعه پدید آمده است و مردم دیگر به قوه مجریه اعتماد ندارند و سرمایه اجتماعی دولت و حتی حاکمیت به واسطه عملکرد دولت روحانی به‌شدت کاهش پیداکرده است و به همین دلیل عملاً دولت آینده بدون ترمیم اعتماد از دست رفته، موفق نخواهد بود.
 

اگر سرمایه اجتماعی برگردانده نشود، دولت آینده در دریای مشکلات دولت قبلی غرق می‌شود
کوشکی ادامه داد: این بی‌اعتمادی باید تبدیل به امیدواری و درنهایت اعتماد شود و باید مجددا سرمایه اجتماعی ایجاد شود و بدون بازگرداندن سرمایه اجتماعی کشور، دولت‌های آینده هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند و در دریای مشکلات به‌جامانده در دولت قبلی غرق خواهند شد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: گام نخست ترمیم این بی‌اعتمادی و ایجاد امید و اعتماد بین دولت و مردم و بازگرداندن آن به جامعه است. این هدف به جز چینش مناسب کابینه محقق نخواهد شد. لذا اگر کابینه دولت با افراد پاک دست و متخصص چیده شود، مردم امیدوار خواهند شد و چهره‌هایی که به عنوان وزیر، استاندار، فرماندار و مدیران کل برگزیده می‌شوند می‌توانند سرمایه اجتماعی دولت را برگردانند و محصول بازگشت این سرمایه و ترمیم بی‌اعتمادی ایجادشده بین دولت و ملت، همراهی مردم با دولت در مسیر حل مشکلات خواهد بود.
 

کدام چهره‌ها در کابینه دولت سیزدهم می‌توانند اعتماد از دست رفته مردم را برگردانند
او تأکید کرد: اما سؤال این است که کدام چهره‌ها می‌توانند این سرمایه را برگردانند؟ چهره‌هایی که تکنوکرات به معنای حرفه‌ای کلمه نباشند، چهره‌هایی که برونگرا نباشند و مردمی باشند و قدرت برقراری ارتباط دوسویه با آن‌ها را داشته باشند و به معنای واقعی در رفتار و گفتار به مردم احترام بگذارند. این به معنای لزوم انتخاب مدیر جهادی و تفکر انقلابی است. چنین افرادی که در نظام وجود دارند می‌توانند مشکل و چالش اصلی دولت در گام نخست و روزهای ابتدایی را رفع کنند.

کوشکی در انتها یادآور شد: اگر دولت از بین چهره‌های فعال در دولت‌های قبل چه دولت روحانی و چه احمدی‌نژاد کسانی را انتخاب کند دچار خطای بزرگی می‌شود. چراکه این افراد قدرت ارتباط گیری با مردم را ندارند و نتوانسته‌اند کارنامه خوبی از خود به جا بگذارند. طبیعتا این افراد اعتماد  را کاهش می‌دهند و عملا نتیجه گزینش چنین افرادی غرق شدن دولت رئیسی در دریای به‌جامانده از دولت روحانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها