يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۰۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۲۰ تير ۱۴۰۰
رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اظهار داشت:‌ پودر رختشویی، مایع ظرف‌شویی، خمیردندان و مایع لباسشویی اقلامی هستند که افزایش قیمت آنها ۲۵ درصدی خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایلنا، بختیار علم‌بیگی در مورد افزایش قیمت مواد شوینده اظهار کرد: افزایش قیمت در خردادماه صورت نگرفت. در آن زمان شایع بود که افزایش قیمت از ۲۵ تا ۶۵ درصد اعلام شده بود که با آن موافقت نکردیم. اخیرا ۵ قلم کالا به میزان ۲۵ درصد و مابقی شوینده‌های آرایشی و بهداشتی ۲۰ درصد افزایش قیمت در سال جاری را تجربه می‌کنند.

وی افزود: پودر رختشویی، مایع ظرف‌شویی، خمیردندان و مایع لباسشویی اقلامی هستند که افزایش قیمت آنها ۲۵ درصدی خواهد بود و تغییرات قیمت مابقی ۲۰ درصدی خواهد بود. این افزایش قیمت اعمال شده و تا زمانی که قیمت مواد اولیه دوباره تفاوت فاحش پیدا نکند معتبر است.

رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در پاسخ به درصد اعلامی افزایش قیمت مواد شوینده در رسانه‌ها گفت: افزایش ۲۷ درصدی در مواد شوینده رخ نداده است. اگر بیش از میزان اعلامی گرانتر فروخته شود، به سازمان حمایت معرفی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا تقاضا در این مدت کمتر شده و مردم سعی می‌کنند خرید خود را کمتر کنند اما میزان آن هنوز محاسبه نشده است. صادرات مواد شوینده هم به منوال قبلی به کشورهای حوزه خلیج فارس، ازبکستان، ارمنستان و غیره انجام می‌شود.

علم‌بیگی در واکنش به خبر واردات خمیردندان‌های لوکس گفت: خمیردندان‌های میلیونی در بازار موجود نیستند، اگر هم باشند عجیب است که ارز به آنها تخصیص داده شود، بنابراین تقلبی یا قاچاق است. کسانی که تولید غیرحرفه‌ای دارند این موارد را شایعه می‌کنند تا اگر ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان هم خواستند بفروشند آن را توجیه کنند.

وی ادامه داد: غیر ممکن است که یک خمیردندان قیمت‌های میلیونی را داشته باشند. خمیردندان‌های ایرانی در بازار ایران بعد از افزایش قیمت با حدود ۱۶۲۵۰ تومان و ۱۸۸۳۰ تومان و همچنین خمیردندان‌های خارجی که در ایران تولید می‌شوند با قیمت‌های ۲۴۴۰۰ تومان و ۲۵۹۰۰ تومان فروخته می‌شود یک مدل ذغالی نیز در بازار موجود بود که قیمت آن ۶۷۰۰۰ تومان بود و از آن استقبال نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها