يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۰۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۰ تير ۱۴۰۰
امروز حکم فیفا در مورد دیاباته در رسانه ها منتشر شد و یک واقعیت تلخ از این ماجرا برداشت می شود؛ قطعی بودن بسته شدن پنجره استقلال حتی در صورت پرداخت پول!

به گزارش پایگاه 598، به نقل از طرفداری، پیش از انتشار نامه فیفا به استقلال در خصوص مطالبات شیخ دیاباته، پنجره استقلال به دلیل پرداخت نکردن مطالبات میلیسیچ لکیچ، دستیار سابق فرهاد مجیدی بسته شده بود و مدیران استقلال هم به هوای این که با پرداخت این بدهی چند ده هزار دلاری پنجره تیم را باز می کنند، خیلی پیگیر این قضیه و مطالبات لکیچ نبودند.

در آن زمان مدیران استقلال فکر می کردند مثل قضیه شفر با پرداخت پول می توانند به راحتی پنجره استقلال را باز کنند اما حالا با شکایت شیخ دیاباته به نوعی پنجره استقلال دو قفله شد. این قضیه به نوعی نا آشنایی مدیران باشگاه استقلال با قوانین فیفا را نشان می دهد چرا که در فیفا قوانین دیگری هم وجود دارد که در صورت بد حسابی و تکرار شکایت ها گریبان باشگاه استقلال را می گیرد.

امروز یک خبرگزاری حکم فیفا در مورد دیاباته را منتشر کرده و یک واقعیت تلخ از این ماجرا برداشت می شود؛ قطعی بودن بسته شدن پنجره استقلال حتی در صورت پرداخت پول...

ادبیات نگران کننده نامه فیفا؛ پای ۱۲Bis در میان است

اولین تفاوتی که در نامه ابلاغ شده به باشگاه استقلال به چشم می خورد ادبیات نامه ابلاغی به باشگاه است که با نامه های قبلی تفاوت دارد.

 اگر مثل قضیه شفر یا برانکو در پرسپولیس شکایت یک شکایت عادی بود، طبق بند C ماده ۱۵، باید در نامه یک ددلاین و مهلت پرداخت به باشگاه استقلال داده و دقیقا ذکر می شد اگر این پول در مهلت مقرر پرداخت شود، پنجره باز خواهد شد اما این قضیه در نامه به چشم نمی خورد و ظاهرا شامل قانونی به نام ۱۲Bis می شود.

 

فاجعه در استقلال؛ پنجره نقل و انتقالات با پرداخت پول هم باز نمی شود؟

 

ماده ۱۲Bis شامل شکایت مربی از باشگاه ها نمی شود و به شکایت باشگاه ها و بازیکنان از یک باشگاه یا بازیکن رسیدگی می کند. در حالت عادی هر باشگاهی که به تعهدات مالی خود به باشگاه یا بازیکن عمل نکند، بعد از بررسی شکایت، بار اول اخطار می گیرد، بار دوم جریمه مالی می شود و بار سوم پنجره اش بسته خواهد شد اما اگر باشگاهی یا بازیکنی از فرآیند شکایت سریع یا همان ماده ۱۲Bis استفاده کرده باشد، فیفا روال فوری تری را برای رسیدگی در نظر می گیرد و اگر باشگاه سابقه خوبی در عمل به تعهدات خود نداشته باشد، بلافاصله بدون اخطار اولیه و جریمه ثانویه، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را می بندد و پنجره با پرداخت پول هم باز نمی شود. عادل شیحی دقیقا با استفاده از همین قانون، پنجره استقلال را بست.

در این نوع حکم ها که شامل قانون ۱۲Bis می شود، اگر طلب هم پرداخت شود مثل قضیه عادل شیحی پنجره باز نمی شود و باشگاه نمی تواند بازیکنی جذب کند. با توجه به این که هیچ جای نامه نیامده در صورت پرداخت پول، پنجره استقلال باز می شود، به احتمال زیاد این حکم شامل قانون ۱۲Bis است. به نظر می رسد استقلالی ها گمان کردند مثل قضیه شفر با پرداخت پول پنجره باز می شود اما به قول معروف این تو بمیری از آن تو بمیری ها نیست...

باشگاه استقلال نگرانی هواداران را برطرف کند

در این بین هم اگر واقعا باشگاه استقلال نامه ای دارد که فیفا در آن مهلتی تعیین کرده و گفته در صورت پرداخت پنجره باز می شود، همین امروز نامه را منتشر کند تا نگرانی هواداران رفع شود چرا که با مصاحبه نگرانی استقلالی ها کم نمی شود که هیچ بیشتر هم می شود...

در باشگاه استقلال هم این تفکر به وجود آمده بود که با رفتن این گروه مدیریتی وضعیت باشگاه درست می شود اما با این اتفاقی که رخ داده حتی اگر این گروه مدیریتی هم باشگاه را ترک کنند استقلال فصل آینده با پنجره بسته فصل را شروع می کند و نمی تواند خریدی را انجام دهد.

آنچه امروز در یک خبرگزاری منتشر شده، نامه دبیرخانه کمیته انضباطی فیفا است که می خواهد حکم کمیته انضباطی فیفا را اجرا کند. رای نهایی فیفا هنوز منتشر نشده و آن رای تعیین می کند آیا پنجره با پرداخت پول باز می شود یا نه؟

اگر این رای تا به حال به دست باشگاه استقلال رسیده باشد، توقع زیادی نیست اگر از باشگاه بخواهیم این رای را منتشر کند و به نگرانی هواداران پایان بدهد. در حکم و رای اگر آمده باشد پنجره با پرداخت بدهی باز می شود، جای نگرانی نیست اما متاسفانه در نامه دبیرخانه کمیته انضباطی فیفا این جمله دیده نمی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها