أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۹۱۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۱ تير ۱۴۰۰
نماینده رشت در مجلس گفت: ما درحالی توان تولید 60 هزار مگاوات برق در کشور را داریم که شبکه انتقال برق ما نهایتا توانایی انتقال 50 هزار مگاوات برق را دارد و پاسخگوی نیاز و شرایط فعلی کشور نیست.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس،جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی مکرر برق در سطح کشور گفت: شبکه انتقال برق ما جوابگوی نیاز و شرایط فعلی کشور نیست و نیازمند بازسازی و نوسازی است.

وی افزود: ما در کشور توانایی تولید 60 هزار مگاوات برق را داریم اما این در حالی است که شبکه انتقال برق ما نهایتا توانایی انتقال 50 هزار مگاوات برق را دارد و اگر برق بیشتری وارد مدار شود، وارد وضعیت قرمز می‌شود و به خاطر فشار زیاد به شبکه برق خاموشی سراسری خواهیم داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برق تولیدشده در سراسر کشور به مرکز می‌رود و از آنجا بین استان‌های مختلف تقسیم می‌شود و به عنوان مثال در مورد استان گیلان که نیازمند 2200 مگاوات برق در زمان اوج مصرف است، تنها 1600 تا 1700 مگاوات در شرایط اوج مصرف در اختیار استان قرار می‌گیرد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل ضعف در شبکه انتقال برق کشور از تمامی ظرفیت‌ها برای تولید برق استفاده نمی‌شود و ما با موضوعی تحت عنوان ظرفیت پنهان برای تولید برق مواجهیم که به دلیل مشکل انتقال نمی‌توانند وارد مدار شود.

وی افزود: ما در استان گیلان 200 مگاوات ظرفیت پنهان برای تولید برق داریم که به دلیل مشکلات موجود در شبکه انتقال امکان تولید برق و وارد کردن آن به شبکه در این 200 مگاوات وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حل مشکل شبکه انتقال برق استان گیلان نیازمند 140 تا 150 میلیارد تومان اعتبار است و با صرف این هزینه می‌توان این مشکلات در استان گیلان به طور کل حل کرد.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: مشکل دیگر ما در بحث برق فاصله زیاد مراکز تولید برق تا محل مصرف است که به دلیل بعد مسافت بیش از 50 درصد برق تولید شده در شبکه توزیع از بین می‌رود و ما کمتر از 50 درصد برق تولیدشده را به محل مصرف می‌رسانیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه ششم ما دولت را مکلف کرده بودیم که با بهینه‌سازی مصرف برق و با اصلاح شبکه انتقال برق، میزان هدررفت برق تولید شده در شبکه توزیع را به 30 درصد کاهش دهد و تا 70 درصد برق تولیدی بتواند به مصرف برسد که متأسفانه قانون در این باره اجرا نشده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها