يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۱۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۲ تير ۱۴۰۰
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اظهار کرد: تقریبا می‌توان گفت که کارخانجات سیمان متوقف هستند چراکه گفته شده که میزان برق آنها به ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایلنا، عبدالرضا شیخان در مورد تاثیر کاهش برق صنایع به ۱۰ درصد بر صنعت سیمان اظهار کرد: تقریبا می‌توان گفت که کارخانجات سیمان متوقف هستند چراکه گفته شده که میزان برق آنها به ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این میزان برق هم برای تولید مناسب نیست و تنها برای روشنایی و دیگر استفاده‌های روزانه مناسب است. ممکن است برخی از کارخانجات که کلینکر تولید می‌کنند شب‌ها آسیاب‌های خود را راه‌اندازی کنند اما تقریبا می‌توان گفت کارخانجات غیرفعال هستند. شاید از ۷۷ کارخانه‌ای که در کشور است، ۱۰ یا ۱۲ واحد به صورت کژدار فعالیت می‌کنند اما مابقی غیرفعال شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کارگران کارخانه‌ها در این وضعیت گفت: خوشبختانه صنعت سیمان هنوز به جایی نرسیده که بخواهد تعدیل نیرو کند. از آنجا که گفته شده ۲ هفته این کاهش میزان برق وجود دارد فعلا به بیشتر کارگران مرخصی داده شده است، البته حقوق این کارگران نیز پرداخت می‌شود.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خاطرنشان کرد: به طور متوسط در ماه حدود ۶ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود، در این ۲ هفته بعضی از کاخانجات که بتوانند تولید داشته باشند به ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید عادی خود می‌رسند و بسیاری نیز نمی‌توانند تولید کنند.

وی در ادامه افزود: تعهدات صادراتی ما تا حدی دچار وقفه شده، کسانی که کلینکر صادر می‌کردند، بخشی از محصولات خود را به بنادر فرستاده‌اند و آمادگی صادرات دارند. در مورد سیمان، بیشتر صادرات به آسیای میانه و افغانستان است و افغانستان در چند مدت اخیر به خاطر مسائل خاصی که حاکم شده و حضور طالبان مشکلات خود را داشته البته مشکل از طرف ما نیز وجود داشت چراکه برق نداشتیم. به طور کلی هنوز گزارشی مبنی بر اعتراضات تعهدات صادراتی نداشته‌ایم.

شیخان با اشاره به التهاب در بازار به علت نبود عرضه بیان کرد: در بازار قطعی و کمبود برق که منجر به عدم تولید می‌شود باعث التهاب در بازار و افزایش نرخ های سیمان در بازار آزاد می‌شود یعنی با کاهش عرضه با توجه به باقی بودن تقاضا، قیمت در بازار آزاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد، این اتفاق مطلوبی نیست. قیمت  مصوب نیز فعلا قرار نیست تغییر کند.

وی در مورد میزان زیاد وارده بر صنعت سیمان در مدت تعطیلی برآورد کرد: از طرف دیگر هزینه‌های کارخانجات در مدت تعطیلی ادامه دارد درحالی که فروشی ندارند، ضرر و زیان این تعطیلی دو هفته‌ای به صنعت سیمان را می‌توان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها