أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۹۱۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۲ تير ۱۴۰۰
مدیرکل اداره کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام دانشجویان در مهرماه ۱۴۰۰ باید به صورت الکترونیکی اقدام به استعلام مدرک تحصیلی آنان کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، مقصود عباسپور، درباره استعلام آنلاین مدارک تحصیلی توسط دانشگاه‌ها در ثبت نام مهر ۱۴۰۰ گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور برای ثبت‌نام دانشجویان پذیرش شده خود در مهرماه ۱۴۰۰ تا جایی که امکان دارد نباید از آنان مدرک تحصیلی کاغذی دریافت کنند؛ بلکه باید به صورت الکترونیکی اقدام به استعلام مدرک تحصیلی دپیلم آنان و دریافت ریز نمراتشان کنند.

وی ادامه داد: امکان استعلام الکترونیکی و آنلاین مدارک تحصیلی از سال گذشته فراهم شده و وزارت علوم این خدمات را سال گذشته هم در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده بود، منتهی تمام سامانه‌های دانشگاه‌ها برای استفاده از این خدمات مجهز نبودند که باید برای سال تحصیلی جدید مجهز شوند.

مدیرکل اداره کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم افزود: شورای اجرایی فناوری اطلاعات، وزارت علوم را موظف کرده تا به‌گونه‌ای عمل کنند که برای ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها در مهرماه ۱۴۰۰ دیگر نیازی به ارائه مدارک کاغذی نباشد.

وی ادامه داد: دانشگاهها را تشویق کرده‌ایم که به صورت الکترونیکی اقدام به استعلام مدرک تحصیلی دانشجویان کنند، همه دانشگاه‌ها نیز خود متقاضی استفاده از این روش هستند ولی همان طور که گفتم، بیشتر مشکل پیاده سازی در سامانه‌های دانشگاهی وجود دارد.

عباسپور افزود: این استعلام با اجازه دانشجو صورت می‌گیرد، دانشجو در زمان ثبت نام از سامانه استعلام مدارک، کد دریافت می‌کند، و در سامانه ثبت نام دانشگاه کد مذکور و کد ملی خود را وارد می‌کند و دانشگاه می‌تواند استعلام بگیرد.

وی به مزایای استفاده از استعلام الکترونیکی مدارک تحصیلی اشاره کرد و گفت: مزیت این کار این است که این اطلاعات از دانشگاه‌ها تهیه می‌شود هر چقدر دانشگاه‌ها دقت شأن بالاتر باشد اطلاعاتی که بقیه دریافت می‌کنند دقیق‌تر است و چون بدون واسطه است، دستکاری در آن انجام نمی‌شود و نیاز به نامه نگاری برای تأیید مدرک نیست.

وی افزود: استعلام آنلاین مدارک تحصیلی امکان جعل مدارک را هم به شدت کاهش می‌دهد و ما در حال کار بر روی سایر روش‌ها مانند امضای دیجیتال اطلاعات نیز هستیم که اصلاً دستکاری ایجاد نشود.

عباسپور تاکید کرد: خدماتی که سال گذشته به دانشگاه‌ها ارائه داده‌ایم در سال تحصیلی جدید نیز ارائه می‌کنیم که شامل استعلام مدرک تحصیلی دپیلم، استعلام آنلاین مدارک تحصیلی و بررسی اطلاعات هویتی دانشجو با ثبت احوال می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها