يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۲۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۲ تير ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی طی اطلاعیه نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۱ استان هشدار و از افزایش آلودگی هوا به دلیل خیزش گردوخاک در ۳ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مشرق، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه اول: افزایش میزان سرعت باد

نوع مخاطره: وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ : قم، مرکزی، اصفهان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۳: قم، مرکزی، اصفهان.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک و کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، غبار آلود شدن هوا.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره

توصیف سامانه دوم: رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبارو رعدوبرق، وزش بادشدید، گردوخاک و تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۲ : اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، غرب کرمان.

پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۵: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و رودخانه‌ها

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها