أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۹۲۵۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۲۲ تير ۱۴۰۰
به‌ نظر می‌رسد داربی حذفی نقشی متفاوت برای سرمربیان دو تیم بازی می‌کند. این مسابقه هر قدر برای فرهاد مجیدی «فرصت» است، برای یحیی گل‌محمدی می‌تواند «تهدید» باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه همشهری، پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران باید به مصاف هم بروند. داربی تحت هر شرایطی حساس است و مخصوصا اگر مثل حالا حتما لازم باشد که برنده داشته باشد، هیجان آن دوچندان می‌شود. تمام تحرکات چند روز اخیر اهالی پرسپولیس و استقلال هم نشان می‌دهد آنها این حساسیت را پذیرفته‌اند و می‌دانند که چه مسابقه سرنوشت‌سازی در پیش است. با این همه اما به‌ نظر می‌رسد داربی حذفی نقشی متفاوت برای سرمربیان دو تیم بازی می‌کند. این مسابقه هر قدر برای فرهاد مجیدی «فرصت» است، برای یحیی گل‌محمدی می‌تواند «تهدید» باشد.

طلا برای فرهاد

شواهد نشان می‌دهد فرهاد مجیدی بابت رقم‌خوردن قرعه داربی در این مرحله، باید خوشحال‌تر از یحیی گل‌محمدی باشد. این یک ماجراجویی تمام‌عیار برای سرمربی استقلال است. او در لیگ جایگاه سومی تیمش را تثبیت کرده، پایین‌تر نخواهد آمد و بعید است که شانسی برای بالاتررفتن هم داشته باشد. در نتیجه خیالش راحت است و نگران شرایط پس از داربی تیمش نیست.

از سوی دیگر مجیدی که خودش را داربی‌باز می‌داند، هنوز زخم شکست در شهرآورد برگشت لیگ برتر را بر سینه دارد و حتما استقبال خواهد کرد از این که فرصتی برای انتقام زودهنگام نصیبش شده است. به‌ خاطر حضور در نیمه‌راه، مسئولیت نتایج لیگ به‌ طور تمام و کمال بر عهده مجیدی نبود اما جام حذفی را خود او شروع کرد و حالا می‌تواند با برتری برابر پرسپولیس، بخت اول کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات باشد. حال فعلی استقلال هم خوب است و این تیم در ۷ مسابقه بعد از داربی لیگی، ۶ پیروزی به‌ دست آورده. صد البته این سکه یک روی دیگر هم دارد و اگر مجیدی ظرف دو ماه برای دومین بار به پرسپولیس ببازد، بخشی از ابهتش را نزد هواداران از دست خواهد داد.

تله برای یحیی

یحیی گل‌محمدی اگر داربی حذفی را ببرد، هیچ‌ چیز ویژه‌ای به او اضافه نخواهد شد. این مربی با پرسپولیس در مسیر گلات قهرمانی قرار دارد و شهرآورد آخر را هم از فرهاد مجیدی برده است. هر تحسینی قرار بود نصیب یحیی شود، همان روز شد و کار فیصله یافت. البته که تکرار پیروزی باعث محبوبیت مضاعف گل‌محمدی خواهد شد اما وزن تبعات بعد از برد و باخت در این مسابقه برای سرمربی پرسپولیس یکسان نیست.

داربی حذفی یک تله درست و حسابی برای یحیی است که شکست احتمالی در آن می‌تواند مسیر قهرمانی لیگ را هم سنگلاخی کند. باختن در داربی همیشه تبعات دارد و حتی علی پروین هم در اوج اقتدارش از پیامدهای باخت در این مسابقه معاف نبود. اگر قرار باشد یحیی پنجشنبه شکست بخورد و زیر فشار منتقدان و هواداران برود، ممکن است تمرکز تیمش در لیگ نیز به هم بخورد. کادر فنی پرسپولیس از همین الان باید برای بازیکنان جا بیندازد که این بازی در جام حذفی هیچ ربطی به لیگ برتر ندارد و پنجشنبه هر اتفاقی رخ داد، آنها باید با تمرکز کامل سراغ سه بازی پایانی فصل بروند. گفتنش البته راحت است اما عمل‌کردن به آن هرگز این قدر ساده نخواهد بود. شاید یحیی خوشحال‌تر می‌شد اگر تیمش در این مرحله به استقلال نمی‌خورد یا لااقل بازی بعد از پایان لیگ انجام می‌شد، اما فعلا شرایط طور دیگری رقم خورده؛ بنابراین گل‌محمدی باید برای حفظ روحیه و آرامش تیمش این بازی را هم ببرد و یک دبل نزدیک و درست و حسابی را برابر فرهاد مجیدی تجربه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها