يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۲۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۲۳ تير ۱۴۰۰

رسالت سنگینی که آیت الله رئیسی بر عهده داردپایگاه 598: کشور در شرایط دشواری قرار دارد. از یک طرف اتلاف منابع ملی مثل انرژی بیداد می کند، از طرفی فقر بخشهای وسیعی از جامعه را می آزارد؟! از یک طرف به دلیل بارش کم باران و کمبود علوفه دامداران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، از طرفی گرانی کالاها و اقلام مصرفی خانوار، مثل شیر و گوشت و میوه فشار سنگینی به اقشار ضعیف جامعه وارد می کند، آن چه در شرایط فعلی بسیار ضروری است، حمایت از بخش تولید بخصوص در قسمت هایی است که با امنیت غذایی جامعه در ارتباط است.
یک مثال از این دست، بخش دامپروری کشور است. دولت نمی تواند به دامدار بگوید که کاه، یونجه، علوفه ذرت، تفاله چغندر و سبوس را بصورت نقدی چند برابر سال قبل خریداری کن، ولی شیر خود را به قیمت سال قبل بفروش؟! خشکسالی، سوء مدیریت، تحریم و.... باعث افزایش شدید قیمت علوفه شده است. فشار بر دامدار باعث تعطیلی نهاد تولید شده روانه شدن دامهای مولد به سمت کشتارگاه را باعث می شود. این مسئله نه توجیه اقتصادی دارد و نه توجیه شرعی. دولتی که نمی تواند قیمت علوفه ذرت، تفاله چغندر، کاه، یونجه و سبوس را کنترل نماید، بر چه اساسی از دامدار می خواهد که شیر خود را به قیمت سال قبل بفروشد؟ دولتیان که خود کارگزار دولت اسلامی هستند، خدمات خود را بسیار گران به مردم می فروشند، در حالی که در همه حوزه ها از برق و بهداشت گرفته تا مسکن و ارتباطات و دیپلماسی با کم کاری و سوء مدیریت کشور را اداره کرده اند، با این وصف خدمات خود را خیلی گران به مردم می فروشند. اگر دولت مردان راست می گویند، فیش های حقوقی و دریافتی خود را منتشر نمایند. تا معلوم شود که چقدر کشور را گران اداره می شود.
دامداری بطور طبیعی یک فعالیت طاقت فرسا، بخصوص در شرایط خشکسالی و گرانی سرسام آور هزینه های جاری مثل حمل و نقل می باشد. یکی دو روز قبل یکی از دامداران که روزانه بیش از دهها تن شیر تولید می کند، می گفت که کرایه های حمل نهاده از بندر پدر دامدار را درآورده است. ایشان نقل می کرد که به ازاء هر کامیون تریلی بار که از بندر می آید، نزدیک 15 میلیون تومان کرایه پرداخت می شود، و گله مند بود که دولت حوزه حمل و نقل را رها کرده است. به هر حال اگر دولت آیت الله رئیسی بتواند، اول از اتلاف منابع جلوگیری نماید، بستر برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور فراهم می شود، و از این طریق میتواند به توانمند سازی خانوارها جهت مدیریت هزینه زندگی کمک نماید. حجم اتلاف منابع انرژی در کشور به گونه است که اگر مهار شود، میتواند چهره اقتصادی کشور را بطور کلی تغییر دهد و اثرات مفید و متعدد بسیاری در بهینه سازی ساختار اقتصادی کشور داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها