يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۲۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۳ تير ۱۴۰۰
با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، تعدادی از داوطلبان درخواست دارند که به دلیل شرایط کرونایی کشور، زمان برگزاری این آزمون تغییر کند اما ستاد کرونا که مجوز برگزاری یا تعویق آزمون را می‌دهد، هیچ واکنشی نشان نداده است!

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، آخرین آمارها از وضعیت کرونایی کشور حاکیست که روند ابتلا به کرونا همچنان بالاست و فقط در یک روز یعنی از ۲۱ تا ۲۲ تیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت عنوان شده هم، ۱۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۸۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید؛ ضمن اینکه در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آنچه مسلم است موج پنجم کرونا با گسترش انواع ویروس‌های کرونا در حال مبتلا کردن افراد زیادی است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش مورد تأکید مسؤولان وزارت بهداشت است. در چنین شرایطی تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد خواستار تعویق آزمون تا رسیدن وضعیت کرونایی کشور به شرایط ایمن هستند.

آیا زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر می‌کند؟!

* قرار بود کنکور کارشناسی ارشد ۶ و ۷ خرداد برگزار شود

ستاد ملی مقابله با کرونا یکبار آزمون کارشناسی ارشد را به تعویق انداخت که این موضوع موجب شد تا داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ نسبت به این مسأله گلایه کنند حتی  تعدادی از دانش‌آموزان هم نسبت به مسؤولان آموزش و پرورش گلایه داشتند که چرا کنکور کارشناسی ارشد به تعویق افتاد اما امتحانات دانش‌آموزان برگزار شد!

بر اساس جدول زمان‌بندی فرایندها در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ مقرر شده بود که این آزمون در تاریخ‌های ۶ و ۷ خرداد برگزار شود. 

اگر کنکور کارشناسی ارشد در تاریخ تعیین شده برگزار می‌شد، دهه اول تیر نتایج اولیه آن هم اعلام می‌شد و تاکنون تکلیف چند برابر ظرفیت کد رشته محل‌های بورسیه یا دارای شرایط خاص هم مشخص شده بود.

آیا زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر می‌کند؟!

* سازمان سنجش در 18 اردیبهشت طی اطلاعیه‌ای از تعویق کنکور ارشد خبر داد

در آن زمان تعدادی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد نسبت به برگزاری آزمون در شرایط کرونایی کشور معترض بودند و در نتیجه 18 اردیبهشت 1400 سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته  سال 1400 می‌رساند با توجه به تصمیم جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونادر تاریخ 16 اردیبهشت 1400 و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا، این آزمون در تاریخ‌های 5، 6 و 7 خرداد ماه 1400 برگزار نمی‌شود و برگزاری آزمون مذکور به تاریخ های 6 ، 7 و 8 مرداد ماه 1400 موکول شده است».

حالا با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، تعدادی از داوطلبان باز هم نسبت به برگزاری آزمون در شرایط کرونایی کشور گلایه‌مند هستند.

آیا زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر می‌کند؟!

* داوطلبانی که درخواست تعویق آزمون را دارند

تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درخواست دارند که این آزمون در اواسط شهریور برگزار شود. یکی از این داوطلبان به خبرنگار فارس گفت: با توجه به ورود واکسن ایرانی قطعا سرعت واکسیناسیون در کشور چند برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها راه عبور از پیک پنجم کرونا تشدید پروتکل‌هاست؛ به‌گونه‌‌‌ای که باید از تجمعات چند نفری هم خودداری کرد در صورتی که با برگزاری آزمون تجمعات چند هزار نفری ایجاد خواهد شد. همانطور که مسؤولان اعلام کرده‌اند قصد واکسیناسیون دانشجویان و اساتید در مرداد ماه را دارند. پس عقلانی‌ترین تصمیم ممکن برگزاری آزمون بعد از واکسیناسیون اساتید و دانشجویان است.

یکی دیکر از داوطلبان اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا (جهش دلتا) و ازدیاد هر روزه مبتلایان و شهرهای قرمز در کشور و تعداد زیاد شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد و با توجه به این موضوع که ازدحام در حوزه‌های امتحانی حداقل قبل از شروع و بعد از پایان کنکور یک مساله طبیعی است و ایجاد هر تجمعی سبب افزایش انتقال ویروس و تعداد مبتلایان می‌شود،  تعویق مجدد کنکور کارشناسی ارشد و برگزاری آنها در زمان ایمن‌تر از ملزومات است.

داوطلب دیگری هم افزود: با توجه به قرمز شدن شهرهای تهران، کرج و قریب به 25 مرکز استان دیگر و همچنین با توجه به عدم صدور مجوز آزمون استخدامی آموزش و پرورش، آزمون زبان وزارت علوم و آزمون مدارس نمونه دولتی، ما هم خواستار تعویق دوباره آزمون ارشد از مرداد به زمان دیگری هستیم.

آیا زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر می‌کند؟!

* برگزاری یا تعویق آزمون در اختیار ستاد کروناست

قبل از برگزاری آزمون سراسری نیز داوطلبان آن درخواست داشتند که به دلیل شرایط کرونایی کشور، زمان برگزاری کنکور سراسری تغییر کند. منصور غلامی وزیر علوم دوم تیر 1400 در خصوص امکان تعویق زمان برگزاری آزمون‌های ملی اظهار کرد: «ما به هیچ عنوان بدون توجیه بهداشتی، تعویق آزمون‌ها را قبول نمی‌کنیم؛ برنامه ما این است تمامی آزمون‌های ملی از جمله آزمون کارشناسی ارشد و کنکور در موعد مقرر برگزار شوند؛ مگر اینکه شرایط بهداشتی به گونه‌ای باشد که مجبور به تعویق این آزمون‌ها شویم».

وی تصریح کرد: «سال گذشته نیز که با شرایط اوج شیوع کرونا ویروس مواجه بودیم تمامی تلاش وزارت بر این بود که آزمون‌ها را به موقع برگزار کنیم. بنابراین وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور به هیچ وجه به تغییر تاریخ کنکور فکر نمی‌کنند».

سازمان سنجش هم همواره درباره تعویق یا برگزاری آزمون‌ها عنوان کرده است که تابع ستاد کروناست. به عبارت دیگر درباره تعویق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد باید ستاد کرونا تصمیم‌گیری کند.

آیا زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد تغییر می‌کند؟!

635 هزار و 112 نفر در کنکور کارشناسی ارشد 1400 ثبت‌نام کردند و این آزمون نیز قرار است در روزهای 6، 7 و 8 مرداد برگزار شود؛ بر اساس پیگیری خبرنگار فارس، سازمان سنجش برنامه‌ای برای تعویق برگزاری آزمون ندارد و مجوز برگزاری یا تعویق آزمون با ستاد کروناست.

ستاد کرونا هم که با تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد از خرداد به مرداد موافقت کرده بود، برای تعویق مجدد آزمون کارشناسی ارشد، تاکنون واکنشی نشان نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها