يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۹۳۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۲۵ تير ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی:
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر تداوم تحول برای تعالی دستگاه قضا گفت: اقتدار قوه قضاییه برای خدمت به مردم و استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سفر یک‌روزه خود به قم با آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار گفت: کار قضا سخت است و شرایط کنونی هم پیچیدگی‌های خاصی دارد که به سنگینی کار می افزاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: مردم گرفتار مشکلات عدیده‌ای هستند که به‌حق توقع دارند مشکلات‌شان در دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی تا حد ممکن برطرف‌ شود.

وی ادامه داد: مردم عیال الله هستند و همه ما در مقابل این مردم خوب که در ۴۲ سال گذشته در دوره انقلاب، دوره جنگ و بعد از آن همه توان خود را به کار گرفتند، مسئولیم.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد دولت جدید و مجلس انقلابی با فهم درست از مشکلات مردم، قوانین و مقررات لازم را متناسب با زمان تصویب و اجرا کنند‌

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان‌ این‌که اقتدار دستگاه قضا نیز برای خدمت به مردم، استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد قضاوت عادلانه، صریح و صحیح داشته باشد باید علم و توانایی و نفس خودساخته داشته باشد تا از حق تبعیت کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: تلاش ما این است که با استفاده از تجارب گذشته مسیر تحول و تعالی را با از اراده مضاعف ادامه دهیم اما در این مسیر محتاج عنایت خدا، دعای خیر علما و همراهی مردم هستیم.

آیت‌الله علوی گرگانی: دستگاه قضا ربا را از جامعه ریشه‌کن کند

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی نیز در این دیدار با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم گفت: انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند.

این مرجع عظام تقلید افزود: متاسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی ضمن تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکل خاطرنشان کرد: در روحیات رئیس جدید دستگاه قضا می‌بینیم که در حد توان این مشکل را بتواند مرتفع کند.

این مرجع تقلید در پایان سخنانش به اجرای طرح تحول قضایی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح شاهد موفقیت روز افزون دستگاه قضایی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با آیت‌الله‌العظمی سبحانی: نیازمند نظر فقهی علما درباره مسائل پیچیده‌ روز هستیم‌


رئیس قوه قضاییه گفت: امروز مردم با مسائل پیچیده‌ای مواجه هستند که نیازمند اجتهاد مستمر و نظریه فقهی علماست‌.


به‌ گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه سفر یک روزه خود به قم با آیت‌الله‌العظمی‌ جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: قضاوت نیازمند علم و حلم و نفس زکیه است تا قاضی تحت تاثیر لغزش ها قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: امروز مردم مسائل نوظهور و پیچیده‌ای دارند که نیازمند اجتهاد مستمر و نظریه فقهی‌ علماست‌.

رئیس دستگاه قضا متذکر شد: با آن‌که سال‌ها در حوزه تحصیل کردم و سال‌هاست در دستگاه قضا خدمت می‌کنم اما گاهی با برخی مسائل پیچیده‌‌ای مواجه می‌شویم که تکلیف آنها را از طریق استفتاء روشن می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از مراجع و علما خواست که با ارائه نظر فقهی خود درباره موضوعات جدید و پیچیده‌، دستگاه قضا را یاری دهند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دستگاه قضا با هماهنگی و همکاری دولت و مجلس تلاش می‌کند تا مشکلات عرصه اقتصادی برای کارآفرینان و تولید کنندگان با کمک خودشان حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان‌ این‌که عده‌ای به خاطر شرایط بازار متضرر شده و عده‌ای نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، خاطر نشان کرد که دستگاه قضا از این دسته افراد حمایت خواهد کرد آنچنان که با مفسدانی که برای سقوط بازار برنامه ریزی می کنند، مانند کسانی که اقدام‌ به جنگ اقتصادی می‌کنند برخورد خواهد کرد‌‌.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی نیز در این دیدار به ذکر توصیه‌هایی به‌ رئیس‌ دستگاه قضا پرداخت و گفت: باید مباحث فقهی برای قضات گفته شود تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

این مرجع تقلید با استقبال از تلاش‌های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی گفت: ما سعی می کنیم به سوالات فقهی شما پاسخ دهیم تا شما هم شب و روز برای رفع مشکلات معیشتی و امنیتی کار کنید.

این مرجع تقلید عظام در پایان از رئیس جدید دستگاه قضا خواست که مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد و از خود یادگاری ارزشمند به جا بگذارد که موجب رضایت و خرسندی عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها